کد خبر 1524704
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
روسیه سفیر ارمنستان را فراخواند

وزارت خارجه روسیه در پی اقدامات ضد روسی اخیر ارمنستان، سفیر این کشور در روسیه را فراخواند.

به گزارش مشرق، در پی اقدامات ضدروسی اخیر ارمنستان، وزارت خارجه روسیه، سفیر این کشور در روسیه را فراخواند و یادداشت اعتراضی را به وی تسلیم کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که با فراخواندن سفیر ارمنستان در روسیه، یادداشت اعتراضی را به دلیل اظهارات اخیر آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان در قبال ماریو زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، به وی تحویل داده است.

دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد که در پی رزمایش میان ارمنستان و آمریکا و دیدار همسر نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان از کی‌یف، نامه شدید اللحنی به سفیر این کشور در روسیه تحویل داده شده است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که طرف روسی نگرانی خود در قبال بازداشت «بادالیان»، بلاگر صفحات مجازی و «گیئورگیان»، خبرنگار اسپوتنیک را به طرف ارمنستانی ابراز داشته است.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو بر این باور است که روسیه و ارمنستان هم‌پیمان خواهند ماند و تمامی توافق‌ها جهت تقویت روابط میان ۲ طرف به طور کامل به اجرا در خواهد آمد.

گفتنی است پیش‌تر مقامات ارمنستان در ایروان تائید کردند که این کشور هفته آینده میزبان رزمایش مشترک با نیروهای آمریکایی خواهد بود.

این اعلامیه یک روز پس از آن منتشر شد که ارمنستان از نیروهای حافظ صلح روسی انتقاد کرد. روسیه اما این انتقاد ارمنستان را رد کرد.

اکنون وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده است که هدف مانورهای موسوم به «شریک عقاب ۲۰۲۳» افزایش سطح همکاری بین نیروهای ارمنستان و آمریکا در مأموریت‌های بین‌المللی حفظ صلح است.

این مانور قرار است از ۱۱ تا ۲۰ سپتامبر در مرکز آموزشی زار ارمنستان برگزار شود.

این در حالی است که هفته گذشته نیز «گونتر فلینگر»، رئیس کمیته اروپایی گسترش ناتو، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X(توئیتر سابق) از دولت ارمنستان خواست که به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بپیوندد.

وی همچنین خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: از ارمنستان حمایت کنید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    4 2
    ویرانشهری های کافر الان توجیه می کنند ارمنستان مشکلی با روسیه نداره و فقط پاشینیان با روسیه ناسازگاری می کنه و پای آمریکا و ناتو و فرانسه هم به منطقه باز نشده
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 1
      خفه
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 5
    خدایا خودت کشورهای مظلوم دنیا رو از شر روسیه نجات بده
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    3 4
    زنده باد ارمنستان مرگ بر جمهوری جعلی آذربایجان
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 3
    جنگ جدید بشه آمریکا فرانسه ایران ارمنستان در یک جبهه قرار میگیرن روسیه آذربایجان ترکیه اسرائیل در یک جبهه احتمالا پاکستان هم از آذربایجان حمایت کنه
  • علی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 2
    ارمنستان پر،آذربایجان پر پر.الان برای ایران چی موند منطقه نخجوان.تکلیف گذر گاه چی میشه؟ فقط یه احتمال اینکه ایران و آمریکا باهم هماهنگ هستن. وگرنه کل اون منطقه رو از دست دادیم
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 0
    وقتی آذربایجان و ترکیه، نصف ارمنستان را ضمیمه خاک خودشان کردند و آمریکا و اروپا خودشان را به ندیدن زدند، بی لیاقتی ارامنه به وضوح مشخص خواهد شد. بماند که سر جمعیت ارمنی آن نواحی چه خواهد آمد.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    وقتی آذربایجان و ترکیه، نصف ارمنستان را ضمیمه خاک خودشان کردند و آمریکا و اروپا خودشان را به ندیدن زدند، بی لیاقتی ارامنه به وضوح مشخص خواهد شد. بماند که سر جمعیت ارمنی آن نواحی چه خواهد آمد.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    11 1
    حالا چی میشه اذربایجان پای اسراییلو باز کرد کشور دوست ارمنستان هم پای امریکارو
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 1
    حالا چی شد معلوم شد که مسئولین ارمنستان راضی به اشغال خاک ارمنستان هستند اما با یک جنگ نمایشی و زرگری با اذربایجان ایران باید سریع این دولت ارمنستان که خائن به ملت قفقاز است را باید سرنگون کند
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      3 3
      وقتی گفتیم از همون اول جمهوری باکو باید سیلی بخوره بخاطر همین بود
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 0
    ارمنستان نمیتونه عضو ناتو بشه چون ترکیه اجازه نمیده
  • سروش IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 3
    حمله آذربایجان به قرباغ با آن نوع پیشروی سریع و عقب نشینی نمایشی ارمنستان یک شو بود امروز ثابت شده که رژیم اشغالگر در آذربایجان و آمریکا در ارمنستان دخیل بودند برای فریب دادن ایران و روسیه!!! در واقع دور کردن ذهنیت دو کشور محوری در این واقعه و درگیر کردن روسیه در اکراین و درگیر کردن ایران در مسائل منطقه ای.
  • Ti IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    امروز شَنبهَ و اینقدر ناراحت نباشید و فردا یک شنبه هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس