هادی العامری: سامانه دفاع هوایی عراق باید تقویت شود

رئیس سازمان بدر عراق به شدت حمله پهپادی ترکیه به فرودگاه عربت در سلیمانیه عراق را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، هادی العامری رئیس سازمان بدر عراق با بافل طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان و هیئت همراه او دیدار و گفتگو کرد.

هادی العامری در ابتدای این دیدار به شدت حمله به فرودگاه عربت در سلیمانیه که شماری بر اثر آن جان باختند را محکوم کرد.

رئیس ائتلاف فتح عراق در ادامه تاکید کرد: حمله به هر نقطه از خاک عراق به مثابه حمله به کل آن است.

وی مجدداً بر ضرورت خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرد.

العامری بر ضرورت تقویت سامانه دفاع هوایی عراق در راستای حمایت از حریم هوایی آن و حاکمیت ملی عراق و واکنش به هر تجاوز خارجی تاکید کرد.

لازم به ذکر است که سرلشگر «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: روز دوشنبه یک پهپاد نظامی از مرز ترکیه وارد حریم هوایی عراق شد و فرودگاه عربت در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را بمباران کرد که در اثر آن سه نفر از نیروهای سرویس ضدتروریسم عراق کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وی تاکید کرد: این حمله نقض حاکمیت ملی، امنیت و تمامیت ارضی عراق و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان و همچنین نقض مفاد حقوق بین‌الملل و اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد است. این حملات مکرر مغایر با اصل روابط حسن همجواری بین کشورها و تهدیدی برای تضعیف تلاش‌های عراق جهت ایجاد روابط خوب و متوازن سیاسی، اقتصادی و امنیتی با همسایگان خود است.

فرودگاه عربت در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق قرار دارد. نیروهای ائتلاف بین المللی چند ماه پیش آن را بازسازی کردند و به محل تمرین نیروهای وابسته به اتحادیه میهنی تبدیل شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    اگه جراتش رو داشتین که بدون امریکا تصمیم بگیرین ما سامانه های خوبی داریم. لااقل میتونیم توی کوتاه مدت مثلا چند ماهه از فلاکت کنونی توی بحث پدافند هوایی در بیاریمتون. اما متاسفانه هنوز هم توی مباحث نظامی اختیارتون دست خودتون نیست...
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    ازامریکا بخرید مثل بقیه چیزا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس