کد خبر 1528223
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۹

به گزارش مشرق، محسن فایضی در کانال تلگرامی خود با عنوان انتفاضه فلسطین مطلبی را با عنوان تاثیر سیاسی فرهنگی نوار کاست در خاورمیانه منتشر کرد:

اولین نوار کاست در ۶۰ سال پیش اختراع شد؛ اما در هیچ کجای جهان به اندازه خاورمیانه، تاثیرات سیاسی فرهنگی نوار کاست بر زندگی مردم ملموس نبوده است.

نوار کاست توسط لو اوتنز، مهندس هلندی اختراع شد و برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ در نمایشگاهی در برلین به نمایش درآمد. از آن پس با فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد نوار کاست در سراسر جهان، مردم دیگر مجبور به خرید دستگاه رادیو یا گوش دادن به محتوایی که با سانسور از طریق ایستگاه‌های رادیویی پخش می‌شد، نبودند و با خرید ضبط صوت جیبی می‌توانستند هرآن چیزی که علاقه دارند را گوش دهند.

در سال‌های گذشته قبل از فراگیری اینترنت در سال ۱۹۷۸، آیت‌الله(امام) خمینی با استفاده از ضبط سخنرانی‌های خود در نوفل لو شاتو توانست با وجود تبعید، انقلاب ایران را رهبری کند.

همچنین پس از عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰،نوار کاست آهنگ‌ها وسخنرانی‌های سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله به طور گسترده فروخته شد.

به گفته اریک شوه، استاد دانشگاه، رسانه‌های ارتباطی جدید، تلفن‌ها و ضبط‌کننده‌های نوار کاست منجر به شکلی از «احیای دینی» در کشورهای مسلمان‌نشین خاورمیانه شده است

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس