به گزارش مشرق ،دنیای اقتصاد نوشت : به گفته فعالان بازار، اگر چه حجم واردات تلويزيون به بازار داخلي كاهش چشمگيري يافته و قيمتها نيز افزايش يافته است، اما مهمترين عامل رشد قيمتها در كاهش موجودي در بازار كاهش حجم توليد كارخانههاي توليدكننده تلويزيون در داخل كشور است.چرا كه با توجه به شرايط فعلي و محروميت اين كارخانهها از دريافت ارز مرجع براي واردات تلويزيون در كارخانهها شاهد كاهش موجودي قطعه هستيم.
دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری تهران هم با تاييد اين موضوع از کاهش میزان تولید انواع تلویزیون در کشور خبر داد و گفت: با شرایط فعلی اقتصادی میزان تولید انواع تلویزیون در سال جاری نسبت به گذشته کاهش ميیابد.
محمدرضا شهیدی با اشاره به توقف تخصيص ارز دولتی به تولیدکنندگان این کالای دیجیتالی در کشور گفت: سال گذشته حدود دومیلیون دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که با توجه به قطع ارز دولتی این میزان به طور قطع کاهش ميیابد.
وی افزود: در شرایط کنونی که تولیدکنندگان این کالای دیجیتالی باید برای واردات قطعات به تهیه ارز با نرخ آزاد بپردازند در آینده نزدیک نیز شاهد افزایش قیمت در سطح بازار خواهیم بود. وی افزود: تمامی تولیدات دستگاههای تلویزیون در شش ماه اول سال با قطعات از قبل خریداری شده که در انبارها موجود است صورت ميگیرد. وي افزود: با شرایط فعلی و عدم تخصیص ارز دولتی به تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری شاهد افزایش قیمت این کالا در سطح بازار خواهیم بود.
ابراهيم درستي، رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري هم با تاييد گفتههاي شهيدي گفت: در شرايط فعلي بازار ما به شدت با كاهش موجودي مواجه شده است و در صورت ادامه اين روند بايد شاهد رشد بيشتر قيمتها در بازار باشيم.
فعالان بازار هم اعلام كردند، كاهش موجودي در بازار در مورد مدلهاي ارزان قيمت بيش از ساير مدلها خريداران را آزار ميدهد. به گفته آنها نياز ما در حال حاضر به واردات و توليد مدلهاي ارزان است نه مدلهاي به روز!
اميدي يكي از فعالان بازار در اين باره گفت: قرار بر اين بود محمولههاي جديد تلويزيون پس از تعطيلات چند روزه هفته گذشته وارد بازار شوند، اما اين اتفاق نيفتاد و اينك پس از گذشت يك هفته شاهد ورود بسيار آرام برخي از نمونههاي تلويزيون به بازار هستيم.
فعالان بازار ميگويند، چنين حركت آهسته و دست به عصايي در زمينه واردات تلويزيون بيش از پيش بازار را دچار بينظمي و ناآرامي ميكند.
مسعودي يكي از فعالان بازار كه در زمينه فروش تلويزيونهاي سامسونگ فعال است ضمن اطلاع از عرضه تلويزيونهاي جديد سامسونگ طي روز گذشته كه با پيش كد EH وارد بازار شدهاند گفت: اگرچه سري جديد تلويزيونهاي اين برند وارد بازار شدهاند، اما اين تلويزيونها نياز بازار را تامين نكرده و تغيير چنداني در وضعيت بازار ايجاد نميكنند.
اين فعال بازار افزود: در حال حاضر نياز بازار به تلويزيونهاي ارزان است نه تلويزيونهايي با قيمتهاي بالا! به همين دليل است كه عرضه نمونههاي جديد تاثيري در شرايط بازار ايجاد نكرده است.
يزدي يكي ديگر از كسبه بازار كه در زمينه عرضه تلويزيونهاي سوني فعال است ميگويد: در هفته گذشته پيش آمده است كه برخي از نمايندگيها تنها يكي دو مدل تلويزيون در ليست موجودي خود داشته باشند. اما مدلهاي جديد به زودي وارد بازار ميشوند كه البته مدلهاي ورودي جديد شامل نمونههاي گران قيمت بازار است.
اميري يكي ديگر از كسبه بازار هم از كاهش موجودي تلويزيونهاي شارپ در بازار خبر داد و گفت: ميزان موجودي در حد چشمگيري نسبت به قبل كاهش يافته است.
كارشناسان و فعالان بازار ميگويند، علت بروز چنين آشفتگي در بازار كاهش توان توليد كنندگان وطني تلويزيون است، چرا كه حجم بزرگي از نياز بازار را توليدات داخلي تامين ميكرد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری تهران هم با تاييد اين موضوع از کاهش میزان تولید انواع تلویزیون در کشور خبر داد و گفت: با شرایط فعلی اقتصادی میزان تولید انواع تلویزیون در سال جاری نسبت به گذشته کاهش ميیابد.
محمدرضا شهیدی با اشاره به توقف تخصيص ارز دولتی به تولیدکنندگان این کالای دیجیتالی در کشور گفت: سال گذشته حدود دومیلیون دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که با توجه به قطع ارز دولتی این میزان به طور قطع کاهش ميیابد.
وی افزود: در شرایط کنونی که تولیدکنندگان این کالای دیجیتالی باید برای واردات قطعات به تهیه ارز با نرخ آزاد بپردازند در آینده نزدیک نیز شاهد افزایش قیمت در سطح بازار خواهیم بود. وی افزود: تمامی تولیدات دستگاههای تلویزیون در شش ماه اول سال با قطعات از قبل خریداری شده که در انبارها موجود است صورت ميگیرد. وي افزود: با شرایط فعلی و عدم تخصیص ارز دولتی به تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری شاهد افزایش قیمت این کالا در سطح بازار خواهیم بود.
ابراهيم درستي، رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري هم با تاييد گفتههاي شهيدي گفت: در شرايط فعلي بازار ما به شدت با كاهش موجودي مواجه شده است و در صورت ادامه اين روند بايد شاهد رشد بيشتر قيمتها در بازار باشيم.
فعالان بازار هم اعلام كردند، كاهش موجودي در بازار در مورد مدلهاي ارزان قيمت بيش از ساير مدلها خريداران را آزار ميدهد. به گفته آنها نياز ما در حال حاضر به واردات و توليد مدلهاي ارزان است نه مدلهاي به روز!
اميدي يكي از فعالان بازار در اين باره گفت: قرار بر اين بود محمولههاي جديد تلويزيون پس از تعطيلات چند روزه هفته گذشته وارد بازار شوند، اما اين اتفاق نيفتاد و اينك پس از گذشت يك هفته شاهد ورود بسيار آرام برخي از نمونههاي تلويزيون به بازار هستيم.
فعالان بازار ميگويند، چنين حركت آهسته و دست به عصايي در زمينه واردات تلويزيون بيش از پيش بازار را دچار بينظمي و ناآرامي ميكند.
مسعودي يكي از فعالان بازار كه در زمينه فروش تلويزيونهاي سامسونگ فعال است ضمن اطلاع از عرضه تلويزيونهاي جديد سامسونگ طي روز گذشته كه با پيش كد EH وارد بازار شدهاند گفت: اگرچه سري جديد تلويزيونهاي اين برند وارد بازار شدهاند، اما اين تلويزيونها نياز بازار را تامين نكرده و تغيير چنداني در وضعيت بازار ايجاد نميكنند.
اين فعال بازار افزود: در حال حاضر نياز بازار به تلويزيونهاي ارزان است نه تلويزيونهايي با قيمتهاي بالا! به همين دليل است كه عرضه نمونههاي جديد تاثيري در شرايط بازار ايجاد نكرده است.
يزدي يكي ديگر از كسبه بازار كه در زمينه عرضه تلويزيونهاي سوني فعال است ميگويد: در هفته گذشته پيش آمده است كه برخي از نمايندگيها تنها يكي دو مدل تلويزيون در ليست موجودي خود داشته باشند. اما مدلهاي جديد به زودي وارد بازار ميشوند كه البته مدلهاي ورودي جديد شامل نمونههاي گران قيمت بازار است.
اميري يكي ديگر از كسبه بازار هم از كاهش موجودي تلويزيونهاي شارپ در بازار خبر داد و گفت: ميزان موجودي در حد چشمگيري نسبت به قبل كاهش يافته است.
كارشناسان و فعالان بازار ميگويند، علت بروز چنين آشفتگي در بازار كاهش توان توليد كنندگان وطني تلويزيون است، چرا كه حجم بزرگي از نياز بازار را توليدات داخلي تامين ميكرد.