کد خبر 1523250
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
افشای تنش سیاسی بین انگلیس و آمریکا

رسانه‌های انگلیسی به نقل از منابع دولتی فاش کردند که وزیر دفاع پیشین انگلیس به علت اینکه آمریکا از نامزدی او برای دبیرکلی ناتو حمایت نکرده بود، تلاش داشت قرارداد نظامی بین دو کشور را لغو کند

به گزارش مشرق، رسانه‌های انگلیس به نقل از منابع دولتی اعلام کردند که «بن والاس»، وزیر دفاع پیشین انگلیس چند هفته پیش از کناره‌گیری از سمت خود تهدید کرده بود که قرارداد تأمین بالگردهای «شیونک» از آمریکا را لغو می‌کند.

آن‌گونه که نشریه تایمز خبر داده طبق این قرارداد انگلیس ۱۴ بالگرد شیونک اچ -۴۷ تولیدِ شرکت بوییگ را دریافت خواهد کرد و پیش‌بینی شده که اولین بالگرد در سال ۲۰۲۶ وارد انگلیس شود.

این روزنامه به نقل از مقامات انگلیسی که به نام آنها اشاره نشده، در جریان مذاکرات داخلی در هفته‌های اخیر، والاس پیشنهاد لغو قرارداد را به عنوان بخشی از طرح وزارتخانه برای کاهش هزینه‌ها ارائه کرد.

بنابر گفته منابع نشریه تایمز، در اوایل ماه آگوست، بن‌والاس با ارسال نامه‌ای به لوید آستین، همتای آمریکای خود، به لغو این قرارداد اشاره کرده بود.

به نوشته این نشریه انگلیسی والاس ممکن است به علت کاهش هزینه‌ها به دنبال لغو این قرارداد بوده، اما همچنین گفته می‌شود که او از اینکه آمریکا از نامزدی والاس برای دبیرکلی ناتو حمایت نکرده بود، عصبانی و خشمگین بود.

روز پنج‌شنبه رسانه‌های انگلیس اعلام کردند که بن‌والاس، وزیر دفاع با ارسال نامه‌ای به نخست‌وزیر این کشور رسماً استعفا کرده است. دفتر نخست‌وزیری انگلیس ساعاتی بعد اعلام کرد که «گرانت شاپس»، وزیر انرژی به عنوان وزیر دفاع جدید منصوب شده است.

بن والاس ماه گذشته اعلام کرده بود زمانی که «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس قصد تغیراتی در کابینه داشته باشد، از سمت خود استعفا و همچنین از سمت نمایندگی پارلمان انگلیس هم کناره‌گیری خواهد کرد.

گرانت شاپس پیش از این وزیر امور حمل‌ونقل، وزیر کشور، و وزیر امور تجاری انگلیس بوده است. هنوز مشخص نیست که چه کسی به جای شاپس به عنوان وزیر انرژی انتخاب شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس