به گزارش مشرق، محسن فایضی در کانال تلگرامی خود به نام انتفاضه فلسطین مطلبی را با طرح این پرسش که چگونه انتفاضه دوم با اصلاحات و کنترل مالی از سوی اسراییل ، مدیریت شد، منتشر کرد:

گزارش زیر، ترجمه بخشی از یادداشت سال ۲۰۱۸ روزنامه السفیر است که اطلاعات جالبی دارد:

شارون نخست وزیر وقت اسراییل سال ۲۰۰۲ سخنرانی در «هرتزلیا» دربارۀ «اصلاحات اقتصادی» آشکارا گفت: «این موضوع که تشکیلات خودگردان فلسطین برای مدیریت امور مالی خود از قواعد حکمرانی خوب پیروی کند، اهمیت بسیاری دارد. تشکیلات خودگردان فلسطین بودجه‌بندی خود را زیر نظارت سیستمی انجام دهد تا توازن درآمد و هزینه بررسی شده و تأیید شود که بودجه صرف منافع و رفاه مردم فلسطین می‌شود. این سیستم نظارتی از انتقال وجوه به سازمان‌ها یا افراد مرتبط با تروریسم جلوگیری می‌کند. دست عرفات [باید] از نظام مالی کوتاه شود و وزیر دارایی قوی و دارای اختیارات ویژه‌ای را تعیین کند تا سیستم تروریستی متعلق به تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف سازد».

«استراتژی اصلاحات» در سال ۲۰۰۲ با اعمال فشار بر یاسر عرفات آغاز شد. او وادار شد محمود عباس را به‌عنوان نخست‌وزیر و سلام فیاض را به‌عنوان وزیر دارایی منصوب کند. دومی مستقیماً از صندوق بین‌المللی پول- نمایندگی فلسطین در صندوق که از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۱ آن را بر عهده داشت- به دولت منتقل شد. «اصلاح مدیریت مالی عمومی» و سپس «اصلاحات و برنامۀ توسعۀ فلسطین ۲۰۰۸-۲۰۱۰» با تصدی منصب نخست‌وزیری فیاض در میانۀ سال ۲۰۰۷ اجرایی شدند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس