کد خبر 1524504
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
همکاری نظامی روسیه و کره شمالی بسیار گسترده است

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که حمایت نظامی کره شمالی از روسیه در جنگ علیه اوکراین، "اشتباهی بزرگ" خواهد بود.

به گزارش مشرق، هریس که برای نشست آسه آن در جاکارتا، اندونزی به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای که شبکه سی بی‌اس نیوز گفت که کمک خواستن روسیه از کره شمالی به عنوان یک کشور منزوی شده نشان دهنده نبود گزینه برای مسکو است و این همکاری هر دو کشور را بیشتر منزوی می‌کند.

هریس گفت: من فکر می‌کنم این روابط یک اشتباه بزرگ خواهد بود. تعادل مهمات میان دو کشور اشتباه بزرگی خواهد بود. من همچنین بشدت معتقدم که روابط روسیه و کره شمالی را بیشتر منزوی خواهد کرد.

پیش از این جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که مذاکرات تسلیحاتی میان مسکو و پیونگ یانگ در حال پیشرفت و کره شمالی در صورتی که به روسیه سلاحی برای استفاده در اوکراین بدهد، بهای آن را خواهد پرداخت.

سالیوان سه‌شنبه شب در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که ارسال سلاح به روسیه «نتیجه خوبی برای کره شمالی نخواهد داشت و آنها در جامعه جهانی بهای این اقدام را خواهند پرداخت.»

گزارش‌ها حاکی است که قرار است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بزودی به روسیه سفر کرده و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره ارسال سلاح به مسکو رایزنی کند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین سه‌شنبه گفت که در این باره «هیچ چیزی برای گفتن» وجود ندارد اما سالیوان مدعی شد که احتمال می‌رود که کیم در این سفر شخصا در مورد ارسال سلاح به روسیه مذاکره کند.

سالیوان با بیان اینکه مسکو برای تامین کالاها و مهمات «به هر منبعی که پیدا کند» سر می‌زند، افزود: ما باید بنیان صنعت دفاعی روسیه را همچنان تحت فشار قرار دهیم.

این مقام آمریکایی اظهار کرد: ما همچنان از کره شمالی می‌خواهیم که به تعهدات خود پایبند باشد و تسلیحاتی را که در قتل اوکراینی‌ها به کار خواهد رفت، به روسیه ارسال نکند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در ماه ژوئیه به پیونگ یانگ رفت. وی دوشنبه گفت که ۲ کشور در حال رایزنی برای برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ضدحملات اوکراین اصلا هم کند نیست بلکه با برنامه می باشد و تا سه ماه دیگر خط دوم که تابستان تمام نشده الان شکسته خط آخر هم شکسته خواهد شد بی خود مشرق خبرهای دروغ منتشر نکن روسیه تا سه ماه دیگر دریای سیاه را از دست خواهد داد چون حاضر به هزینه کرد نیست خلاصه جنگ هزینه های مالی و انسانی دارد که روسها حاضر به پرداخت ان نیستند شید هم مربوط به مدیریت جنگ در ارتش روسیه می باشد روسیه از نیرویهای داوطلب باید تشکیل دهد مثل بسیج مردمی که هر موقع بخواهند وارد جنگ شوند و هر روز بخواهند از جنگ خارج شوند و از تمامی احاد مردم روسیه استفاده بشود
  • Ali IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    گریه م میگیره کره شمالی رو توصیه میکنن،ما رو تحریم! کره شمالی کلی سلاح فرستاده به کریمه و استفاده کردن حتی یه تحریم نشدن خاک تو سر اصلاح طلبامون که عرضه کره شمالی بودن هم ندارن کس دیگری هست که فکر کنه ایران نباید اتمی بشه!؟ هم موشک بالستیک برد بالاتر میفروشه هم تکنولوژی زیردریایی میگیره هم بالستیک قاره پیمای هایپرسونیک میگیره ازش یه دونه تحریم هم نخواهد شد فقط حسرت بخورین بعد اینجا مخالف فروش پهپاد به روسیه هم هستن
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    اگه کره شمالی به سمت شما یعنی آمریکا بیاد، آمریکا منزوی نمی شود ؟ هر که با آمریکا باشه خوبه و غیر ا این دیوانگی و ممنوعه. این سیاست همان سیاست جهان خواری و استعماری آمریکا نیست؟
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    اگه کره شمالی به سمت شما یعنی آمریکا بیاد، آمریکا منزوی نمی شود ؟ هر که با آمریکا باشه خوبه و غیر ا این دیوانگی و ممنوعه. این سیاست همان سیاست جهان خواری و استعماری آمریکا نیست؟
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    شما هرنوع سلاح حتی سلاح ممنوعه به اوکراین میدهید مشکل ندارد اما کشوری به‌ روسيه سلاح بفروشد آن کشور تهديد می کنید کره ای شمالی به‌ آن قدرت رسیده که‌ هيچ واهمه ای از آمريکا نداشته‌ باشد
  • سید IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    فرض که دو کشور کره شمالی و روسیه به قول تو بیشتر منزوی شوند! تو چرا ناراحتی!؟ بلکه باید بیشتر خوشایندت باشد!! پس ناراحتیت بیانگر تأثیری خلاف نظر تو هست !!!!
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    چطور شما سلاح ومهمات حتی سلاح ممنوعه به‌ اوکراین میدهید مشکل ندارد ولی کشوری سلاح به‌ روسيه بدهد مشکل داره دادوفریادهای شما بلند می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس