از سیاست سلاح هسته‌ای در مقابل سلاح هسته‌ای پیروی می‌کنیم

سفیر کره شمالی در روسیه اعلام کرد پیونگ یانگ از سیاست سلاح هسته‌ای در مقابل سلاح هسته‌ای پیروی می‌کند.

به گزارش مشرق، «سین هونگ کول" سفیر کره شمالی در روسیه در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس کره شمالی در سفارت این کشور در مسکو گفت: کره شمالی سیاست پاسخ به چالش‌های آمریکا در منطقه را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: کره شمالی همواره به سیاست ثابت سلاح‌های هسته‌ای در برابر سلاح‌های هسته‌ای و رویارویی جبهه‌ای در برابر رویارویی جبهه‌ای پایبند بوده تا از تلاش‌های آمریکا و کشورهای متخاصم برای اقدام نظامی جلوگیری کند.

سفیر کره شمالی در روسیه ادامه داد: بنابراین کره شمالی مدافع قاطع صلح و ثبات در شبه جزیره کره و در منطقه است.

این درحالی است که «یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی ۱۳ شهریور ماه گفت: در اجلاس‌های آتی چندجانبه در اندونزی و هند، جامعه بین المللی را به دادن پاسخ قاطعانه به تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی ترغیب خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، اظهارات رئیس جمهوری کره جنوبی درباره ترغیب جامعه جهانی به واکنش در برابر تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی در مصاحبه‌ای با اسوشیتد پرس یک روز پیش از سفر وی به اندونزی برای شرکت در اجلاس سالانه اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) مطرح شد.

وی افزود: تا زمانی که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به شکلی درست درحال حاضر اجرا می‌شوند، ابزارهای مالی کره شمالی برای توسعه سلاح‌های کشتار جمعی می‌تواند به میزان قابل توجهی مسدود شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی به ویژه نیاز به بازدارندگی از آنچه منبع اصلی تامین مالی کره شمالی برای توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای از جمله دزدی ارز دیجیتالی، صادرات نیروی کار، فراهم کردن ارسال محموله از طریق دریا و سایر فعالیت‌های غیرقانونی دیگر را مهم دانست.

وی تاکید کرد جامعه جهانی باید آشکارا نشان دهد تصمیمش برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای کره شمالی قوی‌تر از ادامه کار این کشور در توسعه هسته‌ای است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ای ول بعضیها یاد بگیرن
  • US ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ایران اگر به سلاح هسته‌ای مجهز می شد اینگونه گله ای علیه ایران وراجی نمی کردند! نترسید از رقابت آنها نه علم و نه جرات ساخت سلاح هسته‌ای رو دارند در ساختن تفنگ بادی موندن , ترکیه هم با اون ادا و اطوار از طریق مشارکت در پروژه های غربی یا تکنولوژی می‌دزدد یا مونتاژ می کند
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    کره شمالی در واقع با توسعه سلاح هسته ای از اقدامات جنگی غرب در منطقه اش مانع می شود در اصل به حفظ عدم وقوع جنگ کمک می کند
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    به پیش برید خدا پشت و پناهتون
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 1
    ده سال دیگه که قیمت نفت و گاز با آب یکی بشه اون موقع عظمت مقاومت امثال کره شمالی و چین و هند پاکستان و حتی اسراییل!! جلوی امریکا و غرب مشخص میشه..افسوس که خیانتی که در ایران شد رو فراموش می کنن..
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    رابطه شون قشنگ مثل یوگی خرسه و دوستان هست.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    «یون سوک یول» رئیس جمهور مزدور کره جنوبی شکر خورد. مردک خاکبرسر نمی تونست بی اجازه اربابش پولای ایران رو آزاد کنه. مردک ذلیل بچسب به نوکری آمریکا و در حد یه نوکر حرف بزن نه بیشتر. اول به فکر استقلال مستعمره بدبختی به اسم کره جنوبی باش که بدون اجازه ارباب آب نمی تونه بخوره.
  • حسین IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ایران هم باید این سیاست رو در دستور کار قرار بده،متاسفانه در عرصه بین المللی با یک مشت حیوان طرف هستیم که به هیچ معیار انسانی پایبند نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس