سرلشکر سلامی-- نمایه

فرمانده کل سپاه، گفت: حمله نظامی به خاک ایران واکنش سرسختانه قدرت‌های استکباری آن روز و متحدان و شرکای آنها در مقابل یک پدیده نوین سیاسی استثنایی به نام انقلاب اسلامی بود.

به گزارش مشرق، سرلشکر سلامی حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، در سخنانی گفت: امروز سی و یکم شهریور ماه سالروز آغاز یکی از پرافتخارترین و شکوهمندترین قطعات تاریخ اسلام و ایران عزیز است. سرآغاز یک حماسه عظیم در امتداد عاشورای ۶۱ هجری قمری. معمولاً بعضی از حوادث و وقایع تاریخی برای امت‌ها و ملت‌ها نقش حیاتی سرنوشت ساز و ابدی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: بعضی از وقایع تاریخ خط اثری ابدی در سرنوشت ملت‌ها دارند. همان طور که عاشورا به عنوان قله درخشش فضائل عالم و نقطه بقا و استمرار حیات اسلام الی‌الابد قلب‌ها و دل‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است و قله پرافتخاری از عظمت برای مسلمانان ایجاد کرد و تا ابد فرهنگ ظلم‌ستیزی ایستادن در کنار امام مؤمنان فدا شدن، فداکاری، ایثار و عظمت ایمان را به نمایش گذاشت.

سرلشکر سلامی اظهار کرد: دفاع مقدس ملت ایران هم انبساطی و تکراری و نازله‌ای بود از آن واقعه عظیم، در دوره معاصر پدیده‌ای شگفت‌انگیز در تاریخ جنگ‌های بشر دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و نابرابرترین جنگ جهانی بود. در مقیاس و ابعاد دشمنی علیه یک ملت تازه به استقلال رسیده یک جنگ جهانی بود.

وی ادامه داد: دفاع مقدس واکنش سرسختانه قدرت‌های استکباری آن روز و متحدان و شرکای آن‌ها در مقابل یک پدیده نوین سیاسی در آن دهه‌های پایانی قرن بیستم بود. انقلاب اسلامی که با طلوع دادن خورشید اسلام از مشرق ایران زمین، زلزله سیاسی شدیدی را در نظم ساخته قدرت‌های آن روز وارد کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: این موج شوک که به نام اسلام بر پیکره نظم ظالمانه ساخت قدرت‌های استکباری ایجاد شد، برای قدرت‌های بزرگ آن روز قابل تحمل نبود که هندسه قدرت که نظام قدرت جهانی تحت تاثیر اسلام تغییر کند.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: چون می‌دانستند شعائر این انقلاب عظیم در مرزهای جغرافی ایران نخواهد ماند، می‌دانستند که این انقلاب که در جست‌وجوی عدالت، آزادی، کرامت انسان، حریت بشر و حاکم کردن ارزش‌ها و فضائل الهی در بخش‌هایی از سیاره زمین است، بیرقدار یک تمدن بزرگ خواهد بود که فضای سیاسی تنفس قدرت‌ها را در جهان اسلام تنگ خواهد کرد.

وی ادامه داد: انقلابی که در منطقه‌ای صورت گرفته بود که تکیه‌گاه سیاسی آمریکا بود. ایران در زمان شاه یکی از ایالت‌های منفصل آمریکا به حساب می‌آمد. در جغرافیای سیاسی عالم نقش مستقلی برای آن قائل نبودند. ثروت‌های مادی و هویت معنوی و ارزش‌های فرهنگی این مرز و بوم توسط قدرت‌های بزرگی نظیر آمریکا به یغما رفته بود.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: بنابراین کسی نمی‌توانست تحمل کند که در ایرانِ آن روز که یکی از متحدان قدرتمند و مؤثر آمریکا در جهان و منطقه بود، چنین تکانه شدیدی صورت بگیرد و ایران از نقشه سیاسی آمریکا خارج شود و به استقلال برسد و حاکمیت اسلام را اعلام کند.

سرلشکر سلامی افزود: بنابراین جنگ و تحمیل آن به ملت ایران برای بازگشت به تاریخ کشور ما بود، برای احیای آن حقارت‌ها، برای تحمیل مجدد ذلت‌ها و این جنگ در شرایطی صورت گرفت که همه قدرت‌های شیطانی آن روز که حتی مخالف هم بودند، انفصال ناپیوستگی و خصومت و دشمنی در مواجهه با انقلاب اسلامی را کنار گذاشتند؛ همه دشمنان ما که با هم نیز دشمن بودند، اما در مقابل ایران عزیز اسلامی و تازه به استقلال رسیده، متحد شدند، ما شاهد اتحاد استثنایی آمریکا و شوروی در دوره پایانی جنگ سرد علیه نظام و انقلاب اسلامی بودیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بنابراین این جنگ، جهانی‌ترین و استثنایی‌ترین و نابرابرترین جنگ تاریخ بود که در آن یک ملت تازه به استقلال رسیده که هنوز ارکان حاکمیت سیاسی خود را مستحکم نکرده است و هنوز قدرت دفاعی خود را برای مواجهه با تهاجمات بزرگ خارجی سر و سامان نداده و هنوز دوران جوانی خود را می‌گذراند، با بزرگترین اتحاد نظامی، سیاسی، روانی و اطلاعاتی و حتی اقتصادی جهان مواجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    23 4
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      1 19
      دروغگو
    • مرگ بر منافق IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      0 0
      از توالت های آلبانی پیام میزاری انقد ضایع نزار
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    19 3
    یه ماشین نمی تونین وارد کنید اون موقع.....
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      1 19
      عوضش تو این مدت با کیفیت هاش تولید شدن
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    13 1
    بیش از دو هزار و پانصد حساب بانکی در زیر مجموعه های وزارت نفت که زیر نظر حساب خزانه نیست ، برسید به داد مردم که از همین حساب ها تامین مالی آشوب گرها و اغتشاش گران را بر عهده می گیرند و امنیت اقتصادی و اجتماعی و روانی مردم را ازبین می برند . وزارت نفت چهل سال است با عدم شفافیت به مردم ظلم می کند برسید به داد جوانان که برای یک خانه بیست و پنج متری زندگی هایشان به گره خورده است. اخه به چه دینی زندگی می کنید به چه شعوری زندگی بکنیم
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    0 6
    ایران نماینده دو تمدن ترکی و فارسی است. این حق طبیعی ایرانیان است که دوباره ارباب جهان شوند.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    16 0
    مسئله نان مردم را جدی بگیرید هرچقدر بگویید در گندم خودکفایید ولی نانی که به مردم می دهید لواشهای بی کیفیت باشد و نانوایی های لواش و سنگک و تافتون با کیفیت مجبور به ازاد پختن شوند نارضایتی مردم بیشتر می شود . کرایه نانوایی ها مجبور به تعطیل شدن نانوایی می شود . نانوایی با پخت صنعتی و پخش ازاد در مغازه ها ، باعث نارضایتی است . نان مردم را دریابید . به حقوق های دولتی اضافه کنید ولی مردم نداشته باشن بخورن نابود می شوید . حقوق های دولتی را به بهانه تورم افزایش بدید ولی اگر تورم خودساخته را از بین نبرید نابود می شوید
    • مرگ بر منافق IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      1 1
      عجب سایبری هایی داره این مریم رجوی. توی چند جا دیگه هم اینو نوشتی. چقد بدبختید شما منافقین پیر خرفت.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    15 0
    مسئله نان مردم را جدی بگیرید هرچقدر بگویید در گندم خودکفایید ولی نانی که به مردم می دهید لواشهای بی کیفیت باشد و نانوایی های لواش و سنگک و تافتون با کیفیت مجبور به ازاد پختن شوند نارضایتی مردم بیشتر می شود . کرایه نانوایی ها مجبور به تعطیل شدن نانوایی می شود . نانوایی با پخت صنعتی و پخش ازاد در مغازه ها ، باعث نارضایتی است . نان مردم را دریابید . به حقوق های دولتی اضافه کنید ولی مردم نداشته باشن بخورن نابود می شوید . حقوق های دولتی را به بهانه تورم افزایش بدید ولی اگر تورم خودساخته را از بین نبرید نابود می شوید
  • وحید IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    مردم عادی که کارهای دولتی ندارند چگونه زندگی بکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس