کد خبر 1525463
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
سفیر ایران در ریاض: عربستان سعودی شریکی راهبردی است

سفیر ایران در ریاض در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کردف عربستان سعودی شریکی راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است و وی تمام تلاش خود را برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه به کار خواهد بست.

به گزارش مشرق، «علی‌رضا عنایتی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ریاض، در نخستین اظهارنظر پس از تصدی رسمی این پست و اعزام به عربستان، در گفت‌وگوی اختصاصی با یک روزنامه سعودی، عربستان را شریک راهبردی کشورش توصیف کرد و از عزم متقابل دو طرف برای توسعه روابط خبر داد.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط»، چاپ لندن با تاکید بر تلاش خود برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه میان تهران و ریاض، گفت: دو کشور عزم متقابل دارند تا روابط خود را به آینده‌ای امیدوارکننده برسانند.

پیشتر هیأت وزیران عربستان سعودی، در بررسی اقدامات انجام‌شده در راستای اجرای توافق ازسرگیری روابط دیپلماتیک عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران از جمله آغاز به کار سفرای دو کشور اعلام کرده بود که مشتاق آغاز مرحله‌ جدیدی از روابط با ایران مبتنی بر منافع مشترک و احترام متقابل است.

عنایتی که از هفته پیش پست جدیدش به عنوان سفیر ایران در عربستان سعودی را رسما برعهده گرفته، تصریح کرد که پیش از سفر به عربستان سعودی با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران، دیدار داشته و وی از عنایتی خواسته تا تمام تلاش خود را برای تحکیم پیوندهای برادری و دوستی بین ایران و عربستان سعودی به کار گیرد و در مسیر توسعه روابط گام بردارد.

سفیر ایران در ریاض افزود: ما عربستان سعودی را یک شریک راهبردی می‌بینیم که از اهمیت بالایی برخوردار است. آن‌چه در شش ماه گذشته به دست آمده، نویدبخش آینده‌ای امیدوارکننده است و ما عزم و اراده‌ای جدی برای توسعه روابط ایرانی_سعودی داریم و همین احساس را در بین برادرانمان در عربستان نیز احساس کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که، این امر مسؤولیت بزرگی را بر عهده وی می‌گذارد، توضیح داد که این مسؤولیت در مرحله نخست توسعه و تحکیم روابط درونی و سپس استفاده از آن به نفع منطقه بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.

این در حالی است که ظهر دیروز (یکشنبه، ۱۰ سپتامبر) نیز، «عبدالله بن سعود العنزی» سفیر جدید عربستان سعودی در تهران رونوشت استوارنامهٔ خود را تقدیم «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کرد.

«علیرضا عنایتی» که پیشتر دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه بود، عهده‌دار سفارت ایران در ریاض شده است تا نخستین سفیری باشد که بعد از قطع روابط ۲ کشور در دی ماه ۱۳۹۴ و پس از سرگیری مجدد مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی عهده‌دار این سفارتخانه می‌شود.

عنایتی همچنین سوابقی چون سفیری در کویت را در کارنامه کاری خود دارد و پیش از تصدی به عنوان سفیر ایران در کویت، مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    عربستان همچین نظری نداره... شما هم به جای دفاع از عربستان وهابی برو کشور خودتو قوی کن که لازم نباشه پاچه مالی دشمن خونی این کشورو بکنی
  • ابراهیم IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    7 0
    والله نماند اثر از آل سعودی....خخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 0
    شما الان دارید به معامله بزرگ دست میزنید
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    حالا بزار امضای توافق خشک بشه تا بعد ببینیم چی میشه.
  • جمشیدنوری IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    خیلی جسورانه وخنده دار بود ................شریک راهبردی خخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس