اینجا «اسرائیل» است؛ «خانه عنکبوت»

نتایج یک نظرسنجی در اراضی اشغالی حاکی از آن است که صهیونیست‌ها اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی را وخیم می‌دانند.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی که از سوی شبکه صهیونیستی کان منتشر شد، نشان می‌دهد ۷۶ درصد از صهیونیست‌های شرکت کننده در آن معتقدند اوضاع اقتصادی در اراضی اشغالی طی یک سال اخیر بدتر شده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، تنها ۱۲ درصد از شرکت کنندگان در آن اعلام کرده‌اند که معتقدند اوضاع اقتصادی طی یک سال اخیر در اراضی اشغالی تغییری نکرده است.

نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی احساس‌شان نسبت به آینده رژیم صهیونیستی تاکید کردند که نسبت به آینده بدبین هستند.

آژانس آمریکایی بلومبرگ روز پنجشنبه اعلام کرده بود که شاخص سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی در اراضی اشغالی کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران صهیونیست عامل کاهش این روند را ۲ موضوع می‌دانند؛ نخست گسترش اعتراضات علیه اصلاحات قضائی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دوم افزایش عملیات فلسطینی‌ها علیه اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری.

پیش از این یوئیل نافیه یکی از مسئولان اقتصادی سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که کابینه نتانیاهو به هیچ عنوان به نفع اقتصاد این رژیم گام برنمی دارد. تحلیلگران اقتصادی در اراضی اشغالی نیز سابق بر این هشدار داده بودند که آمار سرمایه گذاری‌های خارجی در اراضی اشغالی کاهش یافته است.

چندی قبل سازمان استارت آپ نیشن سنترال که به یک نهاد تکنولوژی در داخل رژیم صهیونیستی وابسته است اعلام کرده بود که نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته توسط این سازمان نشان می‌دهد، ۷۰ درصد از شرکت‌های نوپا در این رژیم، قصد دارند سرمایه‌های خود را از اراضی اشغالی خارج کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های فعال در اراضی اشغالی به دنبال انتقال بخش‌هایی از سرمایه‌هایشان به خارج این منطقه هستند چرا که نسبت به فعالیت‌های خود در آینده در سایه بحران سیاسی برآمده از تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی در اراضی اشغالی، نگران هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اقدامات رؤسای این شرکت‌ها و سرمایه گذاران در اراضی اشغالی برای انتقال پول و بخش‌هایی از شرکت‌های مذکور به خارج، طی ماه‌های اخیر شدت گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    یعنی ممکنه به وخامت اینجا برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس