1

فرخ نژاد اکنون مصداق «از اینجا رانده و از آنجا مانده» شده است. اگر چه با پشت پا زدن به ملت و کشور خود، همه پل‌های پشت سرش را خراب کرد، اما نزد ایرانیان خارج از کشور هم جایگاهی نیافت!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۵ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که روز داغ ارزی بهارستان، مرگ یا زندگی برجام، واردات خودرو پس از چهار سال و قرار گرفتن ایران در میان پنج قدرت برتر پهپادی جهان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

صبح دیروز گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون چرایی افزایش نرخ ارز در ماه‌های گذشته قرائت شد. این گزارش در عین حال راهکارهایی را هم ارایه داد. جلسه دیروز مجلس مورد توجه بیشتر روزنامه‌ها قرار گرفته است، روزنامه اعتماد نوشته است:

محمدباقر قالیباف رییس مجلس، نخستین نماینده‌ای بود که اولین چراغ انتقاد از دولت را در جلسه دیروز روشن کرد. او با بیان اینکه در کشور مشکل ارزی نداریم»، تاکید کرد که اما دلیل نمی‌شود مدیریت و کنترل ارزی نداشته و از ظرفیت ارزی بانک مرکزی و ذخیره ارزی استفاده کنیم. باید درآمدها حفظ شده و با ارز حاصل از صادرات تامین ارزی صورت گیرد. این ظرفیت در کشور وجود دارد پس نیازی نیست که از ذخیره ارزی استفاده شود. قالیباف وضعیت ارز را برای مردم، مجلس و اقتصاد کشور «قابل قبول» ندانست و افزود: «در جلسه سران قوا بنا شد که این موضوع با حضور بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مسوولان دخیل در موضوع ارز به‌طور خاص دنبال شود؛ مطمئنا سروسامانی به بازار ارز می‌دهیم.

اعتماد در ادامه نوشته است:

چند خیابان آن‌سوتر از بهارستان، نرخ دلار ۴۱ هزار تومان را هم رد کرد. انتقادات تقریبا یکپارچه مجلسی‌ها از دولت رییسی، نشان داد که آنها در شرایط کنونی اقتصادی، مایل نیستند که سرنوشت خودشان را به سرنوشت دولت گره بزنند؛ خصوصا آنکه حدود یکسال دیگر انتخابات مجلس دوازدهم در پیش است. مجلسی‌ها با انتقادات بعضا تند و تیزشان سعی کردند میان خود و دولت، یک فاصله مشخصی را تعیین کنند. آنها از حامیان سفت و سخت دولت رییسی هستند و اکنون در شرایطی که قیمت دلار نرخ تاریخی ۴۱ هزار تومان را لمس کرده، به نقد دولت پرداختند.

چه کسی در خیابان قیمت دلار را بالا و پایین می‌کند؟ / پشت پرده خروج یک سلبریتی از کشور: فرخ نژاد عامل نفوذی است!

روزنامه آرمان ملی نیز از اخطار ارزی مجلس به دولت خبر داده و نوشته است:

شرایط بازار ارز حتی صدای مجلسی‌ها راه هم درآورد این درحالی است که محمد باقر قالیباف به مسئولان بازار ارز یعنی خاندوزی و صالح آبادی که روز گذشته به مجلس فراخوانده شدند تا توضیحاتی درباره مساله افزایش نرخ ارز به بهارستانی‌ها بدهند اخطار جدی داد البته رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد از عملکرد خود نسبت به وضع موجود دفاع کرده و افزایش نرخ سود بانکی را برای مدیریت این بازار و همچنین تسریع در تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه برای کمرنگ کردن رفتارهای سفته‌بازانه در بازار سکه و ارز موثر مطرح کردند حال باید دید بازار افسارگسیخته ارز با خط و نشان کشیدن حل خواهد شد یا همچنان در بر روی پاشنه سابق خواهد چرخید؟

چه کسی در خیابان قیمت دلار را بالا و پایین می‌کند؟ / پشت پرده خروج یک سلبریتی از کشور: فرخ نژاد عامل نفوذی است!

روزنامه هم‌میهن به ارتباط میان قیمت ارز و تحریم پرداخته و به نقل از مسعود نیلی نوشته است:

در حال حاضر بازار کاذبی در حوزه ارز ایجاد شده که موقتی است؛ همان گونه که ناآرامی های چندماه اخیر موقتی بود، این افزایش قیمت ارز نیز به همین دلیل موقتی است و ناشی از این نوع بازارسازی ها و فشارهاست. البته بخشی از افزایش قیمت دلار ناشی از افزایش قیمت جهانی آن و رشد نرخ بهره در آمریکاست. عرضه ارز به دلیل تحریم ها و فشار های خارجی از یک سو و کاهش میزان فروش نفت و مشکل وصول ارز حاصل از فروش نفت محدود شده است. همچنین عامل مهم و اثرگذار سوم این است که چه چشم اندازی از آینده دسترسی منابع ارزی قابل تصور است. در زمانی که آحاد اقتصادی انتظار دارند در ماه های آینده گشایشی در منابع ارزی حاصل شود حتی اگر به صورت واقعی این گشایش ایجاد نشده باشد، اما به دلیل آثار روانی قیمت ارز کاهشی خواهد شد. برعکس این موضوع نیز صادق است؛ یعنی اگر چشم انداز این باشد که فشار های بیرونی تشدید و افزایش می یابد، بدین معناست که عامل دوم یعنی محدودیت دسترسی به ارز در انتظارات مردم بیشتر می شود بنابراین منجر به افزایش نرخ ارز می شود.

چه کسی در خیابان قیمت دلار را بالا و پایین می‌کند؟ / پشت پرده خروج یک سلبریتی از کشور: فرخ نژاد عامل نفوذی است!

روزنامه خراسان نیز در گزارش اول خود جلسه دیروز مجلس را بازخواست ارزی خوانده و نوشته است:

صعود پیاپی نرخ ها در بازار ارز، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی را برای توضیح آخرین تحولات این حوزه به مجلس کشاند. در این زمینه، خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به تدابیر بانک مرکزی، وعده ثبات بخشی به بازار تا یک ماه آینده را داد. از سوی دیگر گزارش انتقادی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مدیریت دولت بر بازار ارز قرائت شد که نشان می داد در نتیجه دستوری تعیین شدن نرخ ارز در سامانه نیما و نیز توزیع رانت ارزی، ۱۸۰ میلیارد تومان یارانه به مسافرت های خارجی صدک های بالای درآمدی جامعه داده شده است.

این روزنامه نوشته است:

بازار دلار دیروز نیز در ادامه مسیر التهاب اخیر خود، مسیر صعودی را طی کرد. به طوری که در بازار معاملات فردایی که این روزها مرجع اعلام قیمت دلار شده، نرخ ها با بیش از ۵۰۰ تومان، به بالای مرز ۴۱ هزارتومان هم رسید. در بازار آزاد، دلار با رقمی در حدود ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. از سوی دیگر و در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۳۷ هزار تومان افزایش قیمت تا حدود یک میلیون و ۸۳۶ هزار تومان بالا رفت. هر قطعه سکه نیز با بیش از ۳۰۷ هزار تومان رشد، تا ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

چه کسی در خیابان قیمت دلار را بالا و پایین می‌کند؟ / پشت پرده خروج یک سلبریتی از کشور: فرخ نژاد عامل نفوذی است!

روزنامه کیهان نیز پیشنهاد گرفتن مالیات از سفته‌بازان در خیابان را مطرح کرده و می‌نویسد:

افزایش نرخ ارز از پاییز سال جاری موجب نگرانی‌هایی درخصوص ثبات اقتصادی شده است. در صورت عدم اصلاح سیاست‌های ارزی ناکارآمد و هزینه‌زا، تکرار مصائبی چون ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی و تضییع منابع ارزی دور از ذهن نیست. کمااینکه تا حدی این تکرار در قالب نرخ دستوری نیمایی و افزایش فروش اسکناس ارز رخ داده و ادامه دارد. یکی از دلایل اساسی که موجب تکرار اتخاذ سیاست‌های ناکارآمد، «تعیین دستوری نرخ ارز» و «افزایش عرضه اسکناس ارز» گردیده، ادامه رویکرد سیاست تثبیت نرخ اسمی ارز با وجود تورم و رشد نقدینگی است.

چه کسی در خیابان قیمت دلار را بالا و پایین می‌کند؟ / پشت پرده خروج یک سلبریتی از کشور: فرخ نژاد عامل نفوذی است!

اما روزنامه ایران جلسه دیروز در مجلس را نطق‌های متناقض ارزی در مجلس خوانده و نوشته است:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی دیروز به بررسی سیاست‌های ارزی کشور پرداختند که صدای واحدی از مجلس برای شیوه مدیریت بازار ارز شنیده نشد و طیف‌های مختلف نظرات متعددی را از افزایش نرخ ارز بر اساس تورم گرفته تا قیمت‌گذاری بر مبنای سامانه‌های ارزی و سرکوب نرخ ارز بیان داشتند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در حالی با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی به ارزیابی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت پرداختند که انتظار می‌رفت برآیند این جلسه ارائه راهکاری از قوه مقننه برای بهبود شرایط و مدیریت بازار ارز باشد، اما با این حال نمایندگانی که در جلسه دیروز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

ایران در ادامه این گزارش می‌نویسد:

شرایط ویژه کشور و قرار گرفتن دولت در جنگ سخت اقتصادی را نادیده گرفتند. مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با قرائت گزارش این کمیسیون در خصوص سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم و اینکه همچنان در مؤلفه‌های اساسی، تصمیمات شکست خورده گذشته در حال تکرار است؛ تعدد نرخ‌های رسمی و فاصله معنادار با بازار غیررسمی، اتکای سیاستگذار به آمار گمراه‌کننده مازاد عرضه در سامانه نیما، عدم پذیرش واقعیت افزایش نرخ ارز متناسب با واقعیت‌های اقتصادی و اصرار بر سیاست شکست‌خورده تثبیت نرخ اسمی ارز و خروج ۱۰ میلیارد دلار ارز (به صورت اسکناس و حواله) از فرایندهای رسمی با ادامه رویه فعلی را اهم مسائلی دانست که تحت‌الشعاع نگاه کوتاه‌مدت تصمیم‌گیران در حوزه ارزی قرار گرفته است.

چه کسی در خیابان قیمت دلار را بالا و پایین می‌کند؟ / پشت پرده خروج یک سلبریتی از کشور: فرخ نژاد عامل نفوذی است!

موشک جواب هشتگ

هم‌زمان با اغتشاشات محله محور در برخی شهرها فشارهای دیپلماتیک و سیاسی غربی‌ها بر ایران افزایش یافت، اما پاسخ ایرن به این تحرکات قابل توجه است؛ روزنامه وطن امروز نوشته است:

در مقابل ایجاد ناامنی و آشوب در ایران، راه‌اندازی کارزار فشار دیپلماتیک به بهانه اغتشاشات و اعمال تحریم‌های جدید ایران اقدام به پرتاب موشک ماهواره‌بر قائم ۱۱۰، اعلام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک هایپرسونیک، غنی‌سازی ۶۰ درصد با سانتریفیوژهای IR-۶ در فردو و تکمیل چرخه بازدارندگی هسته‌ای کردایران پس از آخرین قطعنامه شورای حکام آژانس، در حوزه غنی‌سازی و ایجاد آبشارهای جدید سانتریفیوژ اقدامات مهمی انجام داد. ایران غنی‌سازی ۶۰ درصدی با سانتریفیوژهای IR۶ را در فردو شروع کرد که پیام آن، واکنش و نگرانی آمریکا و ۳ کشور اروپایی در برجام را برانگیخت. اقدام دیگر ایران ایجاد ۲ آبشار جدید IR۲M و IR۴ در نطنز و فردو بود که به مرحله قبل از گازدهی رسید.

وطن امروز در ادامه روایتی قابل توجهی از اقتدار ملی کشور را مطرح کرده و می‌نویسد:

۲ اقدام دیگر ایران در تکمیل چرخه بازدارندگی هسته‌ای که پاسخی قاطع به قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود، راه‌اندازی و نصب سانتریفیوژ جدید در ۲ سالن خالی در فردو و نطنز بود. این سالن‌ها به دلیل تعهدات ایران در برجام خالی از سانتریفیوژ شده بود که ایران دوباره در این ۲ سالن سانتریفیوژ نصب کرد. همچنین چهارمین حرکت مهم ایران در مقابل قطعنامه آژانس تعویض سانتریفیوژهای IR۱ در فردو با IR۶ بود که توان ظرفیت هسته‌ای ایران در فردو را ۱۰ برابر خواهد کرد. در حوزه تسلیحاتی هم ایران با اتمام آزمایش‌ها از موشک بالستیک هایپرسونیک خود خبر داد. در حوزه هوا فضا هم آبان‌ماه بود که آزمایش پروازی زیرمداری ماهواره‌بر سوخت جامد «قائم ۱۰۰» با موفقیت انجام شد.

چه کسی در خیابان قیمت دلار را بالا و پایین می‌کند؟ / پشت پرده خروج یک سلبریتی از کشور: فرخ نژاد عامل نفوذی است!

فرخ نژاد، فراری یا نفوذی!؟

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود به سرنوشت یک سلبریتی اشاره کرده و نوشته است:

حمید فرخ نژاد سلبریتی فراری که چندی پیش، پس از پایان یک سریال امنیتی چند میلیارد تومان پول به جیب زد و به امریکا رفت، این روزها نزد کاربران داخل و خارج از احتمال نفوذی بودنش سخن به میان می‌آید.
او در حالی از کشور خارج شده و علیه نظام و رهبری موضع تند گرفته که در آخرین کار بازیگری‌اش نقش یک مأمور امنیتی جمهوری اسلامی را در یک سریال مربوط به موضوع نبرد با داعش در عراق بازی کرده و بر درستی سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی صحه گذاشته است. فرخ نژاد چند روز پیش از تریبون تلویزیون بدنام اینترنشنال، در اظهار نظری منافقانه از ملت ایران و حمایت از آن‌ها دم زد، اما گویی فراموش کرده که چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود اگر پسرش نباشد، می‌خواهد همه مردم ایران نباشند!
رفتارهای متناقض و سینوسی او، اما این روزها، برای این چهره جنجالی حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرده است، به گونه‌ای که برخی او را مأمور نفوذی جمهوری اسلامی میان اپوزیسیون خارج از کشور می‌دانند. فرخ نژاد اکنون مصداق «از اینجا رانده و از آنجا مانده» شده است. اگر چه با پشت پا زدن به ملت و کشور خود، همه پل‌های پشت سرش را خراب کرد، اما نزد ایرانیان خارج از کشور هم جایگاهی نیافت که هیچ بلکه با دیده تردید به او می‌نگرند.

چه کسی در خیابان قیمت دلار را بالا و پایین می‌کند؟ / پشت پرده خروج یک سلبریتی از کشور: فرخ نژاد عامل نفوذی است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    22 8
    هر چی بدبختی تو این مملکته زیر سر این یارو نیلی هست که سر بزنگاه جیم میزنه حالا واسه ما مقاله هم مینویسه
    • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      18 30
      اگر دلار 4 میلیون که هیچ 4000.000.000 تومان هم بشه باز هم پیرو رهبریم. اصلا پیروی از رهبر ربطی به دلار نداره ما شیفته ولی امر مسلمین جهان هستیم. ای رهبر آزاده آماده ایم آماده.
    • IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      4 11
      برای ترور سام رجبی ، فرخ را فرستادند. منتظر خبرش باشید.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      3 2
      اگه توی خیابون قیمت دلار رو پایین بالا میکنن ؟
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      13 2
      آره همه مشکلات ما از دشمنه
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      6 14
      مقایسه قدرت جمهوری اسلامی ، با حکومت‌ پهلوی ...... ، در زمان پهلوی با وجود اینکه تمامی غرب از او حمایت می کرد،، حتی بردن نام خمینی و داشتن عکس او در خانه هم جرم بود،. و ساواک طرفداران و مبلغان ایشان را بازداشت می‌کرد،،،، اما در زمان جمهوری اسلامی، عکس و تبلیغات گسترده مخالفين داخلی در نشريات وتبلیغات کشور و تمامی شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی داخلی و بین‌المللی به وفور دیده می‌شود. و جالب اینجاست است که معترض و طلبکار هستند چرا ما ممنوع الخروج هستیم!! 🤔😏
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 8
      هر بار که توافق هسته‌ای داشت به نفع ما تمام می‌شد ، اغتشاش گران ، با دیکته و فراخوان شبکه های دیکتاتور ماهواره‌ای کشور را به آشوب کشیدند، تا بلافاصله  اربابان غربی آنها به بهانه حمایت از آشوبگران ، با  تحريم‌های همه جانبه مارا  دچار افزايش نرخ دلار و تورم  کنند.. سال 87 نامه  اوباما  به رهبری  جهت اتمام  مناقشات في مابین ،، بلافاصله فتنه و آشوب 88 و تحریم بانکی و نفتی و اقتصادی به کشور و افزايش نرخ دلار و تورم،،،،، ،،، سال 97 خروج ترامپ از برجام و ایجاد فتنه و آشوب 98 و تحریم بانکی و نفتی و افزايش و افزایش قیمت دلار و تورم،،، ،  سال 1401 مرحله پایانی مذاکرات وین، فتنه و آشوب و اغتشاشات ، رها شدن مذاکرات و ایجاد تحریم‌های بین‌المللی و افزايش نرخ دلار و تورم،،،،،،، 🤔🤔🤔
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 3
      ششررررررررررررررررررررووووووووووووررررررررررررررررررررررررنگو داداش قرصات عوض کن........
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    23 12
    موشک جواب هشتگ ؟؟!! این میون ، دلار ۴۲ جواب چی به چی بود پس ؟😉😂
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      12 18
      اینو از اونایی بپرس که تو ۸ سال پیش دلار رو از ۳ تومن بردن به ۳۰ تومن و حاصل اشتباهات و تفکر غرب زدشون شد این فجایع.دولت رییسی در اوج بحران اومد زمانی که روزی بیش از ۵۰۰ کشته کرونایی داشتیم اما با تلاش چنان کرونا رفع شد که الان دیگه کرونا تو کشور ما فراموش شده و این درحالی هست که تو آمریکا و انگلیس آمار کشته ها بیش از ۱۰۰ نفره در روزه.قطعا دولت رییسی عملکرد خوبی داشته اما در برخی زمینه ها مثل خودرو بسیار ضعیف عمل کرده.و این به دلیل فساد سیستماتیک و گسترده و مافیای این بخشه.
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      8 19
      خنده احمق از نفهمی اوست. دلار ۴۰ تومانی جواب تودهنی بزرگ ملت به اغتشاش‌گران و حمایت آنان از نظام اسلامی است که بر عزم ملت بی‌تأثیر است. 😃
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      3 1
      از کرونا نگو که من به خاطر شغلم در بطنش بودم
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      10 4
      در مورد دلار ۴۰ تمنی که میگی تودهنی مردم به اعتشاشگران هست . کی بیشتر ضرر کرده : دولت ، مردم یا به قول شما اعتشاشگران .؟ تحلیلی باید حساب و کتاب داشته باشه نه شعار باشه .
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      7 5
      سقوط تاریخی ارزش پول کشور کاملا سیاسیست
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      9 3
      سقوط دولتها و کشور ها هم همیشه کاملا سیاسی بوده 😂
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 2
      هر موقع قدرت دست اصلاحطلبا نباشه همینه
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    6 14
    سلبریتی از دست میدی ،بهمقدار کم هم که شده ، هم درآمد ملی و هم اعتبارت رو در چند جا از دست میدی . بلاخره یک سلبریتی با هر عقیده یا دسته ای کهباشه ، بلاخره یه اعتباری و تعداد ادمی در یک گوشه ای دور خودش داره .
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      4 8
      خاندان پهلوی کلا مزدور اجنبی ها بود و با حمایت آنها آمدن سرکار
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      3 4
      امثال فرخ نژاد هرچی نباشن اعتبار و آبرو و حیثیت جامعه و کشور بیشتره
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    17 19
    زبان دنیای امروز ، زبان دموکراسی هست . مربوط به سیاست و مملکت داری هم نیست ، در خانه و کلاس و سر کار هم همینه . درسته یکی بد دهنه یا یکی دیگه ادیب ، ولی هر کاری کنی ، برای ارتباط با دنیا باید زبان مشترکی باهاشون داشته باشی و اونم زبان دموکراسی هست . زبان ما با بقیه دنیا فرق داره ، این هم عوارصی داره ‌
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      12 12
      اون دموکراسی مدنظر شما یعنی دست نشانده و برده و گاوشیرده غرب بودن.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      6 5
      این عوارضی که گفتی چرا مردم باید بدهند
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      9 7
      اولا آمریکا دنیا نیست که به دلیل سلطه دلار بر معاملات، کشورها را از ارتباط با کشورهای مستقل منع می‌کنه. ثانیا اگر آمریکا و عواملش زبان دموکراسی می‌فهمید که با حکومت‌های مردمی مقابله نمیکرد و با کودتا، حکومت‌های غیرمردمی سر کار نمی‌آورد از آسیا گرفته تا آفریقا و اروپا و آمریکای جنوبی. ثالثا، تسلیم اگر زبان مشترک است خب آمریکا و اروپا تسلیم شوند. تسلیم زبان مشترک نیست. ابزار دشمن است. رابعا، آن چه عوارض دارد، مقاومت در مقابل شیاطین است که هزینه رشد و تعالی و پذیرش نزد خدا است. وگرنه این همه حکومت غیردموکراتیک از آل سعود تا انگل لیس هست که چون نوکرند، آمریکا با اونا کاری نداره. خامسا، خود آمریکا که با آرای الکترال رئیس جمهور رو انتخاب می‌کنه و حق وتو داره دموکراتیک نیست. بعد از کشورهای مستقل می‌خواهید دموکراتیک باشن؟! و سادسا، عوارض مقاومت از عوارض تسلیم کم‌تر است. ابتدا هزینه می‌دهی و بعد به سود می‌رسی. اما کشورفروشی ابتدا به عیش میرسی و بعد فلاکت و نوکری. خب دیدیم که حداقل با شش دلیل، چرندیات تکراری ضدانقلاب رد است.
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      8 4
      جواب کامنت نفر اول که میگه دموکراسی و گاو شیرده : اندونزی ،مالزی ، سنگاپور ، استرالیا و هند که روزی مستعمره بوده ، برزیل ، ارازانتین ... و قریب به ۱۸۰ کشور دیگه که این زبان رو رعایت میکنن گاو شیرده شدن ؟
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      1 2
      حاجی// دقیقن صحبت من هم همینه چرا
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 9
      جواب کامنتی اخری به ترتیب : اولا ؛ من اسمی از امریکا نیاوردم و موصوع رعایت دموکراسی به عنوان یک زبان مشترک در روابط،بینالملل گفتم . دومن : کودتا و استعمار و کشورگشایی مال ۲۰۰ سال قبل بوده ، الان هند که روزی مستعمره بوده در توازنهای جهانی نقش داره و از نطر معیارهای دموکراسی در بالاترین رتبه ها قرار داره . ثالثا باز هم میگم دموکراسی در دنیای امروز فقط در امریکا و انگلیس رعایت نمیشه ( گفتم بعصی بد دهن هستن منطورم این بود که دموکراسی رو کامل رعایت نمیکنن ولی بلاخره زبانشون هست ) میگی اونها تسلیم بشن ، دنیا دموکراسی تسلیم چی بشه ؟ دقیقن بدیل دیلوگی شما که میگی جای دموکراسی بشینه اسمش و مشخصاتش چیه ؟ رابعا ، چگونه با اجرای دموکراسی شما خدای خودت رو از دست میدی ؟ مگه در دنیا فقط ما ایرانیها خدا پرستیم ؟ خامسن اسم یک یا چند کشور مستقل که دموکراتیک نیست رو نام ببر تا بدونم ایده ال شما از کشور مستقل چیست ؟ موصوع دیگه صحبتها رو با شعار و گفته هایی بدون سند قاتی نکن ، کشور فروشی ینی چی ؟ کدوم کشور با اجرای دموکراسی کشورش رو فروخته ،مثلا هند با عنوان بزرگترین دموکراسی جهان ، بیشتر استعمار شده ؟ ناطر محترم خسته نباشید که متنهای طولانی رو میخونه
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      4 3
      در جواب دوستانی که میگن حکومت قبلی برده ی غرب بوده باید بگم وقتی شاه نفت رو گرون کرد به شوروی بیشتر ضربه زد یا به غرب ؟؟؟؟؟؟؟
    • ح IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      4 1
      حکومت قبلی که برده غرب بود غرب آوردش سرکار و کاپیتولاسیون و 80 هزار مستشار آمریکایی در ایران و خرید های نظامی غیر تخصصی خودش نشون دهنده این بود!! درضمن عربستان هم نفت رو بالا پایین میکنه اما به نفع آمریکا اگر شاه و کشورهای عربی نفت رو گرون نمی‌کردند اروپا تمام دلار های آمریکا رو پس میداد پس این نقشه خود آمریکا بود تا اروپا رو تحت فشار قرار بده تا از دلار استفاده کنن وگرنه آمریکا خودش اولین تولید کننده نفت در جهانه و شوروی هم نیازی به تفت نداشت چون اولین دارنده گاز جهان بود و تازه صادرش هم می‌کرد و اینو بدون اگر نفت گردن نمیشد آمریکا الان این قدرت اقتصادی رو نداشت چون دلارش جایگاهی نداشت!! ای کاش بجای تراوشات لحظه ای با تحقیق تخصصی میم دی زرزر کردن ولی از امثال شما چنین انتظاری مسخره است!!
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      7 2
      در زمان طاغوت 50 درصد نفت ایران را امریکا مفت می برد و با کاپیتولاسیون تحقیرمون می کرد.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      3 0
      ما زبانمان عدم فسادتجاوزجنایت ودوشیدن است که دین مااین رامیگوید
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 0
      ح//حالا خوبه که دوران شاه پالاندار شده معیار برای همه ایرانیها و تو حالا اینجوری ازش میگی
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 1
      ح // بحث این قسمت فقط در مورد کاربرد دموکراسی بود نه کشور خاص یا شرایط خاص .
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      3 2
      ح// هنوز اونهایی که زمان شاه ملعون پالانی زندگی کردن ، زنده هستن ، پس برو از بزرگترهات سوال کن اونموقع زندگی چیطور بود .
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      3 4
      ح// یک پرستار تعریف کرد که زمان شاه ملعون وقتی استخدام شد تا حکمشون رو بزنن ۳ ماه فاصله بود و حقوق سه ماه رو یکحا میدادن . گفت با حقوق سه ماه اول کارم یکپیکان خریدم و خیلی دوق داشتم .
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      4 1
      اون پرستار غلط کرد با شماها!! خوبه ما بودیم و به چشم خودمون دیدیم!! پیکان قیمتش بود حدود 46 هزار تومن و حقوقهای بالای اون زمان حدود دو سه هزار تومن، حالا یعنی این پرستاره ماهی 20-10 هزار تومان حقوق می‌گرفته؟؟! بعدشم کجا سه ماه حقوق رو پیش میدادن؟ کدوم بیمارستان، بگو برات آمارشو در بیارم، بعدشم با اون رفاه، حلبی آبادهای همین تهران رو چطوری توجیه میکنین؟ دروغ که حناق نیست!!!
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      3 1
      آره منم با اینکه متولد دهه ۶۰ هستم زمان شاه ملعون توی شهرداری رفتگری میکردم( واسه سرگرمی ) با سه ماه حقوقم یه همواپیمای جت شخصی خریدم، به اون پرستاره بگو از حقوقش دزدیدن بره شکایت کنه..____ انگار چرت و پرت گویی و حرف مفت زدن توی این مملکت جزو افتخارات شده!! می خواستم بگم مغزشون را آکبند نگه داشتن ولی به نظر میاد با این ادعاها اصلا چیزی به نام مغز نداشته باشن. همون دوره یه پزشک توی اروپا هم نمی تونست با حقوق سه سال کارش یه ماشین بخره که یه پرستار با حقوق سه ماهش بتونه!!؟ اون طرف هم لابد فرقون بنایی خریده بوده !! اصلا این به کنار شما حساب کن برای تولید یه پیکان چند نفر روز کارگر صرف میشده!؟ از اون نقطه صفر شامل معدن آهن بگیر تا آخرش که ماشین از خط خارج میشده!! یا حقوق پرستارا هزار برابر بقیه کارگرا بوده و یا ایران خودرو ورد جادویی می خونده و پیکان از غیب ظاهر میشده بدون مواد اولیه و کارگر !!! آخه توی کدوم اقتصادی هست که طرف شغل معمولی داشته باشه و با سه ماه حقوقش بتونه یه ماشین بخره!! اگه حقوقش اینقدر زیاد باشه که حقوق کارگر ماشین ساز هم زیاده ( و در نتیجه قیمت نهایی ماشین هم خیلی بیشتر از سه ماه حقوق ) و باز این دو تا هیچوقت نمیتونن به هم برسند، یعنی سه ماه حقوق پرستار و قیمت ماشین (که حاصل جمع قیمت مواد اولیه، حقوق کارگرهای تولید کننده و سود شرکته ) هیچوقت به هم نزدیک هم نمی شوند و فاصله بسیاری خواهند داشت.
  • ناشناس IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    17 14
    سلام آقای ریسی بنده خودم ب جنابعالی ب این منظور رای دادم اوضاع را درست کنی ن اینکه 10برابر از گذاشته بدتر کنی آقای ریسی محترم دیگ کاندید ریاست جمهوری شرکت نکن دوره بعدی من خودم دیگ این اوضاع را ب بار آوردی بهت ن اعتماد دیگ دارم ن رای خواهم داد
    • US ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      9 9
      اشتباه کردی، کسی که از مسند قضاوت که مسند درستی هست به مسند سیاست و دروغ بیاید میشود این سیاست کار هر کسی نیست، متأسفانه در ایران بزرگان تشنه قدرت هستند تا خدمت
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      7 3
      بدتر شده؟!!! آن هم 10 برابر؟!! یک کمی اوضاع قبل را مرور کن!!
    • CA ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      2 0
      چرا هربار دولت دست غیر اصلاحطلبهاست،اغتشاش میشه؟ و آیا هدف از اغتشاشات چیزی جز ضربه زدن و فلج کردن اقتصاد کشور و ایجاد نارضایتی بین مردم است؟ در واقع این خودش نوعی کودتا و طرح براندازیست. اصلاحطلب‌ها با کمک اربابان غربی و دیکتاتورهای عرب هرکاری از دستشون بربیاد میکنن تا دولت رئیسی موفق نشه. اینهمه اغتشاشات و ناآرامی با برنامه ریزی اصلاحطلب‌ها برای این بود که غربی‌ها تحریمها رو بیشتر کنن و تروریستها سلاح وارد کشور کنن هدف برهم زدن امنیت و اقتصاد کشوره. تا اصلاحطلب و سلبریتی وطنفروش وجود داره طرح براندازی همچنان پا برجاست.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    13 10
    روحانی و دولتش رو بابت گندهای بی شماری که به زندگی و معیشت مردم و اقتصاد کشور با ویران کردن و غارت سرمایه های مردم در بورس و حراج میلیاردها دلار و چندین تن طلا و بستن راه‌های دورزدن تحریم ها با برجام زد محاکمه و مجازات نکردید بیشرم های وقیح زبانشان هرروز دراز تر می شود و طمعشان برای بازگشت به قدرت بیشتر
    • ناشناس IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      7 5
      به نظر شما آقای ریسی داره دقیقا چیکار می کنه
    • US ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      4 5
      کدام یک درست کار کردند؟! همدیگر رو مقصر نشون دادند
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      7 4
      همه اين افتضاحات دستپخت اون بى شرف هائيه كه خائنند
  • احسان IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    5 1
    دولت صادق الوعد
  • ژ IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 1
    دولت
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    10 1
    فاتحه مملکتی که اقتصادش دست چهارتا ادم و دلال خیابان باشه خوانده هست!هرچند که پرواضح است دولت بالاترین عرض کننده دلار هست و طبعا تعیین کندده نرخ!
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    3 0
    هر وقت مدیریت ارزی شناور که قانون کشور هست یا تورم آن وقت می فهمید چی هست بالا و پایین شدن را هم می فهمید و همین طور آشوب و آخر سال میلادی و نرخ سود بانکی
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 0
    نمایندگان مالیات بر دلالی که تورم را کم می کند را تصویب نمی کنند اما پرمدعا و سیاسی کاری می کنند
  • US ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    5 7
    هر روز وضعیت اقتصادی خراب تر و سیاست خارجی ویران
  • امیر IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 2
    گرانی دلار، سکه، خودرو، زمین و مسکن یه دلیل بیشتر نداره، نظام بانکداری ربوی و جنگ با خداست، کجای دنیا بانک ها 20 درصد ربا میدن و ایجاد نقدینگی و بنگاه داری میکنن؟!!!
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 1
      هر دو مورد همه جای دنیا منتهی تورم بالاتر سود بالاتر
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 1
    جریان مملکت ما شده دقیقا مثل فیلم سناتور
  • علوی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 3
    اع اع اع !!! روزنامه جوان !!!!!! چرا مامور نفوذی مون در اپوزیسیون رو سوزندی ؟!!!!!! /:=(/:=)
  • ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    5 2
    بیسوادی در ایران غوغا می کند
  • Mohamad IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 2
    قیمت دلار بالا می‌رود
  • Mohamad IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 1
    همونطور که شگردتون هست
  • عطار IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    5 4
    تمام گرفتاری ها و بدبختی الان مردم نتیجه همان هشت سال دولت سیاه کدخدا پرستان داخلی هست ولی الان طلبکار هم شدند.
  • حسن IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 0
    ممنون مشرق جان از اینکه در مورد افزایش دلار و گرانی نوشتی خبرگزاری مهر ،تسنیم، فارس هیچ گونه مطلبی در این مورد که مهمترین اخبار روز هست درج نکردند اونوقت میگن چرا از فضای مجازی تاثیر میگیرید
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 2
    هیسسسسسس . . . با افزایش نرخ ارز دولت داره کسر بودجه برطرف میکنه
    • ا IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      کسر بودجه ی کدوم دولت؟ همون که پول مردم رو تو بورس بالا کشید؟ همون که طلاهای خزانه رو مفت داد به خودی ها؟ همون که طلب های خارجی رو نگرفته ؛تبدیل کرد به ریال و پول چاپ کرد؟ همون که ۹۹٪فراری های دزد در زمان ریاستش از ایران فرار کردن؟ همون که ۵۰۰همت اوراق قرضه چاپ کرد که الان باید سررسیدشد رو این دولت بده؟ همون که وقتی رفت نامه به سازمان برنامه اش زد که خزانه خالیه و پول تصفیه خانه ی آبیک رو ندارن بده؟ بازم بگم؟ اما این دولت ماهی۵۰همت داره قرض و اوراق منتشره ی دولت غربگدا رو میده با صرفه جویی. مرغ دیگه صفی نیست تا مضحکه عالم بشیم. فروش نفت چند برابر شده؛هرچند ورود منابع با مشکل مواجه. رانت داره از بین می‌ره و برای مجوز دیگه امضاء طلایی نیست. بازم بگم؟
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 0
    چند تا کلیپ از اظهارات فرخ نژاد قبل از خروج از کشور و بعد از خروج از کشور منتشر کنین خیلی میتونه تو شناسایی شخصیت این آدم کمک کنه
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 2
    همه جای دنیا طرف خاطی رو از کشور دیپورت میکنند اینجا ممنوع الخروج خودتون بهتر میدونید چه کشوری درست کرده اید
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      1 1
      نمیبینی این همه مجرم قبل وبعدازخروج ازکشورمستردمیشن این یه قانون بی المللیه
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 0
    ای بابا
  • مهدی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    6 1
    جالبه که دار و دسته ی حسن در روزنامه شان دم از دولت کارآمد می زنند! بقول ننه حسن "یکی تویی که راست میگی یکی هم پینوکیو!"
  • علی افصحی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 1
    در احوالات امثال حمید فرخ نژاد که با وسوسه های نفس خود و شیاطین، علیه خدا و خلق خدا شمشیر می کشند عبرت هایی موجود است،که باید با دقت به آن نگریست و به اذن الله آینده خود را بر اساس ارزش های الهی تنطیم کنیم سبک زندگی ای برای خود انتخاب کنیم که رو به «سمت خدا بوده و اگر افتی بود بلافاصله بشود خیزی داشت و جبران کرد و این اتفاق جز با تمسک به قرآن قابل دسترسی نیست ایمان دارم اگر امثال فرخ نژاد با قرآن مأنوس می بودندهرگز چنین خبطی نمی کردند که با دست خود عزت اعطایی جامعه ایمانی را زیر پا گداشته و به سرزمین شیاطینی پا بگدارند که به رغم همه تلاش هایش برای «خودی نشان دادن »! خود به اراذل فراری بی حیا ، او را پذیرا نباشند قرآن در سوره شوری آیه چهل و هفت می فرماید «استجیبوا لربکم من قبل ان یأتی یوم لا مرد له من الله ما لکم من ملجأ یومئذ و مالکم من نکیر.قبل از آن که روزی برای شما عصیان گر علیه نظام اسلامی، فرا رسد که امکان بازگشت برای شما نباشد ، به دعوت الله پاسخ مثبت دهید( بی اعتنا به دعوت های بی پایه شیاطین باشید) چرا که در آن روز دیگر پناهگاهی نمی توانید داشته باشید و در آن دیگر نمی توانید اعمال و افکار شیطانی خود را انکار کنید(چرا که همه چیز ثبت و ضبط شده است) عصیان گران سفیهی چون فرخ نژاد که عزت خود را با ذلت در دیار شیطان معاوضه کرده و به وسیله زیر پا گذاشتن ارزش های الهی، بی احترامی به رهبری معزز و بی اعتنایی به خون شهدا و دعوت به آشوب و ویرانی و...می خواهند عزیز در پیشگاه شیطان بزرگ کسب کنند، در واقع آن چه که دستاورد آن ها می شود جز ذلت همیشگی و آواره گی در دیار غربت نخواهد بود مگر این ک بار دیگر از خدا توفیق توبه خواسته و بازگردندو خود را تسلیم قانون کرده و مجازات قانونی خود را بپذیرند در آن صورت می شود مفری برایشان تصور کرد و گرنه ادامه این مسیر در سرزمین شیطان بزرگ جز خسر الدنیا و الآخره گی برایشان ره آوردی ندارد. البته مسیر بازگشت عبور ازعقبه « العار و لا النار یعنی آتش دوزخ را پس می زنند و بدون شرم باز می گردند» البته عبور ازاین عقبه کار هرکسی نیست طلحه و زبیرها و نیز موسوی و کروبی ها و خاتمی ها و اصلاح طلبان فاسد نتوانستند از این عقبه عبور کنند و پشت عقبه ارتجاع در جا می زنند و شعارشان النار و لا العار است شرم بازگشت را نپذیرفته اما آتش ابدی را به آغوش می کشند.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 1
    حتما دوبار کار جمشید بسم الله بوده...!! خدا عقل بهتون بده
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 4
    کل مشکلات کشور ازغربگرایان و سرمایه داران و پولداران و سلبریتی هایی است که ساعتی پنجاه ملیون از اموال بیت المال به جیب می زنند و معاندینی است که با تبدیل ریال های باد آورده به دلار باعث تقویت و افزایش دلار شده دلار ها را صرف گرفتن گرین کارت و خرید املاک ر ترکیه و اروپا و کاندا می کنند دلار ها را صرف عشق و حال و استخر های مختلط در اروپا و کانادا و آمریکا و دبی و ترکیه و خرید املاک در آنجا می کنند باعث تورم می شوند و با تحریک اغتشاشگران باعث ناامنی و شهادت نیروهای بسیج و امنیتی انتظامی می شوند که اکثرا اجاره نشین هستند راه حلش مصادره اموال سرمایه داران و اعدام سریع معاندین و سلبریتی های خاین می باشد
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      1 1
      برو بابا
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    :)))))))))))))))
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    شما دیگه بس کنید
  • سید فروزان CH ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 1
    مخالفین دولت و نظام با صد هزار دلار خرید روزانه در بازار می‌توانند بازار را به این حالت در بیاورند ، می‌توانند در اربیل یا باشند و دلار کف خیابان را بخرند و قاجاق کنند آنجا راههای مختلف وجود دارد برای آشفته کردن بازار ارز تزریق ارز به بازار هم راه حل نیست ، باید فکر اساسی کرد ،مثلا برای ارز مسافرتی طرف در فرودگاه تحویل بگیرد برای تجار هم خریدار و فروشنده خود بانک مرکزی باشد ،
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      کسی که حداقل ۵ ملیارد تمن پول نقد و ازاد و جاری فقط توی جیبش یا کارتش داره ، اصلا کاری نداره تو این مملکت چی میگذره که بخواد خودش رو درگیر این ماجراها کنه
  • مظلوم IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 2
    از کی تا حالا این زباله (فرخ نژاد)سلبریتی شده و ما خبر نداریم ؟!خودمونیم این دو زاری ها را الکی معروف نکنید با این تیترهاتون!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    5 2
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    چه کسی مسکن ‌ و ماشین ‌ بالا میکشد کار همون ها هست
  • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 0
    ماموران دولت
  • راوی IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    همان کس که بابت یک عددنان ارد.معینی میگیرد ولی درکمیت نان مقداری از ان ارد را میدزدد ونان را کوچک تحویل مشتری داده وروزانه مقداری ارد ازکم فروشی زیاد میارد همان قیمت دلارراهم پایین وبالا میبرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس