رژیم صهیونیستی، کرانه باختری و نوار غزه را منطقه بسته نظامی اعلام کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به بهانه یکی از اعیاد یهودی، کرانه باختری را به طور کامل محاصره و منطقه بسته نظامی اعلام می‌کند و گذرگاه‌های ارتباطی فلسطین اشغالی با نوار غزه را می‌بندد.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به بهانه آن‌چه که عید یوم الغفران یهودی (یوم کیپور)، گفته می‌شود، از نیمه شب امشب (شنبه، ۲۳ سپتامبر) تا نیمه شب دوشنبه (۲۵ سپتامبر) تمام راه‌های منتهی به کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را می‌بندد.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: بر اساس ارزیابی وضعیت امنیتی و دستورالعمل‌ها در سطح سیاسی، منطقه "یهودا و السامرة" (کرانه باختری) و کلیه گذرگاه‌ها با نوار غزه بسته خواهد شد.

بنا بر این بیانیه، از بامداد یکشنبه (ساعت ۰۰:۰۱ مورخ ۲۴ سپتامبر) تا بامداد روز سه‌شنبه (۰۰:۰۱ مورخ ۲۶ سپتامبر)، کرانه باختری و نوار غزه به یک پادگان نظامی برای اشغالگران تبدیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش اشغالگر و ماموران امنیتی آن در سراسر اراضی اشغالی، کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه مستقر می‌شوند و در کلیه مناطق کرانه باختری و قدس اشغالی ایست های بازرسی ایجاد خواهد شد.

رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرد که در این بازه زمانی که در صورت لزوم، موارد بشردوستانه، پزشکی و مستثنی پس از تأیید هماهنگ‌کننده فعالیت‌های کابینه اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی مجاز خواهد بود.

رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که به مدت هشت روز تمامی گلوگاه‌های منتهی به کرانه باختری و نوار غزه را به مناسبت عید یهودی موسوم به «عید العرش» (سوکوت) مسدود می کند. سوکوت یک عید هفت روزه است که به عنوان عید سایبان‌ها شناخته می‌شود و یادآور زمانی است که قوم بنی اسرائیل بر بیابان سرگردان بودند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که پس از ارزیابی‌های وضعیت امنیتی، مسدود بودن این مناطق را لغو خواهد کرد و سپس در امکان تعطیلی روزهای باقی مانده از تعطیلات یهودیان که در ۶ اکتبر به پایان می رسد، تصمیم‌گیری خواهد شد.

یوم کیپور، مهم‌ترین جشن مذهبی یهودیان است که به دلیل برگزاری آیین‌های آن هر ساله ساکنان کرانه باختری و نوار غزه تحت فشار تدابیر امنیتی و رفتارهای خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند و سراسر منطقه کرانه باختری و بیت‌المقدس منطقه بسته نظامی اعلام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس