اسامی شرکت‌ها و انجمن‌های پوششی منافقین در کانادا

پارلمان اروپا در بخشی از قطعنامه اخیر، اعلام کرده که عناصر گروهک تروریستی منافقین، با فریبکاری و روش های گمراه کننده از نمایندگان و سیاستمداران اروپایی  سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای که اخیرا به تصویب رسیده است با اشاره به اقدامات خشونت‌آمیز گروهک تروریستی منافقین اعلام کرده که عناصر این گروهک، با فریبکاری و روش های گمراه کننده از نمایندگان و سیاستمداران اروپایی سوءاستفاده می‌کنند.

در فوریه سال ۲۰۲۳ پارلمان اروپا با تشکیل «کمیته ویژه دخالت خارجی در روندهای دموکراتیک در اتحادیه اروپا شامل تبلیغات سوء، تقویت صداقت، شفافیت و پاسخگویی در پارلمان اروپا»، به تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به منظور ممانعت از دخالت خارجی در این پارلمان اقدام کرد.

در نهایت پس از تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای تحت عنوان «توصیه‌هایی برای اصلاح مقررات پارلمان اروپا در مورد شفافیت، صداقت، پاسخگویی و مبارزه با فساد» در این کمیته، پارلمان اروپا این قطعنامه را در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳ به تصویب رساند.

در بخش مقدماتی این قطعنامه، به موارد متعددی از لابی کشورهای خارجی در پارلمان اروپا اشاره شده است.

اما نکته قابل توجه اینجا است که یکی از بندهای مقدماتی این قطعنامه، به اقدامات گروهک تروریستی منافقین اختصاص یافته است.

گروهک تروریستی منافقین در سال‌های گذشته با استفاده از روش‌های گوناگون مانند پرداخت مبالغ هنگفت و روش‌های متقلبانه تلاش کرده است تا حمایت سیاستمداران غربی را به نفع خود جلب کند تا یک چهره موجه از خود به نمایش بگذارد.

اما این اولین بار است که یک نهاد رسمی اروپایی به فریبکاری‎های این گروهک برای جذب سیاستمداران و سوء استفاده از نام آن‌ها پرده‌برداری می‌کند.

پارلمان اروپا در بخشی از قطعنامه اخیر، گروهک تروریستی منافقین را سازمانی معرفی کرده است که « متهم به ارعاب، شکنجه و قتل اعضای دیاسپورای (مهاجران) ایرانی است و از شیوه‌های تهاجمی‌ و مبهم برای دیدار با نمایندگان پارلمان اروپا از جمله با پنهان کردن وابستگی حقیقی خود به این گروه استفاده می‌کند».

در بخش دیگری از این قطعنامه به اقدامات فریبکارانه گروهک تروریستی منافقین اشاره شده است: «این سازمان نام نمایندگان پارلمان اروپا را در لیست امضاکنندگان نامه‌هایی که امضا نکرده‌اند یا به عنوان میزبان مشترک کنفرانس‌هایی که هرگز آن را تایید نکرده‌اند، گنجانده است.»

همچنین در این قطعنامه آمده است که گروهک تروریستی منافقین برای گمراه کردن نمایندگان پارلمان اروپا و سامانه شفافیت (Transparency Rgister) از بیش از ۴۵ عنوان جعلی استفاده کرده‌ است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد، بند مربوط به گروهک منافقین به پیشنهاد گروه تجدید اروپا ( متشکل از احزاب لیبرال پارلمان اروپا) به قطعنامه اضافه شده است.

علی‌رغم اینکه نمایندگان عضو این گروه پارلمانی عمدتا از چهره های ضد ایرانی هستند، اما فریبکاری‌ها و شیوه‌های متقلبانه گروهک منافقین برای اعمال نفوذ در پارلمان اروپا به حدی رسیده است که موجب اعتراض شدید این نمایندگان نیز شده است.

قابل ذکر است در پی فشارهای امریکا و سرویس های جاسوسی غربی، اتحادیه اروپا در سال ۱۳۸۷ منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خود خارج و امکان فعالیت گسترده آن‌ها در کشورهای اروپایی را فراهم نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس