کد خبر 1524788
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
1

اخراج مجریان رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در یک دهه اخیر سابقه داشته و سیما ثابت تنها یکی از این افراد از که حفظ کرامت انسانی و تمامیت ارضی ایران در این شبکه ها را هیچوقت بدست نیاوردند.

سرویس سیاست مشرق، هفته گذشته سیما ثابت، مجری شبکه تروریستی اینترنشنال، از این کانال ماهواره‌ای ضد انقلاب جدا شد و انگیزه خود از این جدایی را «حفظ کرامت انسانی» عنوان کرد. اما این یک خبر و استعفا از یک رسانه ساده نبود.

گفته شده است که مسائل غیراخلاقی حاکم بر این شبکه عامل اصلی جدایی این شخص از اینترنشنال بوده است.

البته مجریان زن در شبکه‌های ضدانقلاب به دلیل روابط غیراخلاقی قید همکاری با این دست رسانه‌ها را زده‌اند، در ادامه گزارش به چند نمونه آن اشاره می‌کنیم.

پریسا سحرخیز

پریسا سحرخیز، مجری و برنامه ساز شبکه من و تو، به طور ناگهانی دیگر در برنامه های این شبکه حاضر نشد. غیبت او بحث برانگیز شده بود و به طول انجامید تا بالاخره این مجری زن از جداشدنش از تلویزیون من و تو خبر داد.

این شخص در یک پست فیسبوک اعتراف کرد که از این شبکه جدا شده است تنها دلیل این جدایی را سوء استفاده‌های اخلاقی در این شبکه عنوان کرد. وی در فیسبوک شخصی خود درخواست طرفدارانش را علت بازگو کردن جدایی خود از شبکه من و تو عنوان کرد و در آغاز نوشت: «خیلی وقته با خودم کلنجار میرم که حرف‌های دلمو بزنم یا نه. هیچ وقت دوست نداشتم درمورد علت نبودنم حرفی بزنم اما این مسیج‌ها و درخواست‌های شما دوستان با محبتم بود که منو وادار کرد تا پا رو دلم بذارم و حرف دلم و بزنم.»

 راویت یک دهه فساد اخلاقی در شبکه‌های معاند

 راویت یک دهه فساد اخلاقی در شبکه‌های معاند

سحرخیز پس از این پست یکی از این موارد را افشا کرد. او از سوءاستفاده‌ها و روابط غیر اخلاقی برخی از کارکنان شبکه نوشت. سحرخیز با انتشار عکس هایی از روشنا (یکی از شرکت کنندگان برنامه آکادمی موسیقی گوگوش)، از تجاوز جنسی تیام، یکی از کارمندان شبکه من و تو به روشنا و در ادامه از خودکشی نافرجام وی پرده برداشت.

 راویت یک دهه فساد اخلاقی در شبکه‌های معاند

ساناز قاضی‌زاده

ساناز قاضی‌زاده هم از مجریان اینترنشنال بود. او در یک تماس صوتی لو رفته از رواط ناسالم و فساد اخلاقی در شبکه اینترنشنال گلایه کرده بود. او به صراحت به علی‌اصغر رمضان‌پور، سردبیر و مدیر اجرای این شبکه اشاره میکند و از دیدگاه جنسی او به مجریان خود روایت میکند.

 راویت یک دهه فساد اخلاقی در شبکه‌های معاند

پونه قدوسی

 راویت یک دهه فساد اخلاقی در شبکه‌های معاند

حکایت تجاوز صادق صبا رییس وقت شبکه bbc فارسی به پونه قدوسی در دهه اخیر، به قدری تکان دهنده بود که ظاهرا تاکنون هم حتی موفق به شکایت و پیگیری حقوقی نشده است. او مورد تجاوز مدیر شبکه بی بی سی قرار گرفت و در نهایت از این شبکه جدا شد. پس از رسانه ای شدن تجاوز صادق صبا به پونهقدوسی، از برنامه نوبت شما بی بی سی کنار گذاشته شد اما بعد از گذشت کمتر از ۶ ماه دوباره به صحنه اجرا باز گردانده شد. پس از آن سیاوش اردلان نیز به اتهام رابطه غیر اخلاقی با پونه قدوسی از برنامه نوبت شما خداحافظی کرد اما بعد از مدتی به عنوان گزارشگر و بعد از آن با برنامه کراوات دوباره به تلویزیون فارسی بی بی سی بازگشت.

الهام ستاکی

 راویت یک دهه فساد اخلاقی در شبکه‌های معاند

الهام ستاکی نیز جز مجریانی بود که در صدای آمریکا با تجاوز مهدی فلاحتی، مجری سابقه دار این شبکه، روبه رو شده بود که نهایتا پس از آسیب روحی از این شبکه اخراج شد. او در یک مستند آسیب وارده از سوی فلاحتی را روایت کرده و مدعیست که همکارانی که از او حمایت کردند هم بعدها اخراج شدند.

بخشی از مستند تجاوز مهدی فلاحتی مجری صدای آمریکا به خانم الهام ستاک

سال ۹۰ به گفته این منبع مطلع افغان ناجیه غلامی در جمعی خصوصی استخدام خود را مدیون محبت های آصف معروف دانسته و گفته که آصف شب قبل از آزمون، سوالات را در اختیار وی قرار داده بود.
این گزارش می افزاید:
دفتری که یکی از فاسد ترین دفاتر شبکه بی بی سی در جهان است و چندی پیش فعالیت شماری از کارکنان آن در قاچاق کلان مواد مخدر افشا شد.

ناجیه غلامی

ناجیه غلامی، مجری شبکه بی بی سی بود که فساد اخلاقی او طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ میلادی که دوره های آموزشی را تحت نظر بی بی سی در کابل، ‌ترکیه و لندن می گذراند، بالا گرفت و به غیر از آن با افرادی به نام‌های مهرداد، حسین مزاری و بهروز آفاق (عنصر بهایی که تعدادی از کارکنان بی بی سی فارسی را بهایی کرد) روابط غیراخلاقی برقرار کرد. نقطه آغاز روابط ناجیه و آصف، بیتوته شبانه آنها در دفتر بی بی سی در کابل بود. او سال‌های بعد به علت افراط در روابط ناسالم و غیر اخلاقی با شماری از کارکنان شبکه بی بی سی، اخراج شد.

 راویت یک دهه فساد اخلاقی در شبکه‌های معاند

نگین شیرآقایی

 راویت یک دهه فساد اخلاقی در شبکه‌های معاند

شیرآقایی یکی از خبرنگاران بی بی سی فارسی است که پس از چندی فعالیت در این شبکه توانست به جمع گویندگان بخش‌های خبری تلویزیون بی‌بی‌سی اضافه شود. این مجری که حضورش از ابتدا با حواشی زیادی همراه بود در سال های گذشته در یکی از شبکه‌های اجتماعی به انتشار مطالبی در حمایت از همجنس گرایی پرداخته بود در جدید ترین تحرکش با حضور در فستیوال همجنس گرایان لندن، هم‌جنس باز بودن خود را به صورت علنی اعلام نمود.

طناز خامه

 راویت یک دهه فساد اخلاقی در شبکه‌های معاند


سال ۹۳ جدایی نابهنگام یکی دیگر از مجریان زن شبکه ماهواره‌ای «من و تو» اما و اگرهای بسیاری را برای این تلویزیون لندنی به وجود آورد. قطع همکاری ناگهانی «طناز خامه» یکی از سردبیران و مجریان برنامه "اتاق خبر" با شبکه من و تو و یادداشت‌های وی در فیسبوک شخصی‌اش، حاکی از اعتراض وی به مزاحمت‌های اخلاقی برخی کارکنان تلویزیون من و تو می‌باشد.

این مجری سابق من‌وتو که گویا خود قربانی آزار و اذیت در شبکه یادشده بوده است، پس از جدایی با انتشار پستی در فیسبوک شخصی خود تلویحا از سرنوشت هولناک کارمندان زن تلویزیون من‌وتو خبر داد. وی که به نشانه اعتراض تصویری از خود را منتشر کرده است، چنین می‌نویسد: «خشونت را دیگر نمی‌پذیرم؛ چرا که تلخ‌ترین تجربه زندگی‌ام بوده...» «طناز خامه» تنها کارمند زن شبکه من و تو نیست که در اعتراض به رفتارهای جنون آمیز و فساد اخلاقی دست‌اندرکاران این تلویزیون، ساز جدایی کوک کرده است.

 راویت یک دهه فساد اخلاقی در شبکه‌های معاند

پست فیسبوک طناز خامه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 1
  • صادق IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    15 4
    کرامت انسانی در غرب ؟!
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      3 0
      جنبش مهسا کومله هم دنبال همچین چیزیه
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      2 0
      فساد بخشی از شخصیت بهائیان حرامی، منحوس و نجس و خبیث است که بدون آن یعنی بدون فساد اخلاقی و جنسی دیگر هیچ هویتی ندارند!!!!
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    اونای که ایران صد برابر بدتر از سوریه میخوان غرق در ویرانی و جنگ داخلی و کشت و کشتار باز برنامه دارن برای ایران مظلوم
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    12 3
    اونای که ایران صد برابر بدتر از سوریه میخوان غرق در ویرانی و جنگ داخلی و کشت و کشتار باز برنامه دارن برای ایران مظلوم
  • کارمند ساده IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 1
    جای خالی قوانین که باید در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های حقوقی توسط قوه قضاییه باشد خالی است ؟شاید هم ترک فعل این دو قوه باشد؟
  • رستم ایرانی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 3
    طفلکی هم باید خدمات جنسی بدهند و هم خیانت واسه یه لقمه
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      2 0
      آخر عاقبت بیدینی و وطنفروشی همینه.
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    4 0
    چشم و دل سیرهای باغ وحش زن زندگی آزادی
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 1
    "یک سوزن به خودتان بزنید وسپس یک جوالدوز به دیگران" مثل اینکه خودتان را خیلی پاک می دانید ودیگران را ناپاک
  • هادی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    هر جایی امکان دارد آدم مریض باشه. مهم اینه یک انسان ذاتش سالم باشه و زیر بار این مساله نره مثل کسانی که این شبکه‌ها رو ترک کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس