کد خبر 1524498
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
نخست وزیر انگلیس : به حمایت مستمر از اوکراین متعهدیم

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری اوکراین امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات جنگ اوکراین رایزنی کردند و طرف انگلیسی بار دیگر حمایت مستمر لندن از جبهه کی‌یف را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش مشرق، دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار مطبوعات و خبرنگاران قرار گرفت اعلام کرد: ریشی سوناک امروز بعدازظهر پیش از سفر به هند برای شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت‌وگو کرد.

بر اساس این بیانیه، زلنسکی، طرف انگلیسی را در جریان آخرین تحولات مربوط به ضد حمله این کشور علیه روسیه و الزامات نظامی جبهه کی‌یف قرار داد. نخست‌وزیر انگلیس نیز تصریح کرد که این کشور به حمایت نظامی مستمر از اوکراین متعهد است.

گفتنی است که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌و درگیری‌ها دامن زده است.

سران دو کشور همچنین درباره توافق صادرات غلات از اوکراین گفت‌وگو کردند و سوناک متعهد شد که با همکاری کشورهای گروه ۲۰ مسیری را برای دور زدن آنچه «محاصره روسیه و اطمینان از دسترسی کشورهای آسیب پذیر به محموله های حیاتی غلات» نامید فراهم کند.

قرارداد کریدور غلات به منظور کاهش تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت جهانی مواد غذایی و به خصوص تامین غلات مورد نیاز تعدادی از کشورهای وارد کننده با پیشنهاد ترکیه و با همکاری سازمان ملل متحد، روسیه و اوکراین یک سال پیش در استانبول (۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ ـ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱) امضا شد.

این قرارداد ابتدا برای اجرا در مدت ۶ ماه امضا شده بود و در سه دوره متوالی دو ماهه تمدید شد که مهلت تمدید دو ماهه سوم این قرارداد نیز به پایان رسید و با وجود تلاش دولت ترکیه و دبیرکل سازمان ملل، دولت روسیه به علت کوتاهی و کارشکنی غرب در عمل به تعهدات خود در قبال تعدادی از مفاد این قرارداد که مورد نظر روسیه بود، با تمدید آن موافقت نکرد.

در طول حدود یکسال اجرای توافق غلات، ۳۲.۸ میلیون تن محموله از اوکراین صادر شد که بیش از ۷۰ درصد آن به کشورهای ثروتمند رفت و تنها کمتر از یک میلیون تن محموله به فقیرترین کشورهای آفریقا رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    2 0
    بدبخت مردم اوکراین
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 1
      ایرانیا خوشبختن نه؟
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    روسیه خیلی دیر به فکر استفاده از پتاسیل نیروی زمینی کره شمالی افتاده است روسیه باید همانطور که در جنگ نیروی هوایی ارتش سوریه بود باید در ماجرای اوکراین نیز از سوریه و کره شمالی استفاده می کرد متاسفانه میزان هماهنگی در بلوک شرق یعنی روسیه ایران سوریه و کره شمالی بسیار پایین است و همگی جزیره ای عمل می کنند
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 1
    ضدحملات اوکراین اصلا هم کند نیست بلکه با برنامه می باشد و تا سه ماه دیگر خط دوم که تابستان تمام نشده الان شکسته خط آخر هم شکسته خواهد شد بی خود مشرق خبرهای دروغ منتشر نکن روسیه تا سه ماه دیگر دریای سیاه را از دست خواهد داد چون حاضر به هزینه کرد نیست خلاصه جنگ هزینه های مالی و انسانی دارد که روسها حاضر به پرداخت ان نیستند شید هم مربوط به مدیریت جنگ در ارتش روسیه می باشد روسیه از نیرویهای داوطلب باید تشکیل دهد مثل بسیج مردمی که هر موقع بخواهند وارد جنگ شوند و هر روز بخواهند از جنگ خارج شوند و از تمامی احاد مردم روسیه استفاده بشود
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 1
    روسیه هم به نابودی مستمر تانک چلنجر ادامه میده
  • ش. AE ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 0
    مثل خر موندید تو گل نه راه پیش دارید نه راه پس دیگه اگر این هم نگید برای لای جرز دیوار خوبین حمایت کنید زلنسکی هم که خوب دم تکون میده برای تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس