کد خبر 1526290
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
نخستین سفر رسمی کوهن به امارات

به گزارش رسانه صهیونیستی، وزیر خارجه تل‌آویو در اولین سفر رسمی خود به امارات، ماه آینده میلادی به این کشور می‌رود.

به گزارش مشرق، رسانه صهیونیستی «آی۲۴ نیوز» در گزارشی اختصاصی خبر داد «الی کوهن» وزیر خارجه تل‌آویو در اولین سفر رسمی خود به امارات، ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) به این کشور می‌رود. کوهن ۱۳ شهریور هم برای افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین به منامه سفر کرد.

بحرین و امارات متحده عربی سپتامبر ۲۰۲۰ در مراسمی در کاخ سفید در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ٬‌ توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به توافقات ابراهیم را امضا کردند.

سفر کوهن به امارات در بحبوحه تلاش آمریکا برای عادی‌سازی دیپلماتیک عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد. اعضای دولت بایدن سفرهای متعددی را در هفته‌های اخیر به ریاض انجام داده‌اند تا گفت‌وگوها را تسریع کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و الی کوهن وزیر امور خارجه کابینه او، بارها از نزدیکی دستیابی به توافقی برای عادی‌سازی روابط با ریاض سخن گفته‌اند؛ گرچه اغلب تحلیلگران و ناظران سیاسی و برخی مقامات اشغالگر از جمله ««تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند تلاش‌های بی‌وقفه تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط با ریاض طی سال جاری میلادی بی‌نتیجه خواهد بود و راه درازی تا عادی‌سازی با ریاض در پیش است.

ادعا می‌شود ریاض در قبال ترتیبات امنیتی عالی با ایالات متحده و امتیازدهی رژیم صهیونیستی در خصوص اراضی اشغالی فلسطین، حاضر به اعلام رسمی سازش با این رژیم است.

از سوی دیگر، تحلیلگران می‌گویند مزایای عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو برای سعودی‌ها در مقایسه با اشغالگران بسیار محدود خواهد بود و تنها سود واقعی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای ریاض می‌تواند برخوردار شدن از یک برنامه‌ هسته‌ای صلح‌آمیز مستقل باشد. برنامه‌ای که عربستان در آن، مجاز به داشتن فناوری هسته‌ای شود البته اگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها این شرط را بپذیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس