کد خبر 1527353
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
شکست فراخوان‌ها و آرامش خیابان‌های تهران

علی رغم آنکه ضد انقلاب و رسانه‌های فارسی زبان معاند تمام اخبار خود را بر سالگرد اعتراضات متمرکز کرده و خواهان حضور مردم در خیابان‌ها شده بودند اما ۲۵ شهریور خیابان‌های تهران آرام بود.

به گزارش مشرق، شروع بحران امنیتی کشور در شهریورماه ۱۴۰۱ با انفجار یک بمب خبری پیرامون فوت مرحومه مهسا امینی آغاز شد، اما آنچه که در خیابان رخ داد، حاصل تلاش چندین ساله و بی وقفه دشمنان بود. تلاشی که عمدتاً در فضای رسانه، حول مفهوم آزادی و با محوریت پوشش شکل گرفت، گفتمان سازی کرد و شورش خیابانی را رقم زد. شورشی که در نهایت هم با شکست مواجه شد.

در جریان فوت مرحوم امینی، جریان اپوزیسیون که احساس می‌کرد شرایط ویژه ای برای موفقیت در اجرای برنامه‌های از پیش آماده کرده خود، مهیا شده است، با پمپاژ و انتشار اخبار دروغ برای احساسات و عواطف مردم و جریحه‌دار کردن وجدان جامعه و سپس مانور بر روی ادعای خشونت نیروهای انتظامی کشور، شروع به مدیریت آشوب‌ها و جهت‌دهی به آن برای افزایش میزان اثر تخریب آن کرد.

اما در ادامه این اعتراضات که به اغتشاشات تبدیل شد با وقوع جنایت‌هایی نظیر چادر کشیدن از سر زن‌ها، فحاشی ناموسی در دانشگاه، قتل آرمان علی وردی و روح الله عجمیان، آتش زدن مأمور نیروی انتظامی، اهانت به روحانیت، قتل کیان پیرفلک و حادثه تروریستی شاه چراغ باعث شد مردم معترض راه خود را از مدعیان جدا کنند و خیابان‌های تهران پس از چندی به آرامش و امنیت رسید.

اخیراً نیز یک فایل صوتی منتشر شده و بیانگر آن است که دشمنان ۱۰۰ روز قبل از اغتشاشات شهریور ۱۴۰۱، ایجاد آشوب را در آن ایام وعده می‌دهند و از برنامه‌ریزی‌هایی سخن می‌گویند که براساس آن، ترور برخی از سران قوا و فرماندهان سپاه در شهریور ماه سال گذشته، در دستور کار قرار داشت. هرچند که دشمنان بر روی موضوعات اقتصادی برنامه ریزی کرده بودند اما مرگ مهسا امینی موجب شد تا برنامه خود را از موضوعات اقتصادی به سمت موضوعات اجتماعی بویژه حجاب متمرکز کنند.

اکنون پس از گذشت حدود یک سال از آن اتفاقات، طرف مقابل از پا ننشسته و در حال طرح ریزی برای آشوب مجدد است که بتوانند مجدداً آتش آن فتنه و اغتشاش را بیافروزند اما علیرغم تلاش‌ها برای کشاندن مردم به خیابان‌ها و انتشار اخبار و تصاویر سال گذشته برای تحریک احساسات جامعه، اما دگر گوش شنوایی برای صدای فتنه وجود ندارد.

پذیرش شکست

علی رغم آنکه در هفته‌های اخیر و بویژه ۲۴ ساعت گذشته رسانه‌های فارسی زبان معاند تمام اخبار خود را بر سالگرد اعتراضات متمرکز کرده بودند و خواهان حضور مردم در خیابان‌ها شده بودند اما امروز ۲۵ شهریور خیابان‌های تهران یکی از آرام ترین و خلوت ترین روزهای خود را پشت سرگذاشت و حتی از ترافیک‌های بعداظهر روز تعطیل، بدلیل آنکه مردم در مسافرت بودند، خبری نبود.

البته این شکست و سرخوردگی اپوزیسیون حقیقتی است که خود آنها نیز بر آن باور دارند تا جائیکه با گذشت یکسال از ماجراهای مهرماه سال گذشته، حسین باستانی تحلیلگر بی بی سی فارسی در نقد عملکرد اپوزیسیون در سال گذشته به این نکته مهم اذعان کرده که اپوزیسیون نتوانسته از فرصت اغتشاسات بعد از ماجرای فوت مرحوم امینی موفق عمل کند و شعارهایی که می داده تحقق نیافته است. وی یکی از دلایل شکست اپوزیسیون را ساده پنداشتن براندازی در ایران می‌داند. اینگونه که باستانی گفته همین ساده پنداشتن باعث شده برنامه‌ریزی‌های سنگین و درازمدت برای براندازی نیز صورت نگیرد.

عبدالله مهتدی، سرکرده گروهک کوموله نیز که قصد داشت با سوءاستفاده از التهابات سال گذشته پروژه تجزیه ایران را پیش ببرد اخیراً در جلسه داخلی احزاب تجزیه طلب کرد گفته است به شرفش قسم می‌خورد که چطور قصد داشته بزرگترین ائتلاف ضد ایرانی را دور خود جمع کند، اما اعتراف هم می‌کند که «بزرگترین فرصت تاریخی» را از دست داده‌اند.

سرکرده این گروهک تروریستی همچنین در اعترافی می‌گوید: «جمهوری اسلامی از مخالفانش عاقل‌تر و دوراندیش‌تر بود که توانست ائتلاف ضدایرانی را نابود کند.»

اما این یک سال مسلخ ویرانی طلبانی بود که همچون انگل از خون مردم می‌نوشیدند و با کاسبی از خون مردم به دنبال آتیه خود در سرزمین فرنگ بودند و برای ایجاد آشوب و اغتشاش و جنگ و تحریم برای پروژه گرفتن از دشمن علیه کشورشان از یکدیگر سبقت می‌گرفتند!

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    15 5
    برای بیچاره هافقط قانون وشکست فراهم میشه
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      2 10
      پمادبمال
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    12 25
    مشتی اراذل خس و خاشاک
  • ناشناس IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    3 26
    دست خدا بالاتر از همه دستهاست ما خدا رو داریم هیچ غلطی نمی تونید بکنید
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    14 30
    اینو مدیون مدافعان امنیت در هر لباس و سنگری هستیم. خدا قوت
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    1 21
    انفاقی که افتاد این بود اغتشاشات پارسال صدمات زیادی به کشور زد خون‌های بیگناهی از نیروهای امنیتی گرفته تا مردم مظلوم ریخته شد و ... اما در نهایت باز هم به تقویت نظام انجامید رخنه‌های اطلاعاتی و امنیتی شناسایی و تا حدی رفع شد نهایت توان دشمن شناخته و عیان شد در باطن همه مخالفان چه گروهک‌های کوچک و چه دولتهای بزرگ دشمن فهمیدند این نظام قابل براندازی نیست و حتی مردم معترض نیز فهمیدند کسانی که بر اعتراض آنها سوار میشوند در نهایت چه ماهیتی دارند و همه اینها نتیجه‌ی تدبیر آن یگانه فرزانه است که درست و دور اندیش با توکلی الهی و ایمانی راسخ در جایگاه رهبری نظام همه چیز را مدیریت میکند
  • RU ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    21 5
    مردم نجات پیدا خواهند کرد
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      2 18
      بله مردم از این فضای رسانه ای مسموم نجات خواهند یافت وبیشرفها و بی حیاها را به زباله دان تاریخ خواهند ریخت
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      0 0
      مردم جهان نجات پیدا خواهند کرد
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 39
    این وحشی ها نمی دانند که هنوز فرزندان خامنه ای زنده اند اگر آقا روزی فرمان دهد همه اینها را به جهنم خواهیم فرستاد
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 21
    زنده و سر فراز جمهوری اسلامی ایران و ملت فهیم و دشمن کش ایران. مرگ بر رژیم های استعماری مرگ بر سلبریتی خود فروخته دستاویز نئواستعمار غربی ، مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا ، مرگ بر استعمار پیر انگلیسی ، مرگ بر استثمار فرانسوی ، مرگ بر سرطان غرب آسیا رژیم اسرائیل نژادپرست صهیونیستی کودک کش.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    25 0
    مردم ایران هیچ موقع قابل پیش بینی نبودن .از اینکه خونی ریخته نشه همه خوشحالیم اما به وضع معیشت مردم برسید و به خاطر یه عده تندرو با احساسات مردم بازی نکنید نزارید یه عده که کارشون رویه مخ مردم رفتنه کارشونا ادامه بدن . هر کاری راه خودشا داره نمی شه با زور همه چیز را درست کرد اما میشه با زور جلو اختلاس را بگیری که متاسفانه تا بحال مماشات شده .
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    2 32
    فتنه وقتی شروع میشه تشخیص حق و باطل خیلی سخته چون باطل با لباس حق قد علم میکنه ولی وقتی فتنه می خوابه و سره از ناسره مشخص میشه دیگه هنر نیست تشخیصش، داشتن بصیرت و بینش درست و گوش به فرمان رهبر بودن خسارت را کم میکنه به قول مرحوم علامه آیت الله حسن زاده آملی: گوشتان به دهان رهبر باشد ، چون ایشان گوششان به دهان مبارک حجت ابن الحسن( عج) می باشد
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 13
    احتمالا تا ریخ اشتباه کردن خوب سواد ندا رند اشکال در بی سوادیشان است دماغشان و دیگر جاهای اعضای اصلی بدنشان بخصوص نشیمن گاهشان بد جوری سوخته ودیگه ترمیم نمی شود برای همین احتمالا ۳۵ شهریور بوده اینا فکر کردن ۲۵ شهریور آماده باش بودن تاریخ جدید بر اندازی این جانورها در ۲۵ شهریور ۲۴۰۲ هجریی برای بر اندازی می آیندحالا که بر اندازیشان شکست خورد رفتن در غارهایشان خوابیدن به خواب خرسی رفتن تا ۲۴۰۲ دیگه هیچ بر اندازی وجود ندارد
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    دیگر تاریخ انقضای اغتشاش و براندازی تمام شد. (سپاس از درج پیام بنده کمترین)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس