قبل از ورود سیمان به بورس، ۷۰ درصد سیمان کشور دست ۲۰ نفر بود

مجید عشقی گفت: قبل از ورود سیمان به بورس حدود ۷۰ درصد سیمان کشور توسط تقریباً ۲۰ نفر دادوستد می‌شد اما اکنون هر کسی بخواهد به راحتی می‌تواند به هر میزان از بورس کالا سیمان بخرد.

به گزارش مشرق، مجید عشقی در یک گردهمایی تخصصی که با محوریت "تأمین مالی و سرمایه‌گذاری" برگزار شد، اظهار داشت: بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد فرصت تأمین مالی در کشور دارد و همچنین سازمان بورس برای آموزش ابزارهای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه آمادگی دارد.

وی افزود: گاهی تصمیم‌هایی از روی ناآگاهی، گرفته می‌شود که برای بازار سرمایه مشکل آفرین است؛ از جمله نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که سرانجام تصحیح، اما موجب زیان سهامداران شد.

رئیس سازمان بورس اضافه کرد: موضوع تعطیلی بورس کالا در چند سال گذشته همواره مطرح بوده و در چند روز گذشته نیز، بحث خروج سیمان و فولاد از بورس هم مطرح شده است که این مباحث فقط در کوتاه‌مدت به این صنایع، سهامداران و کلیت بازار سرمایه ضربه میزند.

عشقی خاطرنشان کرد: قبل از ورود سیمان به بورس حدود ۷۰ درصد سیمان کشور توسط تقریباً ۲۰ نفر دادوستد می‌شد، حال هر کسی بخواهد به راحتی می‌تواند به هر میزان از بورس کالا سیمان بخرد و انحصاری در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: سیمان نیم درصد هزینه تمام شده ساخت و ساز را در برمی‌گیرد و خروج سیمان از بورس به بهانه حل مشکلات مسکن آدرس غلط دادن است؛ چراکه این کار سیمان را گران‌تر به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رساند. تلاش برای خروج محصولات از بورس، به سرمایه هراسی منجر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    دارایکم را دریابید... وضعیت قرمز .... ارزش صندوق 27500 تومن رو دارن 16500 از مردم میخرن ... سر گردنه شده بورس ایران
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 0
    مطمئنا 20 نفر عادی نبودن که ... از خودشون هستن
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    بگین 20 تا اقازاده
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    همین دارایکم برای 5 بار اعدام کردن کافیه
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    خاک بر نظارتی ها خاک، آهن هم همینه، سنگ هم و..
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    بعد چهل سال از انقلاب یکی پی از دیگری داره رو میشه که چقدر این مملکت رفاقتی و دورهمی اداره و امکانات بین ۱۰۰۰ نفر پخش شده سیمان دست ۲۰ نفره زعفران دست ۱۰ نفره معدن دست یکی دو خاندان خودرو دست دولت و دوستان و دوسه خاندانه لوازم خانگی ام جدیدا دست پنج شش تا از دوستانه و کلی کالا دیگه .... میگن مافیایی است بهتون بر میخوره حداقل اسم خدا و پیغمبر و شهدا پرده نمیکردین بزارین جلو اینجور مملکت داری
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    قطعا رده های بالا حکومت الان نفهمیدن سالها میدونستن کاری نکردن فقط بلدن ببین کی روسری نداره بریزن پلمپ کنن این یه مورده صدها مورد است. سوال اینه چرا میدونستین نکاری نکردین الان دیگه نمیشه پنهان کرد کار بجای باریک کشیده و برای نظام مشکل ساز شده و خطرناکه وگرنه رو نمیشد
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    عشقی بی کفایت پول مردم رو پس بده
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    همه ما ایرانی ها باید فکر اساسی برای اداره مملکت خودمان کنیم ، با اداره رانتی و دوست و آشنایی و پارتی بازی ، ایران و ایرانی ویران می شود، " آشنا داشتن" در جای جای این کشور از پایین تا بالا ملاک انجام کار حتی در حقوق مسلم یک شهروند و کارهای قانونی شده . همه ما جمله "اگر آشنا پیدا کنی کارت میشه یا زودتر و کم هزینه تر کارت میشه" را زیاد می شنویم و با چشم خودمان می بینیم . این روش کشورداری از وزارت خانه ها گرفته تا دهیاری ها در بلند مدت به تک تک ایرانی ها ضربه می زند حتی آشنا دارها . تک تک مسئولان هم می دانند این بیماری خطرناک در کشور وجود دارد. یک مطالبه و بسیج عمومی لازم است برای برگرداندن خدامحوری و وجدان محوری و قانون محوری در اداره امور کشور .
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 0
    شما را به جان عزیزانتان قسم از رئیس بورس در خصوص وضعیت صندوق دارایکم سؤال کنید
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    بعدش که به بورس وارد شد با کاهش عمدی قیمت سهام را از چنگ امثال بنده درآوردید دادید به ۵ نفر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس