کد خبر 1524663
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
روسیه از تحریم‌های غرب گذر کرده است

یک مرکز پژوهشی آلمانی اعلام کرد که روسیه با پیوستن به بازار تجارت جهانی از تحریم‌های غرب عبور کرده است.

به گزارش مشرق، یک مرکز پژوهشی آلمانی در گزارشی اعلام کرد که با وجود تحریم‌های فراگیر غرب علیه روسیه، این کشور به بازار تجارت جهانی باز خواهد گشت.

این مرکز پژوهشی تصریح کرد که حجم کالاهای تخلیه‌شده در ۳ بندر بزرگ روسیه در ماه آگوست به بالاترین سطح خود پیش از انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین نزدیک شده است.

بر اساس این گزارش با وجود تحریم‌های تحمیلی فراگیر علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین، فعالیت‌های تجاری روسیه در ماه آگوست رونق داشته است.

از سوی دیگر مؤسسه اقتصاد جهانی «کایل» در گزارشی اعلام کرد که با وجود تحریم‌ها، تعداد کشتی‌هایی که در بنادر روسیه پهلو می‌گیرند در حال افزایش هستند و روپل روسیه نیز از مرحله ضعف گذر کرده و اکنون در حال بازگشت به سطح قدرت خود پیش از بحران اوکراین است.

این مؤسسه در گزارش خود به حجم کالاهای تخلیه‌شده در ۳ بندر بزرگ روسیه، یعنی سنت پترزبورگ، ولادی وستوک و ونووروسیسک استناد کرده است.

پیش از این نیز وب‌سایت آمریکایی «بیزینس اینسایدر» با انتشار مقاله‌ای اعلام کرده بود که روسیه با وجود درگیری در جنگ اوکراین، توانسته طی سال گذشته میلادی، منابع و دارایی‌های خود را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.

این وب‌سایت آمریکایی تصریح کرده بود که تمامی تلاش‌های غرب برای کوچک‌کردن اقتصاد روسیه از طریق تحریم، شکست خورده‌اند و روسیه توانسته طی سال گذشته میلادی ۶۰۰ میلیارد دلار به سرمایه‌های ویژه خود بیافزاید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 0
    پس جرا ايران تاکنون موفق به‌ عبور ازتحریمها وشکستن کامل آن‌ها نشده‌
  • عمیر IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 0
    نکنه با بریکس و این خزمبلات عبور کرده؟ 😂😂😂
  • عمیر IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    3 3
    😂😂😂😂😂😂😂
    • فرزند ایران IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 1
      اینکه اولین نظرات در تمامی خبرها مربوط به روسیه مربوط به عمیر است، نشان می دهد یحتمل جایی در سفارت اوکراین نشسته و بابت زحماتش پول می گیرد. این را به کیف انتقال بده. اوکراین تاوان پیوستنش به تحریم های غرب علیه ایران را باید بدهد
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    3 1
    هزار بار شکر . اگر یکم دیگه مقاومت کند میشه سوریه.
  • Ali IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 0
    ۶۰۰میلیارد دلار! هرچی سلاح هست بفروشید روسیه😂 وقتی یک میلیارد دلار برا پهپاد میدن ببین برای موشک و راکت و سلاح های دیگه چقد میدن
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    2 1
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 2
      آفرین بدو مزدور رجوی 🤣🤣🤣🤣 همه جا داری نظر منتشر میکنی. راستی به نظرم بسه دیگه برو از اربابات استخون بگیر لیس بزن.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    3 0
    یادش بخیر زمان احمدی نژاد بود که ما هم عبور کردیم یه بار از تحریمهای کاغذ پاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس