1

مبارزه با فساد در اندرونی دستگاه قضایی با دستور مستقیم قاضی‌القضات نشانه‌هایی روشن دارد؛ این بار کسی علیه نظام اعلان جنگ نداده است!

سرویس سیاست مشرق- پنجم آبان ماه سال ۹۸، درست کمتر از بیست روز قبل از روی دادن فاجعه غم‌انگیز فتنه بنزینی، حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت در سخنانی عجیب به فعالیت‌های ضد فساد دستگاه قضایی کشور که اتفاقاً آن روزها نشانه امیدآفرینی در خود داشته و به‌صورت چشم‌گیری با استقبال مردم و حتی جریان‌های مختلف سیاسی روبه‌رو شده است واکنش منفی نشان داد. روحانی در آن نطق قابل‌توجه در پایان جلسه هیئت دولت گفته بود که این فعالیت‌ها نمایشی بوده و در جهت انتخابات صورت گرفته است.

حاضران در آن نشست گفته‌اند که رئیس‌جمهور در آن جلسه به‌شدت برافروخته بوده و گفته بود: «سه لایحه شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع در این راستا، تدوین و به تصویب رسیده است و معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد مردم نمی‌خورد. البته اگر این‌گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند.»

روحانی ادامه داده بود که چنانچه صاحب هر شرکت بزرگی به دلایل مختلف روانه دادگاه شود، قطعاً تقاضایی شکل نخواهد گرفت، البته باید با فساد مبارزه کرد، اما نباید شرکت‌ها تعطیل شود. رئیس دولت تدبیر و امید بار دیگر کلمه انتخاباتی بودن را برای فعالیت‌های دستگاه قضایی کشور انتخاب کرد و مدعی شده بود که این‌گونه اقدامات به هر دلیلی ازجمله اینکه بخواهید در انتخابات شعاری را مطرح کنید به ضررتان تمام خواهد شد و در فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است؛ لذا باید از شرکت‌های خصوصی حمایت کنیم.

پشت پرده دستگیری فرزندان یکی از مقامات ارشد قوه قضائیه/ چرا کسی به دستگاه قضایی اعلان جنگ نداده است؟

به برادرم دست بزنید اعلان جنگ می‌کنم!

یک روز پس از انتشار سخنان روحانی و انتقاد او از مبارزه با فساد، جهانگیری معاون اول دولت نیز در گفتگویی به انتقاد از این موضوع پرداخت و اقدامات اخیر را جناحی و تبعیض‌آمیز خوانده و در ادعایی عجیب گفته بود که دولت در مبارزه با فساد تمام توان خود را گذاشته است.

آن روزها پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی به دلیل اتهامات فراوان درزمینهٔ فساد دستگیرشده بود، این دستگیری باعث شده بود تا رئیس دولت و معاون اولش با نیش و کنایه شدید علیه مبارزه با فساد موضع گرفته و با جناحی کردن ماجرا سعی کنند پای دولت را از این پرونده بزرگ بیرون بکشند. روایت‌شده است که پس از دستگیری پوری حسینی، حسن روحانی گفته بود که دولت بعدی یا داعشی (لقبی که روحانی به مخالفانش می‌دهد) است که همه‌تان را حذف می‌کند و یا همراه که برای بودنتان التماس می‌کند؛ پس بایستید و اعتراض کنید!

البته این اولین بار نبود که حسن روحانی به سیم آخر زده و تلاش کرده بود پرونده‌های فساد منتسب به نزدیکانش را با جاروجنجال سیاسی حل کند، مقاومت حسن روحانی در برابر مفاسد نزدیکان خودش به مناظرات تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری سال ۹۶ بازمی‌گردد، در آن مناظرات طوفانی سید ابراهیم رئیسی به مقاومت روحانی برای برخورد با تخلفات برادرش اشاره‌کرده و گفته بود که فساد اگر در زیر عمامه آقای روحانی هم باشد، باید با آن برخورد شود. وی همچنین گفت اگر جای شما بودم اجازه مجازات آن‌ها را می‌دادم.

روایت است که پس از شایعه شدن خبر دستگیری حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور توسط نهادهای امنیتی، روحانی در پیغامی خاص گفته بود که اگر برادرم دستگیر شود اعلام جنگ خواهم کرد، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای همان زمان در حاشیه سمینار حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره به تحت‌فشار قرار گرفتن قوه قضائیه به خاطر جدیت این قوه در دستگیری فریدون، گفته بود که کسانی گفتند که اگر فلان کس را قبل از انتخابات احضار کنید، ما اعلان‌جنگ می‌کنیم؛ ولی ما تسلیم نشدیم. برخی که خودشان قائل بودند که باید افراد علنی مجازات شوند، امروز حرف‌های دیگری را مطرح می‌کنند.

پشت پرده دستگیری فرزندان یکی از مقامات ارشد قوه قضائیه/ چرا کسی به دستگاه قضایی اعلان جنگ نداده است؟

مبارزه با فساد یک نمایش سیاسی نیست

جناحی نبودن مبارزه با فساد در دستگاه قضایی باعث شده است که پرونده‌های دانه‌درشت‌ها روی میز قرارگرفته و افکار عمومی از آن مطلع باشند، آخرین پرونده ازاین‌دست مربوط به ماجرای دستگیری فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی است که در فضای رسانه‌ای نیز پرسروصدا بوده است، اما این بار برخلاف گذشته نه در درون دستگاه قضایی و نه در بیرون از آن هیچ مقامی مانع از رسیدگی تمام‌عیار به این شبکه فساد نشده و علیه آن اعلام جنگ نکرده است.

اواخر هفته گذشته مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره ادعای بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی اعلام کرد که پرونده‌ای در این زمینه تشکیل‌شده و با جدیت و بدون هیچ‌گونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد، سخنگوی قوه قضائیه گفته بود که هرزمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

البته پیش‌ازاین و از گوشه و کنار شایعاتی درباره دستگیری یک شبکه فساد منتشر و در آن اشاراتی به عضویت فرزندان یکی از مقامات فضایی در این باند شده بود، در آن زمان به دلیل حساسیت بالای پرونده و انتساب برخی افراد به آن اخبار درباره روند رسیدگی به پرونده به‌صورت قطره‌چکانی منتشرشده و حالا سخنگوی دستگاه قضایی بر وجود این پرونده صحه گذاشته است.

اما ماجرای این پرونده جنجالی چیست و چرا اطلاع‌رسانی درباره آن در این بازه زمانی خاص صورت گرفته است؟

اوایل تابستان امسال گزارش مقدماتی درباره یک شبکه فساد به‌صورت ویژه روی میز رئیس دستگاه قضایی قرار می‌گیرد؛ اما این پرونده با سایر موارد مشابه با خود یک تفاوت چشمگیر دارد، در بخشی از این پرونده که مرتبط با پرونده بزرگ‌ترین بدهکار بخش غیردولتی نظام بانکی کشور بوده به این نکته اشاره‌شده بود که ردپای دو تن از فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی نیز دیده شده است.

در متن این پرونده به این موضوع اشاره‌شده بود که یک باند تبهکار با تأسیس چندین شرکت میلیون‌ها یورو، درهم، دلار و ین از بانک‌های مختلف اعتبار گرفته و آن را پس نداده‌اند، در این سوژه خاص فقط در یک قالب اعتبار اسنادی ۲ میلیارد ین ژاپن اخذشده و ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در دهه ۸۰ گرفته‌شده که ایفای تعهد نشده است.

این اعداد و ارقام نجومی باعث شده بود که قوه قضائیه و ضابطین مرتبط با آن در سازمان اطلاعات سپاه با حساسیت ویژه ورق به ورق اسناد را موردبررسی موشکافانه قرار دهند. رسیدن به نام دو تن از فرزندان مقام ارشد قضایی در میانه این پرونده باعث شد تا رئیس دستگاه قضایی یک کارگروه ویژه برای این پرونده تشکیل داده و به دستور مستقیم قاضی القضات این شبکه مورد بررسی صریح و دقیق قرار بگیرد.

البته قبل از این نام این دو شخص در موارد مشابهی نیز در دوره‌های گذشته توسط ضابطین گزارش‌ شده بود اما به دلایلی ازجمله نیاز به بررسی و تحقیق بیشتر، روسای وقت قوه قضائیه به آن رسیدگی نکرده‌اند.

دستور مستقیم اژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده باعث شد تا برخی گروه‌های سیاسی نیز دست‌به‌کار شده و با راه انداختن بازار داغ شایعات روی قوه قضائیه اعمال فشار کنند. ازجمله دادن اطلاعات مخدوش به یک رسانه ضدانقلاب و نیز بازنشر آن در برخی کانال‌های تلگرامی بخشی از پروژه در ماه‌های اخیر بوده است. بااین‌وجود رئیس دستگاه قضایی زیر بار اعمال‌نفوذهای مکرر سیاسی نرفته و دستور بررسی و ارسال گزارش نهایی را داده است.

پشت پرده دستگیری فرزندان یکی از مقامات ارشد قوه قضائیه/ چرا کسی به دستگاه قضایی اعلان جنگ نداده است؟

پشت پرده دستگیری فرزندان یکی از مقامات ارشد قوه قضائیه/ چرا کسی به دستگاه قضایی اعلان جنگ نداده است؟

از پرونده جنجالی فرزندان معاون اول قوه قضاییه چه می‌دانیم؟

پرونده رسیدگی به این شبکه فساد با هدایت فرزندان این مقام ارشد قضایی در چند مرحله مورد بررسی قرار گرفته است. بنا بر اطلاعات و گزارشات تائید شده پس از دستور رئیس دستگاه قضایی در رسیدگی منصفانه به این سوژه خاص، در ابتدا دستور ورود به منزل و بازرسی از اماکن موردنظر از سوی شخص رییس قوه قضاییه صادرشده و در مرحله اول نیز هشت نفر از افرادی که در این فساد دخیل بوده‌اند دستگیر شدند.

نکته قابل‌توجه درباره روند رسیدگی به این پرونده جنجالی آن است که به‌منظور افزایش دقت در رسیدگی به‌تمامی ابعاد ریزودرشت این شبکه سازمان اطلاعات سپاه و حفاظت قوه قضائیه بصورت مشترک به ابعاد مختلف آن رسیدگی می‌کنند.

بر اساس گزارشی که ضابطین این پرونده جمع‌آوری کرده‌اند اتهامات اصلی دستگیرشدگان این شبکه مربوط به مواردی چون پول‌شویی، کارچاق‌کنی و تحصیل مال نامشروع بوده است.

این پرونده در حال حاضر در مرحله تکمیل کیفرخواست قرار گرفته و به‌زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.در روزهای اخیر شایعاتی چون ماده ۴۷۷ از سوی برخی رسانه‌ها شایعه شده بود که از اساس کذب بوده است زیرا پرونده هنوز در مرحله تکمیل تحقیقات بوده و به دادگاه ارسال نشده است! همچنین عدم اطلاع‌رسانی دستگاه قضایی در مرحله تحقیقات به دلیل حساسیت‌های موجود در آن بوده است، اکنون پس از تکمیل پرونده اطلاعات مرتبط با آن از سوی دادگاه به اطلاع عموم خواهد رسید.

اما نکته قابل‌توجه درباره این پرونده نحوه مواجهه یکی از منتسبین به آن در دستگاه قضایی بوده است که شایان تقدیر است، باوجودآنکه فرزندان یک مقام قضایی با عناوین اتهامی مهمی روبه‌رو شده‌اند اما پرونده در دستگاه قضایی فاقد ذی‌نفع است به این معنا که مقام قضایی ارشدی که فرزندانش مورد اتهام هستند برخلاف روال رایج سیاسی نه‌تنها سعی در اعمال‌نفوذ در پرونده نکرده است بلکه با همکاری‌های واجد وصفی سعی کرده است که به باز کردن گره‌های موجود در پرونده نیز کمک کند. به عبارتی ساده این بار برای مبارزه با فساد کسی علیه دستگاه قضایی اعلام جنگ نکرده است.

بنا بر اطلاعات رسیده به «مشرق» در این پرونده مقام ارشد قضایی نه‌تنها اخلالی در برخورد با فرزندانش ایجاد نکرده است، بلکه نقش به سزایی نیز در بررسی تمام و کمال آن نیز داشته و هیچ ابهام مستندی درباره دست داشتن ایشان در نقاطی کم‌پیدا از پرونده وجود ندارد. ایشان از همان روزهای ابتدایی در جریان جزئیات این پرونده قرار داشته و نظام را سپر بلای فرزندانش در مبارزه با فساد نکرده است.

این روحیه از جانب ایشان نشانه «مبارزه سیستماتیک با فساد» در دستگاه قضایی است، درحالی‌که رسانه‌های ضدانقلاب با ضریب گروه‌های خاص سیاسی در داخل تلاش می‌کردند تا مسئله مبارزه با فساد را امری طبقاتی و همراه با رانت نشان دهند، رسیدگی به‌تمامی ابعاد این شبکه حکایت از آن دارد که عزم مبارزه با فساد در کشور جدی بوده و خط قرمزی برای آن تعریف‌نشده است.

روایت است که در دهه شصت و در جریان پاک‌سازی گروهک‌های تروریستی مرحوم آیت‌الله حسنی پس از مطلع شدن از اقدامات فرزندش در همکاری با یکی از گروهک‌ها خود به صحنه آمده و او را تحویل دادستانی داده بود، ایشان بعدها این اقدام را «فوق‌العاده سخت» خوانده اما در بیانی شیوا گفته بودند که اگر در تربیت آن‌ها بیشتر تلاش می‌کردم امکان داشت که جذب تروریست‌ها نشوند، البته آن اقدام درخشان در تاریخ معاصر سیاسی ایران برای همیشه ثبت‌شده و جایگاهی ویژه به ایشان بخشید. به‌طورقطع اقدامات اخیر قوه قضائیه در برخورد قاطع با اندرونی به همان اندازه شجاعانه و قابل‌تقدیر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 39
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    50 15
    این حرکت قوه قضائیه که از زمان ریاست محترم قبل شروع شد بسیار عالی است و باید با قوت ادامه یابد. با قاطعیت بیشتر در قبال صدور احکام مفسدین فی الارض که تلاشهای نیروهای اطلاعاتی کم اثر نشود.
    • سروش IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      7 8
      قسمت اول حرفت کاملا نادرست هست چون اگر صحت داشته باشه نباید در برابر فساد برادرش اعلان جنگ میکرد که کرد پس تطهیر آقای روحانی کاملا غلط و نادرست است الخصوص دروغ صبح جمعه که خودش می تواند یک اتهام بزرگ و پرونده ای قضایی باشد خلاف و دروغ زیر عمامه ایشان پنهان شده است اما قسمت دوم حرفت درست است که در تناقض کامل با قسمت اول است.
    • پدی ازپیج همسایه IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      1 3
      من حرفی از روحانی زدم؟ گفتم قوه قضائیه. اول خوب بخوان بعد نظر بده لطفا
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      1 1
      کاربر سروش؛ منظور نظردهنده ریاست محترم قبلی قوه قضاییه است.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 1
      آقای سروش چی میگی؟ ریاست قبل منظور رئیس قوه قضائیه قبل یعنی رئیس جمهور فعلی هست
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 1
      آقای سروش منظور از ریاست محترم قبلی آقای رئیسی رئیس مجترم قوه قضائیه هست نه روحانی رئس جمهور سابق
    • محمود IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      7 0
      تا زمانیکه اسم و مشخصات افرادی که از مقام خود و یا اطرافیان سوء استفده مینمایند در رسانه ها اعلام نشود ، این گونه سوءاستفده ها مجدد تکرار خواهد شد . این مفسدین اقتصادی اطمینان دارند که آبروی خانواده شان توسط مسئولین حفظ خواهد شد . درصورتیکه بدانند با در صورت کوچکترین تخلف آبروی خانواده به خطر می افتد قطعا کمتر دست به این اقدامات خواهند زد .
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 2
      تلاشهای نیروهای اطلاعاتی کم اثر نشود .!!!!این جمله بو دارد
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 0
      بسیار عالی است که هنوز هموطنان کشورمان به مبارزه با فساد اعتقاد دارند. البته خیلی ها می خواهند با فساد مبارزه کنند ولی اول باید بلد باشند.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      5 2
      نمایش خیمه سب بازیست
    • Ali IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      4 2
      برادر روحانی زمان کدام رئیس قوه بازداشت شد ؟ برادر جهانگیری چطور ؟ پسر هاشمی چطور ؟ ؟؟؟ در چه دورانی بیشترین برخورد با دانه خیلی درست ها صورت گرفت ؟؟؟
    • SG ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      4 1
      متاسفانه در جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهوران و مسئولان بلند پایه ای در این چهل و چهار سال عمر باربرکت انقلاب داریم که برای خود و خانواده خود یک محیط امن برای دست اندازی به بیت المال درست کرده اند و چنانچه قوه قضائیه بخواهد با انها برخورد کند با سفسطه و مغلطه بازی سیاسی خواهان جنگ تمام عیار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران میباشند این مدیران ارشد حق ذاتی خود را سهم خواهی از جمهوری اسلامی ایران میدانند و بازهم متاسفانه و شوربختانه صدمه اصلی را مردم و انقلاب اسلامی ایران میبیند. بسیار جای فدائیان اسلام و شهید گرانقدر نواب صفوی ویارانش در زمان حال خالی میباشد . چون این اشخاص با زیاده طلبی و تمامیت خواهی که دارند اسیب شدیدی به چهره جمهوری اسلامی و اعتماد مردم تا امروز زده اند.
    • SG ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 0
      متاسفانه در جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهوران و مسئولان بلند پایه ای در این چهل و چهار سال عمر باربرکت انقلاب داریم که برای خود و خانواده خود یک محیط امن برای دست اندازی به بیت المال درست کرده اند و چنانچه قوه قضائیه بخواهد با انها برخورد کند با سفسطه و مغلطه بازی سیاسی خواهان جنگ تمام عیار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران میباشند این مدیران ارشد حق ذاتی خود را سهم خواهی از جمهوری اسلامی ایران میدانند و بازهم متاسفانه و شوربختانه صدمه اصلی را مردم و انقلاب اسلامی ایران میبیند. بسیار جای فدائیان اسلام و شهید گرانقدر نواب صفوی ویارانش در زمان حال خالی میباشد . چون این اشخاص با زیاده طلبی و تمامیت خواهی که دارند اسیب شدیدی به چهره جمهوری اسلامی و اعتماد مردم تا امروز زده اند.
  • ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    14 19
    خب که چی. الان باید خوشحال باشیم؟ که هنوز هم در سطح بالای قوه،هنوز فساد هست؟ کی تموم میشه این اخبار اعصاب خردکن
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 5
      نه تو ناراحت باش. فساد مقام قوه اثبات نشده. اتهام متوجه فرزندان یکی از مقامات است.
    • محمد قزل IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 4
      متن را درست نخوندی فساد در خود مسئول رده بالا که نبوده فرزندانش فساد کردن....وام های خیلی درشت گرفتن وپس ندادن
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 3
      باید خوشحال باشیم که در جمهوری اسلامی خلاف کار و فاسد در هر منصب و جایگاهی تعقیب و پیگرد میشود نه مثل زمان پهلوی بخورن ببرن و حتی کسی نفهمه که دزدی و فساد سده و حتی مردم رو آدم حساب نکنند که بخوان به دعیت جماعت جواب پس بدن جمهوری اسلامی یعنی حکومت دینی مردمی که با فساد مقابله میکنه نه اینکه توی آن فساد نیست
    • US ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      3 0
      فرزندان مقام های مسئول بر چه اساسی قدرت دارند در پرونده های فساد دست میبرند و حل میکنند ؟ بر اساس قدرت پدر که مسئولیت دارد مقام دارد و الا میلیون فرزند ایرانی آیا می‌توانند از این کار ها کنند ؟ موقعیت همچین فساد هایی را بر اساس پدر مسئولان به دست آورده اند و از طریق پدر اعمال نفوذ می‌کنند
  • ایرانی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    16 0
    قوه قضائیه برای برخورد با مفسدین بایستی آنها را به جاهای بسیار بد آب و هوا و محروم تبعیدکند تا تمام لقمه های حرام از جانشان بیرون آید !!!! زندان چاره کار نیست !!!! تا درس عبرتی برای بقیه باشد.......
  • هاشمی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    8 0
    یعنی کی میتونه باشه؟؟؟
    • مرگ بر منافق IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 7
      نیازی به کنجکاوی نیست. به دستگاه قضایی اعتماد داریم. مرگ بر منافق
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      9 0
      تو غیر از مرگ و منافق چیزی بلد نبستی؟؟ خداوکیلی کمی مطالعه هیچ ضرری نداره
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      1 1
      مرگ بر مشرک
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    19 7
    منصفانه ترین و عادلانه ترین کار استعفای معاون اول قوه قضاییه از سمت خودش است تا استعفا و برکناری انجام نشود مردم به رسیدگی عادلانه به پرونده مفاسد فرزندان معاون اول قوه باور ندارند
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      3 8
      کسی نگفته معاون اول است. جنابعالی از زیر لحاف مطلع شدی یا معاون اول سد راه فسادهای شماست؟! خودتو مردم نپندار. مردم خواهان استعفای هیچ بی گناهی نیستند. کارها هم بر اساس عقلانیت پیش میره نه نظرات منافقین دوزاری
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    17 8
    جوجه را آخر پاییز میشمارن. هر وقت مجازاتش راکشید تمام و کمال. اونوقت حسابه. این میتونه یه مانور باشه (سیاه بازی)
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 6
      اگه جوجه رو آخر پاییز میشمارن، غلط می‌کنی تشکیک می‌کنی. تا آخر پاییز لال می‌موندی تا اگر جرم اثبات شد اما برخورد نشد بعد فک بجنبونی. فعلا از دستگیری رفقات بسوز
  • ناشناس IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    18 8
    عجیبه که پدر اطلاعی از تخلفات فرزندان تا دستگیری آنها نداشته است.
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 3
      عجیب نیست. دو فرد مستقل از تمام کم و کیف کارهای هم خبری ندارن. ممکنه دخیل باشه. ممکنه نباشه. داره بررسی میشه
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      9 0
      اطلاع داشته یا نداشته استعفا بده ، مسئولی که از وضعیت خانواده اش در خوشبینانه ترین حالت خبر نداره لیاقت نداره بعنوان مدیر در حکومت باشه البته این بیشتر یک شوخی تلخه مشرق نیوز بهت برنمی خوره ...
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    13 3
    شفافیت مسولین، قانونمندی بدون اما و اگر، و نابودی هر شکل و فرم فساد و رانت از الزامات بقا و توسعه نظام است. هیچ دشمنی قادر به شکست جمهوری اسلامی نیست مگر فساد داخلی.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 1
    ملاک ما حدیث نورانی حضرت رسول اکرم ص در بازار آن روز بود که زنی دزدی میکند و حضرت رسول کرم ص رو به فاطمه زهرا س میکنند و میفرماید اگر تو هم اینکار را میکردی حکم خدا را در موردتو اجرا می‌کردم
  • امیر IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    6 0
    افتخاری نداره ، در خیلی کشورهای جهان خود رییس جمهور راحت محاکمه میشه به دلیل فساد اقتصادی اما ما باید هنوز کل کشورمون باید درگیر آقازاده ها باشه
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    25 6
    امیدوارم زودتر نوبت محاکمه کذاب بزرگ روحانی برسه
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      1 2
      پس هنوز به ساختار قدرت در جمهوری اسلامی ایران آشنا نیستید
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      4 0
      به نظرم همین الان هم دیر شده.
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      5 2
      محاکمه روحانی مطالبه عمومی نون مردم رو آجر کرد. کارمندی که میتونست تو چند ماه ماشین بخره الان نمیتونه.
  • مجید IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 0
    چنین اقداماتی شایسته ی تقدیر و پشتیبانی ست.ولو با یک تشکر ساده.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 4
    گروهی عادت کردند به حرف مفت زدن وقتی دارد رسیدگی میکند زمانبراست گویی رسیدگی خم رنگرزی است که نتیجه فوری بدهد عده ای مثل روحانی چه جوی راه انداختند حالا این بنده خدا که همراهی دارد به نظر شما باید علم غیب میداشت
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    5 0
    یه مدت شلوغ میکنن بعد از مدت کوتاهی آزادش میکنند به ریش ما بخندند. قانون برای پول داره نوشته شده جریمش رو میدن یا پول زندان رو نقدی حساب میکنند. قبلا هم دیدیم با ابر بدهکارها چه کردید.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 0
    کاش خیریه هایی که با پول بیت المال و خیرین ایجاد شده بودند و اکنون غول های اقتصادی شده اند و معلوم نیست درامدشان کجاها صرف می شود و مهم تر اینکه به صورت موروثی ،توسط ... اداره می شوند و... . پیگیری کنید .
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      3 0
      موسسات خیریه با یک هدف پنهانی تاسیس میشوند که ظاهری زیبا اما اگر بازرس با تجربه ومطلع از قوانین ومقررات مالی را بجان آنها بیندازید پی خواهید برد که تحت پوشش موسسه خیریه کارهایی میکنند که شیطان باید دربرابر آنها لنگ بندازه
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 0
    خداوند مرحوم حسنی را رحمت نماید که شهادت می دهم همیشه انقلابی بود و انقلابی ماند
  • میرزایی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    8 0
    این قدر فرزند یک مقام قضایی نکنید. کلی داستان سرایی کردید آخرشم هیچ. مجاز نیستید خبر را کامل و با نام منتشر کنید خوب هیچ چیز آن را منتشر نکنید واگر منتشر می کنید طوری منتشر نکنید که حتی دوستان انقلاب اسلامی ناچار به مراجعه به نشریات بیگانگان که هزار جور فساد در آن است بشوند. شما با این نحوه اطلاع رسانی باعث وبانی مراجعه حتی دوستان انقلاب به خبر گزاری بیگانه می شوید. بترسید همه شما از عقوبت این کارها .کلی زحمت می کشید عاقبت با این ندانم کاری ها همه را به باد داده و به عکس آن تبدیل می کنید. مطلع نیستید که برداشت م دم این است که اعلام نمی کنند اسم افراد را برای اینکه همه را ماست مالی کنند و یا از از قبح وحساسیت آن کم کنند چون مربوط به خودشان است. خون شهیدان انقلاب اسلامی به خاطر این ستمهایی که به انقلاب می کنید گلوی شما را خواهد گرفت.
  • اکبر IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    7 0
    سلام. پی گیری قابل تقدیر است. اما ان مقام مهم قضایی که دو فرزندش متهم اصلی است وجه عمونی خود را به دلیل فرزندان ناخلف از دست داده و افکار عمومی می طلبد اخلاقا استعفا و عذرخواهی کند. کاری که در خیلی از کشورها انجام می شود. ماندن ایشان در مسیولیت این پیام را به جامعه تزریق می کند که ممکن است نفوذ ایشان منجر به عدالت نشود و قضات هم تحت تاثیر قرار گیرند.
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      احسنت؛ بنده هم موافق نظر شما هستم
  • حسين DE ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    3 0
    اگر ميخواهيد واقعاً با فساد مبارزه كنيد لطفاً دادگاه اين مفسدين و يا ساير مفسدين اين چنينى را علنى برگزار كنيد و همچنين روند محاكمه اين مفسدين و غارتگران بيت المال را بصورت زنده از شبكه هاى صدا و سيما پخش كنيد تا هم مردم در جريان قرار گيرند و هم اينكه اعتماد از دست رفته قوه قضائيه را دوباره زنده و احياء كنيد و اين يعنى شفافيت،اجراى درست و عملى شفافيت يعنى مبارزه با فساد و مفسدين.
  • من غدیریم IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    5 3
    ریاست محترم قوه قضائیه اگر در این پرونده کوتاهی فرمائیی بخدا قسم که جانم دست اوست در روز قیامت یقه تان را خواهم گرفت. آقایان تورا خدا به اطلاعات سپاه سربازان امام زمان کمک کنید زحمات اینان را با ترفندهای حقوقی به باد ندهید. بخدا پول و مال دنیا دراین دنیا ماندنی هست دو سه روز شاد میشی ولی وجدان تان همیشه مقصران آزار می دهد. از حق وحقوق ملت دفاع کنید تا پیش خدا روسفید باشید. اگر همچون اختلاسها و فساد انجام ندهند بخدا ملت با معیشت بهشتی مثل دهه شصت زندگی می کنند.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 1
    اینستاگرام
  • حاجی از لندن IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 2
    با رافت اسلامی برخورد گردد باتشکر حاجی از لندن
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 0
    اگر قصه ها راسته پس چرا حسن تو دادکاه و پای میز نمیبینیم اگر دروغه چرا چاپ کردین؟
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    6 0
    کمترین کاری که قاضی معاون اول باید انجام بده استعفاست
  • جواد IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 1
    این همه صغری کبری کردید که به این نتیجه برسید که خود قوه قضا درحال پوست اندازی و مبارزه خود اندرونی است! جدی اگر این مفسد خارج از منتسبان درجه یک مقامات بودند همینگونه مارپیچکی صغری کبری میکردید!؟؟؟
  • US ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 2
    اینجا ایرانه یا دزدخونه؟
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      2 2
      سری به گوگل بزن و توی موتور جستجو لیست اربابانت در امریکا را که در دولت هستند و رشوه گرفتن را در بیار. آخرشون ارباب باب منندز هست. آمریکا دزد خونه است نه ایرانی که تو بهش تعلق نداری
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      0 0
      اونا که ادعای دین ندارن
    • سیاوش IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 0
      سلام چرا مایی که ادعای اسلام و شیعه بودن رو داریم با آمریکا مقایسه میکنی؟
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 0
    هر سازمان و نهادی که نظارت بر آن نبود کم کم فاسد میشود و اگر اختیارات فراقانونی داشته باشه مدت خیلی کوتاه برای فاسد شدنش کافیه
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    6 0
    آیا افرادی که بزرگترین تورم تاریخ مواد غذایی رو به مردم تحمیل کردند یا افرادی که با مشاوره های غلط کشور رو به گرداب تحریم و فلاکت کشوندن نباید محاکمه بشن ؟
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 0
    این مقام ارشد بالاخره کیه؟
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    5 0
    وقتی روحانی و معاونش جهانگیری اینقدر واضح گفتن که در صورت برخورد با فساد نزدیکانشون اعلام جنگ میکنن با نظام ،پس اگه ایندفعه شورای نگهبان تایید صلاحیتشون کنه مشخصه کشور بی در و پیکره
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    4 0
    اینها یک شو بیشتر نیست هر وقت امثال روحانی و و...که مردم رو دعوت به بورس و نابودی اموالشون کردن یا امثال برادر روحانی و جهانگیری و نعمتزهده و اخوندی و زنگنه و...راست راست راه میرن.............
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      البته برای محاکمه روحانی دلائل بسیار زیادی وجود داره ولی مطمئنا دعوت مردم به سرمایه گذاری در بورس محکمه پسند نیست . چون بورس ماهیتا برد و باخت دارد.
  • از شهرستان سراب IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    3 0
    بایستی مبارزه با فساد قضات و بازپرسها و دستگاه قضائیه به ارگانی خارج از این قوه واگذار بشه چرا که قوه قضائیه هرگز عمیق به فساد خود رسیدگی نخواهد کرد بخاطر حیثیت پرسنل خود بایستی مبارزه با فساد در قوه قضائیه به اطلاعات سپاه واگذار بشه باور کنید قضات بقدری کارهای غیر قانونی میکنند از بساز بفروشی و خرید و فروش با نام دیگران تا تغییر رای با سفارشها که مردم نمیتوانندگزارش دهندو یا گزارش میدهند رسیدگی نمیشود
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    6 0
    تکلیف دزد و غارتگر 14000 میلیارد تومانی بانک سرمایه ( محمدعلی هادی ) چی شد ؟ چرا در مورد او هیچ صحبتی نمی کنید ؟؟؟ الان کجاست ؟؟؟ پولهای بالاکشیده توسط او چه شدند ؟ پارتی او کیست که چیزی در باره اش نمی گویید ؟
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    5 0
    همانطور که قبلا با دزدان کلان مملکت ( ملعونین ) : (( مهدی رفسنجانی - حسین فریدون - اکبر طبری - محمدعلی هادی )) قوه قضاییه برخورد عوام داشت با این ملعونین هم برخورد خواهد کرد .
  • کارکنان بانک سرمایه IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    3 0
    14000میلیارد تومان : محمدعلی هادی از بانک سرمایه بالا کشید و معلوم نشد تکلیفش چه شد و پولهای دزدی توسط او چی شدند . حتی دریغ از قوه قضاییه که فقط 1خط در باره اش صحبت بکند همه موضوع را ماست مالی کردند .
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 1
      اشخاص حقیقی وام میگیرند ولی خوب جایی میره که نه تو ونه من ونه هیچکس دیگه حق نداره بدونی کجا سرمایگذاری میشه اینکه بهتراز فروختن زمین برای تامین بخش فضایی وپهپادیه دیگه بابک زنجانی را هم داراییهاش رفته جایی که او را سرخط خبرهای رسانه ها کردند ولی این افراد گناهی ندارند بلکه نحوه دور زدن تحریمها اینطوریه دیگه دنبال چیز دیگری نچرخ مگر اینکه افرادی پیدا شوند که خارج از دایره می کشند بالا 🤣🤣🤣
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      3 0
      هفت پشت کثیف ( محمد علی هادی ) در داخل و خارج از کشور دارند پولها را می خورند و هیچ کس هم به آنها کاری ندارد .
  • حسن IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 2
    این برخورد قوی دستگاه قضایی نشانه سالم بودن دستگاه قضا وبرخورد بدون رودربایستی بافساد است .خداقوت به دکتر اژه ای
  • مهدی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    تا می توانید با فساد در هر زمینه ای و در هر کجا مبارزه کنید.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 0
    مملکت پر از اختلاس و باند بازی هست جتی زمان رئیسی هم فقط باندها عوض شدن!!!! کلا مردم دو دسته شدن خودیها و غیر خودیها- شما =فق بین خودیها دارید مانور میدید
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    کاری کنید مردم حس کنند در میوه فروشی های ازاد نظارتی وجود دارد .مجبور کنید میوه فروشی ها فاکتور قیمت و کیلو و قیمت کل را حتما به خریدار بدهند . نه اینکه اجبار کنید فقط با یک قیمت خاص فلان میوه را بفروشن بلکه فقط فاکتور کامل خرید را بدهند : کیلو و قیمت هر کیلو که دستی وارد می کنند و قیمت کل
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    بیمه جوابگو نبود ، بیمه تکمیلی و .... حالا صندوق بازنشستگی کفایت نمی کند صندوق های تکمیلی .... وزارت نفت را شفاف کنید سرمایه ملی را شفاف کنید مدیران را شفاف کنید حساب های بدون نظارت خزانه را شفاف کنید نظارت هوشمند مدیران را فعال کنید
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    مالبتختگان ۹۹ پیش کش ، صاحبان ثروت های بادآورده ۹۹ را شناسایی و در صورت جرم و تخلف در بورس محاکمه کنید ، البته همه ابر پولدارهای بیگناهی هستند که فقط با رانت بقیه مردم را بدبخت کردند
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 0
    هر کار با امثال طبری کردند با این فرزندان مطلع از کار پدر و پدر نا مطلع از کار پسران میکنند. قضاییه واسه آحاد ملت و رهائیه واسه ژن خوب و آقازاده های نازنازی مشرق نیوز اگه بهت برخورد ناراحت شدی منتشر نکن
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    یکی از علت ها تعداد افراد نادرست است که از تعداد افراد درست کار خیلی بیشتر است که باعث می‌شود در اقلیت قرار گیرند و در ترس فرو روند. در جامعه ب افراد یا شاکیان درست کار اهمیت داده نمی‌شود و در نتیجه درستکاری رشد نمی‌کند. افراد وابسته ب قدرت ب خوبی این جریان ها را حس و از آن سوء استفاده می‌برند بدون هیچ ملاحظه یا ترسی، بقیه هم خاموش می‌مانند.
    • US ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      در جامعه نه در قدرت وقتی تجمع قدرت یکجا باشد این قدرت تجمیع شده می‌خواهد به خود تداوم زمانی و قدرتی دهد در نتیجه چه خواهد شد برای تداوم قدرت به کسانی نیاز دارد که با نقص و بی نقص با اشتباه و بی اشتباه او را تایید کنند و قدرت در دستان او و حلقه او همچنان تجمیع باشد و زمان دار و ادامه دار شود خودی ها اینجا شکل می‌گیرد
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 1
    کسیکه نتواند خانواده خود را تربیت و امر و نهی و متقی کند حضرت عباسی جایش در معاونت این قوه نیست آنوقت چگونه انتظار داریم در دادگاه قاضی با تند خویی پرتاب کنه بیرون
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    چرا دست ما پاک شرکت کروز از ایران خودرو و شخص دزد حمید کشاورز کوتاه نمیشود مگر وی محکوم نشد چرا سهامدار ایران خودرو است که لابی دارد برای جلو گیری از ارزانی و واردات خودرو
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 0
    برای مبارزه با فساد باید نیروهای اطلاعاتی را در بانکها، شهرداریها، شورای شهرها، اداره مالیاتها ، وزارت صمت بخصوص در خودروسازهاو شورای رقابت مسقر کرد تا در وحله اول ریشه فساد و مفسدین از این مراکز کنده شود آنوقت بقیه مراکز براححتی قابل کنترل هستند
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    1 0
    علی ع.برادرودختر نمیشناسد اگر طلب بیشتر یاخارج ازعرف نمایند برخورد میشود فردمومن ممکن است بچه اش کج شود گناهی نیست همراهی کردن باان گناه است کم نبودند کسانی که بافرزند برخورد کردهاند
  • محسن IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 1
    خدا بر رو و دار دسته اش لعنت کنه.اینا موش های کثیف و سگ های دست اموز انکلیس هستن و در شهادت سردار سلیمانی نقش داشتن
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    2 0
    اسم‌نداره؟؟ حالا یکی کیف قابی می‌کرد خیابون میگردونونش و هی در شهر میرفت مصاحبه می‌کرد باهاش
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    همه سایتهای خارجی نوشتند فرزندان معاون اول قوه بودند شما هنوز مخفی می کنی مشرق
  • DE ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    این آقازاده ها که با قصد نفوذ در فروش زمین یکی از عوامل باصطلاح طاغوت قصد گرفتن اخذ رشوه ای 860 میلیار د تومانی داشتند
  • DE ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    این آقازاده ها که با قصد نفوذ در فروش زمین یکی از عوامل باصطلاح طاغوت قصد گرفتن اخذ رشوه ای 860 میلیار د تومانی داشتند ، پس از بازداشت همان شب آزاد می شوند و چند مامور امنیتی که ظاهرا به قصد مچگیری اما با نیت باج خواهی و سهم خواهی قصد لو دادن آنها را داشتند بنام افترا دستگیر و زندانی می شوند . . به این می گویند مبارزه با فساد ! ضمنا مگر می شود پدر اینها از این معامله پنهانی بی خبر بوده باشد ؟؟؟ ..
  • DE ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    کدوم دستگیری ؟؟ آزاد هستند ..
  • US ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    مبارزه سیستماتیک با فساد ؟ یا فساد سیستماتیک ؟ چطور تا قبل از گزارش صفحه آخر صدای آمریکا آقای فلاحتی ! هیچ خبر و گزارشی در مورد فساد فرزندان معاون اول قوه قضاییه درج نشده بود ؟
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    با سلام این حرکت های ضد فساد امید بخش است متاسفانه فساد در بدنه قوه قضاییه شایع است قضات ترسی از فساد و رشوه ندارند در شیراز قاضی را بعلت رشوه دو روز بازداشت کردند ولی بعد از بازداشت دوباره روی میز قضاوت می نشیند حفاظت اطلاعات ضعیف است به نظر بنده برای مبارزه با فساد اقدامات زیر را باید انجام دهند ۱- ابهام زائی و اصلاح قوانین در مورد عقود مثلا تعریف عقد بیع که نملیک عین به عوض معلوم است باید تبدیل شود تملیک عین مشروط به تملیک کامل ثمن در مواعید مقرر ۲-مجازات سنگین برای تخلفات قاضی و آسان شدن شکایت ازقاضی ۳- تعداد هیات قضاوت در دادگاههای بدوی و تجدید نظر با حضور یک روحانی یک استاد دانشگاه حقوق و دانشجو حقوق و کارورز افزایش یابد و در صورت جلسه نظریه مشورتی این افراد گرفته شود ۴- گزینش قضات مناعت طبع و خانواده اصیل و شخصیتی بدون عقده حقارت مد نظر باشد ۵- آرا شکلی کم شود و قضاتی که آرای شکلی می‌دهند حذف شوند
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 1
    این مقام ارشد اسم نداره؟؟؟
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    ای کاش حضرت علی علیه السلام زنده میشد تو دهنت میزد با این مقایسه و تیترت
  • ناشناس US ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    خدایا چرا اینقدردرکشورما دزد گردن کلفت هست پروردگارا خودت ذلیلشان کن که پدر ملت ومملکتمان را درآوردند
  • ج IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    بالاخره نتیجه این نمایش مبارزه با فساد چی شد ؟؟
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    به به، چه شَوَد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس