‌

ادعای اخراج مسعود نیلی از دانشگاه صنعتی شریف، توسط خود وی تکذیب شد. مسعود نیلی در واکنش به ادعای روزنامه سازندگی تصریح کرد که ادعای خانه‌نشینی اجباری درست نیست و او بازنشسته شده است.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران اخیرا در تیتر نخست خود با عنوان خانه‌نشینی اجباری، مدعی شده بود که مسعود نیلی (دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی در دولت روحانی) از هیئت علمی دانشگاه شریف اخراج شده و این حکم را چند نفر ازجمله محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور امضا کرده‌اند. سازندگی در عین حال در گزارش خود، این ادعا که مسعود نیلی از بانیان وضعیت فعلی اقتصادی دولت را رد کرده بود.

روزنامه سازندگی درپی انتشار گزارش القایی خود، دیروز از قول نیلی نوشت که تعبیر خانه‌نشینی اجباری وی، صحیح نیست.

این روزنامه نوشت: «گزارش دیروز روزنامه درباره بازنشستگی مسعود نیلی، واکنش‌های زیادی را به‌دنبال داشت. در مهم‌ترین واکنش، یک مقام مطلع به سازندگی اطلاع داد که، معاون اول رئیس‌جمهوری هیچ صورتجلسه‌ای مرتبط با حکم بازنشستگی دکتر نیلی را امضا نکرده است. از سوی دیگر، مسعود نیلی نیز در مطلبی که برای سازندگی ارسال کرد، توضیح داد که تعبیر «خانه‌نشینی اجباری» درباره وضعیت او صحیح نیست.

روزنامه سازندگی به جزئیات تازه‌ای از نشست هیئت‌امنای دانشگاه شریف درباره بازنشستگی مسعود نیلی دست یافته است. نخست اینکه، هیئت‌امنای دانشگاه شریف هیچ تصمیمی درباره بازنشستگی مسعود نیلی نگرفته اما حکم تمدید تدریس او را امضا نکرده است. به عبارتی، هیئت‌امنای دانشگاه، مرجع تصمیم‌گیری درباره تمدید فعالیت اساتید است و مرجعی برای امضای حکم بازنشستگی اساتید نیست.

گفته می‌شود در جلسه‌ای که پیشنهاد تمدید تدریس مسعود نیلی با مخالفت وزیر علوم مواجه شده، معاون اول رئیس‌جمهوری حضور نداشته و محمد مخبر با محروم کردن دانشگاه از حضور اساتید سرشناس موافق نیست. آقای مخبر، یکی از اعضای هیئت‌امنای دانشگاه شریف است و گفته می‌شود در نشستی که دیگر اعضا با تمدید حکم تدریس مسعود نیلی مخالفت کرده‌اند، معاون اول رئیس‌جمهوری حضور نداشته است.»
مسعود نیلی هم در توضیحاتی که برای روزنامه سازندگی ارسال کرده، نوشت: «در ارتباط با تیتر یک شماره سوم مهر شما، لازم دیدم توضیحاتی را به اطلاع خوانندگان محترمتان برسانم. همان‌طور که در کانال تلگرامی‌ام در تاریخ 30 شهریور اطلاع‌رسانی کردم، براساس مقررات، موعد بازنشستگی من به‌طور طبیعی، 25 دی سال گذشته سر می‌رسید. مسئولان محترم دانشگاه از آنجا که بنا داشته‌اند برای اینجانب و تنی چند از دیگر همکاران با شرایط مشابه، از هیئت‌امنای دانشگاه درخواست تمدید کند، ابلاغ بازنشستگی را تا تشکیل جلسه نهاد مذکور به تعویق انداخته‌اند».

نیلی افزود: «پیشنهاد دانشگاه، از سوی هیئت‌امنا مورد موافقت قرار نگرفته و در نتیجه، از تاریخ 31 مرداد سال جاری، بازنشسته شده‌ام. تا آنجا که اطلاع دارم، این تصمیم منحصر به شخص من نبوده و به‌صورت یکسان به اجرا درآمده است. به هر حال، از آنجا که بازنشستگی امری محتوم و متعارف در نظام اداری دانشگاهی است، نمی‌توان در مورد آن، تعبیر خانه‌نشینی اجباری را به کار برد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    اشتباه در تصویری است که ما اصلاحطلبان و نزدیکان انها داریم و گرنه اینها این هستند ما نگاهمان به انها باید عوض کنیم غیر از اینکارها از انها ساخته نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس