کد خبر 1522731
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
مدارس انگلیس

کمتر از سه روز مانده به آغاز سال تحصیلی جدید در انگلیس، دولت این کشور دستور تعطیلی ده‌ها مرکز آموزشی کشور را به دلیل آنچه مشکلات ساختمانی و خطر ریزش بنای آن نامید، صادر کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه دولت انگلیس آمده است آن دسته از مدارسی که ساختمان آن از بتن نامرغوب استفاده شده است به دلیل خطرات ایمنی، بسته خواهد شد. گفته می‌شود حدود ۱۰۴ مرکز آموزشی در فهرست ساختمان‌های پر خطر قرار دارند.

مدیران مدارسی که از سوی دولت اخطار دریافته کرده‌اند، از اولیای دانش آموزان خواسته‌اند تا آنان را در دیگر مدارس نام‌نویسی کنند و یا در کلاس‌های غیر حضوری و آنلاین به تحصیل ادامه دهند. اما خانواده‌هایی که هر دو والد شاغلند می‌گویند نمی‌توانند کودکان را تنها در خانه رها کنند. برخی مراکز آموزشی پیشنهاد کرده‌اند که در حیاط مدرسه اتاقک‌های موقت (کانکس) در نظر می‌گیرند تا ساختمان بازسازی و یا بنای جدید ساخته شود.

این درحالیست که والدین بسیاری از دانش‌آموزش این مدارس نسبت به تعلل دولت ابراز خشم کرده و با انتقاد از آنچه اطلاع رسانی دیر هنگام و آوارگی دانش آموزان خواندند مقامات وزارت آموزش و مدیران مدارس را به بی مسئولیتی درباره سرنوشت تحصیلی دانش آموزان متهم کردند.

وزیر آموزش انگلیس در واکنش به انتقادها ادعا کرد که هیچ چیز مهم‌تر از ایمنی محل تحصیل دانش آموزان و اطمینان درباره آن نیست. هم زمان معاون وی طی اظهاراتی در شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عنوان کرد که هنوز با تمام مدارسی که ساختمان‌های آن‌ها بلحاظ ایمنی پرخطر هستند تماس گرفته نشده و فرآیند ارزیابی بنای مدارس ادامه دارد.

درحالی که بسیاری از خانواده‌ها از تعطیلات تابستانی باز می‌گردند، هنوز مشخص نیست که چه تعداد مرکز آموزشی تعطیل و چند صد دانش‌آموز آواره خواهد بود. نشریه سان در گزارشی تخمین زد که افزون بر ۵۰۰ مرکز آموزشی ممکن است به دلیل خطرات ایمنی امسال تعطیل باشند.

استفاده از بتن نا مرغوب، پیش‌تر نیز خبر ساز و معلوم شد در شماری از بیمارستان‌های انگلیس، این نوع بتن به کار رفته و مقامات بیمارستان مجبور به تخلیه بیماران از بخش‌های با احتمال فروریختن ساختمان شدند. اوایل امسال هم سقف دست کم چهار مدرسه فروریخت و نگرانی دانش آموزان و والدین را در پی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس