یکی از جلوه‌های مهم اقتدار نظام در نگاه رئیسی

مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس در جوار مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش مشرق، مراسم رژه نیروهای مسلح همزمان با ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تهران و همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

در این مراسم، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر رحیم صفوی مشاوره عالی فرمانده معظم کل، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر صباحی فر فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه و سردار رادان حضور دارند.

پس از سخنرانی حجت الاسلام رئیسی، یگان‌های پیاده و محمول نیروهای مسلح از مقابل جایگاه اصلی رژه خواهند رفت.

همزمان با این مراسم در تهران، یگان‌های مختلف در سراسر کشور و در آب‌های خلیج فارس نیز رژه می‌روند.

رئیسی: حضور نیروهای ما در منطقه و خلیج فارس امنیت ساز است/ نیروهای مسلح تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه ۳۱ شهریور یادآور رشادت و ایستادگی ملت بزرگ ایران است، گفت: هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. در کنار مرجع نورانی امام عظیم الشان مان و در کنار مزار شهدای عالیقدرمان این مراسم باشکوه با حضور نیروهای مسلح، فرماندهان عالی، عزیزان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و فراجا، نیروهای عزیز بسیج و اقشار مختلف مردم عزیزمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یادآور رشادت، شجاعت، ایثار، ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران است.

رئیس جمهور افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و ایستادگی نیروهای مسلح ما در مقابل دشمنان است. حقیقت آن است که این هفته و این روزها زمینه تکریم از همه نیروهای مسلح به خاطر ایستادگی‌ها و مقاومت هایشان و همچنین است.

رئیسی عنوان کرد: حضور نیروهای مسلح باعث یاس و ناامیدی دشمنان بود، حقیقتاً دفاع مقدس جلوه‌های به یادماندنی داشت و درس‌های بسیاری به همراه دارد. دفاع مقدس جلوه خداباوری بود.

وی اخلاص و برای خدا عمل کردن، برای خدا ایستادگی کردن و حفظ سنگرها را از ویژگی‌های دفاع مقدس دانست و مطرح کرد: ما شکوه بسیاری در دفاع مقدس دیدیم حضور بانوان گرامی، مادران و همسرانی که فرزندان خود را به سمت جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بدرقه می‌کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما خداباوری را در نیروهایی که برای دفاع از وطن، دین و انقلاب شکوهمند اسلامی خستگی ناپذیر بودند، دیدیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس جلوه مردم باوری بود، اظهار کرد: حقیقتاً نیروهای مسلح ما از مردمند و با مردمند. همواره مردم دوستدار نیروهای مسلح ما هستند چرا که احساس می‌کنم در همه مواقع و در همه سختی‌ها نیروهای مسلح در کنار آنهاست.

رئیس جمهور افزود: سپاه در هر کوی و برزنی حاضر است، ارتش در همه صحنه‌ها و سختی‌ها در آفات طبیعی، سیل و زلزله در کنار مردم است. نیروهای فراجا در همه عرصه‌ها حافظ امنیت مردم و مرزهاست.

رئیسی اظهار کرد: در هر جایی لازم باشد مردم در کنار نیروهای مسلح هستند، احساس دوگانگی نمی‌شود. این مردم باوری و مردم داری و با مردم بودن از ویژگی‌های نیروهای مسلح ماست و این درس را از دفاع مقدس آموختیم که مردم بودند که جبهه‌ها را در کنار نیروهای مسلح اداره کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم در عرصه‌های مختلف پشتیبان نیروهای مسلح بودند. از جلوه‌های دفاع مقدس خودباوری بود. بسیاری از تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌گذاشت نیروهای مسلح ما به سلاح‌های پیشرفته مجهز شود اما نیروهای مسلح ما تصمیم گرفت با هدایت مقتدای بصیرت آفرین ما به سلاح‌های پیشرفته تجهیز شوند. صنایع نظامی و دفاعی را بازسازی کند و نه فقط خود را در سلاح مورد نیاز خودکفا کند بلکه از یک وارد کننده و یک انبار کننده سلاح‌های دیگران تبدیل به یک تولیدکننده و صادرکننده شود.

رئیسی گفت: امروز توانایی دفاعی نیروهای مسلح ما هم از نظر آموزش، مهارت و هم از نظر تجهیز به سلاح‌های پیشرفته و روز بسیار بالاست.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس یادآور خودباوری است. نیرویی که با همه توان فریاد می‌زند ما می‌توانیم و این توانایی را در مقابل چشم همگان به نمایش گذاشته است و اعلام می‌کند که ما توانایی داریم.

رئیس جمهور عنوان کرد: امروز با تمام قدرت می‌گوئیم که یکی از جلوه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی نیروی مقتدر مسلح ماست. این اقتدار یکی از جلوه‌های مهم عزت در جمهوری اسلامی ایران است. آری فقط قدرت نظامی نیست بلکه در عرصه‌های دیگر نیز جمهوری اسلامی با همین زیرساخت مهم یعنی نیروی توانمند مسلح مان توانسته است تلاش کند. به نحوی که امروز در جمهوری اسلامی همچنان که از موشک فتاح رونمایی می‌شود از پهپاد مهاجر ۱۰ رونمایی می‌شود و در کنار آن جمهوری اسلامی ایران به عضویت ائتلاف‌های منطقه‌ای و جهانی در می‌آید.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در کنار همه این اقدامات برای رشد تولید و رشد اقتصادی تلاش می‌کند، در همه عرصه‌ها فعال است و حرف برای گفتن در سطح منطقه و جهان دارد.

رئیس جمهور افزود: امروز به برکت این نظام جوانان عزیز ما توانسته‌اند به عرصه‌هایی که دیگران فکر نمی‌کنند، دست یابند. رؤسای کشورها وقتی با ما مواجه می‌شوند می‌گویند دستیابی به این میزان از فناوری توسط جوانان ایرانی معجزه است.

رئیسی گفت: این اقدامات همگی برای آن است که ملتی می‌خواهد روی پای خود بایستد، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به عنوان یک مدل از حکمرانی به جهان عرضه کند که می‌توان معنویت را با سیاست پیوند داد. می‌توان در دل مردم جای گرفت. می‌توان از کشور، نظام و مردم دفاع کرد، می‌توان مقتدرانه در مقابل دشمنان ایستادگی کرد، می‌توان به مردم منطقه آموخت که امروز راه مقاومت و ایستادگی است.

وی یادآور شد: آنچه دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند تسلیم نیست بلکه مقاومت و ایستادگی است.

رئیسی با بیان اینکه حضور نیروهای بیگانه در منطقه بزرگترین مشکل است، خاطرنشان کرد: حضور نیروهای ما در خلیج فارس و منطقه برخلاف حضور نیروهای بیگانه امنیت ساز است. نیروهای مسلح ما اطمینان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: تصور کردند با اعمال تحریم‌ها ما متوقف می‌شویم. یک نماد و نمودش از تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌ها، نیروهای مسلح ماست.

رئیسی افزود: شعار امروز اتحاد است. اتحاد سپاه پاسداران و انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی، اتحاد بسیج با فراجا، اتحاد نیروهای مسلح با مردم، اتحاد نیروهای مسلح و مردم با امتداد راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است. این جلوه اتحاد و وحدتی است که ما در پرتو دفاع مقدس داریم.

رئیس گفت: ما به جنگ افزارها و تجهیزات نظامی که ساخت جوانان عزیزمان و متخصصان داخلی است افتخار می‌کنیم اما بیش از آن به نیروهای متخصص پای کار و آماده افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: حتماً نیروی مسلحِ مجهزِ مقتدر پشتوانه کشور، دولت و مردم است و در مذاکرات و معادلات منطقه و جهان حتماً نیروهای مسلح توانمند پشتوانه مهمی محسوب می‌شوند. حضور نیروهای مسلح مقتدر قدرت بازدارندگی در مقابل فکر به تجاوز به آب و خاک دارد.

وی گفت: با اقتدار نیروهای مسلح و با حضور مردم دیگر سخن از تعدی و تجاوز به جمهوری اسلامی نیست. این گزینه در ادبیات دشمنان انقلاب اسلامی کنار زده شده است. این مهم شکر گذاری به درگاه لایزال الهی دارد.

رئیس ادامه داد: امروز در دکترین جمهوری اسلامی ایران جنگ یا سلطه گری بر دیگران وجود ندارد اما حفظ آمادگی نظامی با رویکرد دفاعی برای امنیت پایدار و بازدارندگی اطمینان بخش یک سیاست قطعی و عملی است لذا در این راستا باید گفت پروژه دشمن و طرح دشمن برای منزوی کردن جمهوری اسلامی شکست خورده است.

وی افزود: پروژه و طرح دشمن برای مأیوس و ناامید کردن ملت ایران با شکست مواجه شده است. اینها بخاطر اقتدار و ایستادگی نیروهای مسلح و مردم عزیز ماست. دولت در همه این عرصه‌ها خود را موظف به مساعدت و همراهی با نیروهای مسلح در تجهیز و رسیدگی به تک تک اعضای محترم این نیروها می‌داند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما بر سیاست همسایگی همواره تاکید داریم، گفت: یکی از جلوه‌های سیاست همسایگی علاوه بر همکاری‌های تجاری و اقتصادی و.. همکاری دفاعی امنیت و نظامی است. نیروهای مسلح با همه کشورهای منطقه برای اعتمادسازی و اطمینان بخشی آماده همکاری بوده و هستند تا دست نیروهای مسلح منطقه را به گرمی بفشارند و با همکاری یکدیگر خلیج فارس و منطقه را از حضور بیگانگان بی نیاز کنند.

رئیس تاکید کرد: امنیت منطقه به دست نیروهای مسلح منطقه حفظ خواهد شد. حضور بیگانگان مشکل ساز است.

وی گفت: حضور مقتدر نیروهای مسلح در منطقه را برای جلوگیری از هرگونه تغییر ژئوپلیتیکی شاهد هستیم که در این کار نیز موفق بودند.

رئیسی با اشاره به جنگ آذربایجان و ارمنستان، گفت: قره‌باغ بخشی از آذربایجان است اما تاکید می‌کنیم که حفظ حقوق ارامنه و رعایت حال آنان یک ضرورت است به نحوی که امنیت و حقوق ارامنه در منطقه باید حفظ شود.

رئیسی بیان‌کرد: خلع سلاح نیروهای تجزیه طلب در اطراف مرزهای جمهوری اسلامی ایران، حرکت مثبتی است که دولت عراق آغاز کرده است. رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح هیأت‌هایی را جهت حصول اطمینان از خلع سلاح نیروهای تجزیه طلب اعزام کند. هیچ گروه تجزیه‌طلبی در نزدیکی مرزهای ایران اجازه داشتن سلاح و فتنه علیه جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: حصول اطمینان از خلع سلاح گروه‌های غیرقانونی در اطراف مرزهای ما لازم است. عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای این رژیم امنیت ساز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بارها اعلام کردیم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای کشورهای منطقه امنیت‌ساز نیست، گفت: تمام ملت‌ها امروز نسبت به رژیم صهیونیستی نفرت دارند. اگر افرادی یا حکومت‌هایی تصور می‌کنند عادی‌سازی روابط می‌تواند مسائل را عادی کند اینطور نخواهد بود. این خنجری بر پشت ملت فلسطین است و ملت فلسطین و سازمان‌های مقاومت در فلسطین آن را نخواهند بخشید.

رئیسی گفت: راهکار فلسطین عادی‌سازی روابط و قراردادهای شرم الشیخ و اسلو و کمپ دیوید نیست، راهکار همان است که رهبری انقلاب اعلام کردند که رأی دادن همه ملت فلسطین از مسلمان، مسیحی و یهودی برای حکومت این کشور است‌.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان خدمتگزار مردم صمیمانه از نیروهای مسلح بخاطر همه همکاری‌هایشان با دولت تقدیر و تشکر می‌کنم. این انسجام و اتحاد تحت نظر فرماندهی معظم کل قوا بهترین زمینه برای برون رفت از مشکلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ایرانی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    2 23
    درود بر شرف آقای رئیسی بزرگترین خطر در حال حاضر برای وحدت ملی و امنيت ملي ايران گروهک پان تورک هستن که این مکتب ساخته و پرداخته صهیونیست ها برای ایجاد فتنه و تفرقه بین مردم ایران هست دشمن صهیونیست مدتهاست از هر دری برای وارد کردن ضربه به کشور وارد میشه که خدا رو شکر تیرشون به بیداری مردم به خطا رفته
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      0 0
      خسته نباشی و خدا قوت
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      0 0
      تشمر از آقای رئیسی و نیروهای مسلح برای اتمام حجت با تروریست های کوردی..باید اینا از عراق اخراج بشن یا نبود
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    13 3
    خلیج که فارس نیست ! خلیج دیگه چینی شده
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      1 7
      منافق آخه پس چجور ما میتونیم بریم توش ماهیگیری کنیم و نفت استخراج کنیم. حتی واسه این چرت و پرت هات مدرک هم نداری بدبخت مشرق نشر بده توروخدا
  • محمدایوب IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    6 4
    دشمن کنار مرز مانیست دشمن داخل کشور است اسب تروای آمریکا و اسراییل اصلاح طلبان منافقین جدید که در تمامی سطوح نظام نفوذ کردند همانطور که آن دکتر دانشمند در محضرامام خامنه ای گفت ما از داعش کومله منافقین نمی ترسیم از منافقین داخل می ترسیم باید مواظب این رانت خواران ودزدان شیک پوش روز باشید
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    12 1
    ناهار معلومه زیاد خوری امروز
  • FR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    10 0
    این خیلی خوبه ولی اگه تو اقتصاد هم اینجوری بودی عالی میشد
  • FR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    15 3
    امنیت اقتصادی در برخی جهات از امنیت منطقه ای هم مهم تره. هر دوش خیلی مهم هستن. اینکه یکیش رو ول کنی فقط بچسبی به اون یکی از بدترین و مزخرفترین روش هاست. وقتی یک شغل و پول مناسب در جامعه نداشته باشی و از گرونی و فقر رنج ببری بعد به سمت مواد رو بیاری و زندگیت تباه بشه و در جامعه تحقیر بشی یکی از وحشتناک ترین اتفاقی هست که برای یک فرد می تونه بیفته.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    9 1
    بیش از دو هزار و پانصد حساب بانکی در زیر مجموعه های وزارت نفت که زیر نظر حساب خزانه نیست ، برسید به داد مردم که از همین حساب ها تامین مالی آشوب گرها و اغتشاش گران را بر عهده می گیرند و امنیت اقتصادی و اجتماعی و روانی مردم را ازبین می برند . وزارت نفت چهل سال است با عدم شفافیت به مردم ظلم می کند برسید به داد جوانان که برای یک خانه بیست و پنج متری زندگی هایشان به گره خورده است. اخه به چه دینی زندگی می کنید به چه شعوری زندگی بکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس