1

اقدام قوه قضائیه باعث شد خط بطلانی بر فرضیه فساد ساختاری کشیده شود، مبارزه با لکه‌های فساد در کشور به‌صورت سیستماتیک است.

سرویس سیاست مشرق- صبح امروز نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه با حضور خبرنگاران برگزار شد، در این جلسه ستایشی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره ادعای بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی شده‌اند، گفته است که پرونده‌ای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچ‌گونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد، سخنگوی قوه قضائیه گفته است که هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این سخنان از جانب یکی از مسئولان ارشد دستگاه قضایی در اتمسفر سیاسی کشور معنایی خاص و مهم دارد، اوایل شهریورماه امسال رسانه ضد ایرانی صدای آمریکا در میانه گزارش خود درباره ابعاد پرونده فساد اقتصادی باند محمد رستمی صفا نام پسران یکی از مقامات ارشد قوه قضائیه را نیز بر زبان آورد.

بر اساس ادعای صدای آمریکا روز ۲۸ تیرماه فرزندان این مقام عالی‌رتبه به‌عنوان متهم به شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای جرائم اقتصادی احضار شده‌اند. در آن زمان قوه قضائیه واکنش خاصی به این خبر نشان نداد همین مسئله باعث شد برخی رسانه‌های داخلی با استناد به این خبردر تحلیل‌های غیرمنصفانه بیان کنند که دستگاه قضایی در حال لاپوشانی این پرونده است، زیرا در دادگاه رستمی صفا نیز نامی از فرزندان متخلف این مقام قضایی به میان نیامده است. حتی برخی دیگر نیز با انتشار شایعات در فضای مجازی پا را فراتر گذاشته و گفته بودند که این پرونده شامل ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری شده است که معنای این ادعا آن بود که شخص رئیس دستگاه قضایی تجویز اعاده دادرسی داده است، این ادعا در حالی مطرح شده بود که هنوز این پرونده در مرحله هنوز منجر به صدور کیفرخواست و ارسال دادگاه نشده است!

اما خبر کوتاه و دقیق ستایشی سخنگوی دستگاه قضایی تمامی اماواگرها و نیز احتمالات رسانه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده تا نشان دهد دستگاه قضایی در برخورد با فساد دارای استثناء سیاسی نبوده و تمایل دارد به‌دوراز انواع گمانه‌زنی‌ها و حاشیه‌های موجود و بر اساس اصل عدالت به پرونده‌های مختلف رسیدگی کرده و در این اصل بلا تغییر یک شهروند عادی با بالاترین مقامات قوه قضائیه تفاوتی نداشته و میان پرونده‌های متعدد کلاه‌برداری، جعل و کارچاق‌کن‌هایی که هرروز خبر آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود با افرادی چون طبری و یا فرزندان مقام ارشد دستگاه قضایی هیچ تفاوتی وجود ندارد.

رسیدگی به پرونده فرزندان مقام ارشد قوه قضائیه در دادگاه دارای چند نکته و اشارات خاص است:

۱- درحالی‌که رسانه‌های ضدانقلاب با ضریب گروه‌های خاص سیاسی در داخل تلاش می‌کردند تا مسئله مبارزه با فساد را امری طبقاتی نشان داده و با تصویرسازی‌هایی از شائبه رانت و نیز وابستگی مبارزه تمام عیاربا فساد را زیر سؤال ببرند، اقدام قوه قضائیه باعث شد خط بطلانی بر این فرضیه کشیده شود؛ این اقدام حکایت از آن دارد که مبارزه با لکه‌های فساد در کشور به‌صورت سیستماتیک است.

۲- در ماجرای رسیدگی به پرونده فرزندان مقام ارشد قضایی بیان این نکته نیز ضروری است که دستگاه قضایی پرونده را با جدیت و به‌دوراز هیاهوی سیاسی مورد بررسی قرار داده است، مستندات مرتبط با این پرونده به‌صورت کامل مورد تحقیق و بررسی همه‌جانبه قرارگرفته و همچنان د ر جریان است و دستور رئیس قوه قضائیه نیز رسیدگی به همه ابعاد آن بدون توجه به نقش و جایگاه وابستگان ایشان بوده است. یکی از اشکالات اساسی در ماجرای رسیدگی به پرونده طبری چیره شدن شایعات رسانه‌ای بر محتوای آن بود، در پرونده جدید، دستگاه قضایی به دور از فشارهای سیاسی و حواشی رسانه‌ای به محتوای پرونده رسیدگی خواهد کرد.

۳- اطلاع‌رسانی عدالت‌طلبانه قوه قضائیه در این پرونده نشان از آن دارد که اگر برخورد قاطع با عوامل فساد را در کنار صورت‌بندی درست رسانه‌ای قرار دهیم هم‌افزایی آن معجزه خواهد کرد. اقدامات شفاف، صریح و روشن و بیان واقعیت برای افکار عمومی نشان داد که اثرگذاری شایعات و تثبیت آن در ذهن مخاطب بستگی به مدیریت اخبار دارد.

۴- قابل‌توجه آنکه اقدامات صورت گرفته از سوی متهمان معطوف به خودشان بوده است و مساله‌ای؛ وابستگی سببی باعث انحراف در امر رسیدگی به آن نشده است.

۵- مقام ارشد قضایی منتسب به این پرونده نیز تا این لحظه از یک آزمون مهم با سربلندی بیرون آمده است؛ درحالی‌که برخی رسانه‌ها مدعی پنهان‌کاری و یا اعمال نفوذ با تکیه‌بر جایگاه شغلی پدر بودند اما رأس دستگاه قضایی با درک اهمیت مبارزه با فساد در هر سطحی، رأی به عدالت، انصاف و پرهیز از نگاه سیاسی و رسیدگی بدون تبعیض در آن داده است. این عدم تفاوت میان خودی و دیگری برگ زرینی در کارنامه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران بوده و آن را وارد یک کلاس جهانی با معیارهای عدالت اسلامی خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان دستگاه قضایی فرمودند دو توصیه بسیار مهم به مدیران آن داشتند، ایشان فرمودند که اکثریت قاطع قضات و کارکنان قوه قضائیه، انسان‌های شریفی هستند که با درآمد واقعاً کم سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند اما سوءاستفاده اقلیتی کوچک در هر نقطه کشور، چهره قوه قضائیه را مخدوش می‌کند و مایه قضاوت نادرست درباره کُل این قوه می‌شود، همچنین معظم له در فرازی دیگر از بیاناتشان به بحث رسانه و نشان دادن تصویری درست از قوه قضائیه اشاره فرمودند.

این دو توصیه از سوی رهبر انقلاب در خود درس‌های مهمی دارد. ابتکارات قوه قضائیه در برخورد با فساد در بالاترین سطح نشان از پیام‌هایی امیدبخش دارد. تصویری دقیق و صحیح از مبارزه با فساد اصل کارآمدی قوه قضائیه را ارتقاء خواهد داد. مبارزه با فساد شعاری نیست؛ درصحنه باید آستین‌ها را بالا زد؛ این بازی درخشان البته هزینه‌هایی نیز خواهد داشت که در گزارش‌های آتی با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    37 2
    در دادگستری تهران عملا پرونده های فساد اقتصادی بایکوت و یا به نفع مفسدین مختومه می‌شوند جالب است مفسدین علنا از رانت و قدرت خود صحبت می‌کنند نمونه اش پرونده چند ده هزار میلیاردی شهرک ژاندارمری که قاضی در دقیقه نود تعویض می‌شود! در این پرونده ۲ وکیل ۱۰ هزار میلیارد تومان زمین خواری کرده اند و زور قوه به آنها نمی‌رسد!!!! کاش گوش شنوایی باشد
    • مردم IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      10 1
      حکم مرتضوی و طبری و ...و ... نشان از سلامت احکام قوه قضاییه است . باور ندارید فسم بخورم.
    • ایرانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      5 2
      قوه قضائیه هیچ قدرتی ندارد
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    7 11
    اردوغان در برابر قدرت ایران زانو زد و تاکید کرد ترکیه از کریدور صلح آمیز بین آذربایجان و ارمنستان برای اتصال نخجوان حمایت می‌کند، اما اگر ایروان با چنین چیزی مخالفت کند، کریدور می‌تواند از ایران عبور کند که این ایده مثبت است.
    • ایرانی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      5 0
      چه ربطی داشت بی ارزس
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      5 1
      چه ربطی داره به خبر برو دکتر
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      3 1
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣 یعنی مریضی ترک ستیزی گرفتید. تو خبری که نشان از فساد شدید در داخل ایران هست داری در مورد یک چیز دیگه می نویسی که چند وقته رسانه ها افسارتون رو باهاش مدیریت می کنند. در حقیقت کریدور زنگه زور فقط یک راه هست که به کشور آذربایجان و ارمنستان مربوطه و برخلافنظرات جنجالی پان فارسها خبری از لشگر کشی اذربایجان به ارمنستان نبوده و نیست.واقعیت این هستکه صلیبیون اجازه چنین کاری نمی دهند اما کاش این مریضان ذهنی در ایران نبودند تا ایران از همان ذوز اول این پیشنهاد را می داد البته اگر ارمنستان کریدور رو رد کند نشان از حماقتش هست، چرا که اینطوری می تونه دسترسی به شرق و غرب رو برای خودش هم راحتتر بکنه
  • طاها IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    18 2
    بر فرض هم اگر رسیدگی می‌شود وظیفه شون هست . و لا غیر .
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    13 0
    در اتمسفر سیاسی باید صدای آمریکا اعلام میکرد که آقایان اتمسفری وارد عمل بشن پس پلیس و سازمان بازرسی چه میکنن
  • محمد IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    18 1
    همین جمله فرزدان یک مسول میشه خط دهی به رسانه های روباه پیر و شیطان بزرگ . آخر هم مردم باید از این رسانه ها بخونند که کی بوده و چی شده. ولی دیگه اون وقت دیر شده و توضیحش برای مردم توسط آقای سخنگو باور پذیر نخواهد بود...
  • وطن پرست DE ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    8 1
    طبری؟
  • س ح IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    13 0
    بخدا این هم یک فساد بزرگ است بنویسید تا قوه قضائیه به خود آید : چرا قوه قضائیه سامانه ای برای تقسیم اموال بورسی متوفا نمی کند بایستی سهام در چا بزند تا این قوه به خود بیاید بورس مرکزی میگوید ما آمدهایم تا این کار بشود اما بستر در قوه قضائیه فراهم نیست . تا کی باید منتظر ماند چندین سال است هم سهام مردم هم سهام عدالت . س.ئش در بانک ها مانده و به وراث نمیدهند سهام در شرکت ها مانده و کار خودشان را می کنند . این میشود که مردم اقبال بسوی سهام نمیشود . قوه قضائیه اقدم اقدام اقدام
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    26 2
    مثل اینکه مصلحت نیست نام مفسدین خودی آورده شود!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    20 2
    اینها که علنی میشود قله کوه یخ است امثال طبری .در قوه قضاییه زیاد هستند باید فکر اساسی کرو
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      4 1
      .... در شهر هر آنکه که هست گیرند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    17 1
    حکم هم که صادر بشه اینقدر توی قانونمون سوراخ سنبه داریم که طرف راحت میاد بیرون واسه خودش میچرخه و به ریش ملت میخنده.مثل همون گردن کلفت قبلی ها ........
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    19 1
    کمتر چرت و پرت بگید. طبری و ... از خاطرمون نرفته
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    16 0
    راست میگید به پرونده مسئولان قبلی قوه قصائه رسیدگی کنید که با طبری مماشات میکرد.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    15 0
    در سریال گاندو محمد گفت داداش حسن فری چرا فقط محاکمه اقتصادی می شود امنیتی هم دارد عبدی گفت بغ خاطر شرایط خاص آن هم به وقتش کی وقتش می رسد؟؟؟؟؟؟؟؟/ طرف آزاد می چرد می چرخد آهان بهانه مریضی
  • بابک زنجانی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 8
    عدالت و شفافیت قضایی کاملا مورد تایید است.
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    19 0
    سوال این جاست چی شده که این مقامات به اینجا رسیدن؟ دزدان سر گردنه
  • علی دایی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    15 1
    اول با اداره مالیات خودتون برخورد کنید بعد فسادهای دیگه رو جمع کنید.بنده ۱۵ میلیون تومان سال ۹۹کار کردم اشتباهی اظهارنامه مالیاتی صفر رد شده ۴ میلیون جریمم کردن.خخخخ...اول از ادارات خودتون شروع کنید برادر
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      15 1
      راست میگی زورشون به مردم عادی میرسه دست در جیب ملت
  • متین IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    7 5
    عدالت در کلاس جهانی !!! راست میگید شرافتاً ! حالا چرا تأکید من روی کلمه شرافته ؟! بدلیل اینکه سه تا پیرمرد و پیرزن هشتاد نود ساله رو چهارده سال آزگاره که حبس خونگی کردید و از اون طرف هم جناب طبری معاون سه رئیس قوه رو که میبایست بیست و پنج سال حبس بکشه رو یکشبه آزاد و جناب بابک زنجانی خدا عزیز کرده که ده سال قبل به اعدام محکوم شد رو جلوی اجرای حکمش رو گرفتید و ایشون هم در زندان مشغول کباب خوریه ! پس بیخودی روی کلمه شرافت تاکید نمیکنم ، برادران و خواهران مشرقی شما خیلی خوب و پاک و با شرافتید !
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      متین چرا اینقدر عصبی و آشفته و پیشان احوالی ؟!
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    9 2
    اکبر طبری با اون همه فساد وقتی بیرون اززندان بود یعنی دهن کجی به مردم .اگر فشار رسانه ها وشبکه های اجتماعی نبود هنوز هم بیرون زندان داشت به ریش ملت می خندید .این سالها انقدر فساد خودیهای نظام زیاد بوده که متاسفانه برنامه ای مثل صفحه آخر صدای آمریکا هرهفته داره گندکاریها وفساد خودیهای نظام رو رو میکنه ومتاسفانه کسی هم درداخل اصلا نگران کشور وملت وآبروی ایران نیست .
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    4 1
    سلام عظیم خودرو پول 4 هزار نفر رو خورد 5 سال گذشت هیچ کاری نکردمد
  • سیدمهدی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 0
    شما هنوز جرات اعلام اسم متهم و مجرم را ندارید بعد ادعای برخورد محکم و بدون اغماض رو باور کنیم
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 1
    آدمهای باهوشی که به توانایی هایشان مغرور می شوند ، هدفشان مسیرشان را توجیه می کند . پناه بر خدا از شر شیطان . ایران هیچ وقت جنگ را مسیر رسیدن به هدف خود نباید قرار دهد که تاوان سختی دارد
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    نمایش وجزءکشی
  • حامد پلاس IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    خوبه دیگه زورتون به برنامه صفحه آخر صدای آمریکا نمیرسه
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    عجله نکن عمو چه خبرته ؟! هنوز نه بباره و نه بداره ، صبر کن اگر حکم عادلانه صادر شد و اجرا شد اونوقت شعار بده !
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    4 0
    فرزندان سلطان منتظری نبودن احیانا؟
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      1 0
      هیس 😡 مردم می‌شنوند.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    باید برای لشکر های پر تعداد پهبادهای هوشمند دشمن یا ربات جنگجو های انسان نما یا سگ نمای دشمن تجهیزات اخلال و انهدام متقابل درست کرد
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 1
    اردوغان در برابر قدرت امپراطوری فرانژادی ایران زانو زد و تاکید کرد کریدور زنگزور می‌تواند از ایران عبور کند که این ایده مثبت است.
  • مولا IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    اين مقام ارشد اسم نداره ؟ قبلا حد اقل يه م.ر يي يا خ.ر چيزي به عنوان اسم ياد ميكرديد؟ مردم نبايد بدونن اين فاسدين كي هستن؟ همون قد كه با خوانواده ريخته گران ، دانيال زاده ، مرتضوي ، طبري ، زنجاني ها برخورد كرديد با اين هم برخورد ميشه . و بعد هم يه حبسي ميخورن و تمام.
  • Nima IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    هر چه بگندد نمک اش میزنن وای به روزی که بگندد نمک 😂
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    پدر باید فورا از کار برکنار شود تا تا یک قاضی عادل بتواند به پرونده رسیدگی کند
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    خودمعاون.... وهمسرش هم تخلفات زیادی داردایشان نفاق وعدم برخورددردردون قوه وگزینش ضعیف و...رادرقوه نهادینه کرد
  • ناشناش IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    سلام فقط افغانی پول بگیرن بیارن تو ایران
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    یاسر پیرعلی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه دانشجویان خارجی ثبت‌نام شده در دانشگاه شهرکرد از کشور عراق هستند، افزود: انتظار می‌رود جمعیت دانشجویان خارجی دانشگاه شهرکرد به ۳۰۰ نفر در سال تحصیلی جاری افزایش یابد. دانشگاه شهرکرد نیازمند خوابگاه دانشجویان بین‌الملل رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه این دانشگاه خوابگاه مناسب برای دانشجویان بین‌الملل که ۸۰ درصد آنان مرد هستند ندارد خوابگاه و کلاس برای دانشجو ایرانی ندارند و برای کسب دلار عراقی ها دانشجو های ایرانی را اخراج و اذیت می کنند😓😥
  • محمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 1
    برای کشف رابطه #فساد_اقتصادی با #تسامح نسبت به #اغتشاشگران ، تضعیف جایگاه فراجا در مقابله با #کشف_حجاب کننده ها و ... پیشنهاد می شود مواضع #مقام_ارشد_قضائی را که امروز سخنگوی قوه قضائیه بازداشت فرزندان وی را تائید کرد در گوگل جستجو کنید!!! مرتبط پرونده فساد #رستمی_صفا
  • حمار IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    دروغ گو کذاب ناصادق فریبکار دشمن خدا
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    سیستم فاسد
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    صفحه اکو ایران در این مورد پسران فعالی از دست رس خارج شده. تو ایران واقعا چه خبره ، انقلاب اسلامی شد که این چیزها نباشد ، اینکه فساد در دستگاه ها و رده بالاها نهادینه شده ، کسی پاسخگو نیست.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 0
    این همه فساد در رده بالای مملکت آنوقت زورشان به مردم بدبخت میرسه این چه وضعیه مردم از گرانی و بدبختی رنج میبرند آنوقت مسولین آنهم در قوه قضایی مفسد و دزد و وووو آخه این مملکت کجاش به امام زمانی میخوره والا شرم و حیا هم خوب چیزیه فقط خاتمی و کروبی و موسوی گناه کار بودند نه این مملکت اصلا اسلامی نیست که نیست
  • هادی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    4 0
    این فیلم‌ها رو برید جای دیگه بازی کنید. قوه قضائیه ام الفساده. اندازه ۴ تا بودجه مملکت توش ارتشا و باج و رشوه اینور اونور میشه. مردم خام دستگاه بی در و پیکر و فاسد قضا نمیشن. دزدی مغازمونو که با مدرک،شاهد و فیلم دزدی طرف به دادگاه ارائه کردیم نه به سرانجامی رسید و نه حقی به حقدار رسید. آخرشم بدهکار شدیم و اعاده حیثیت کرد. کیه که از دست این قوه قضائیه زخمی نخورده باشه!!!
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 0
    هیچ عزمی در قوه قضاییه وجود نداره.همه جا پر از فساد و سفارش بازی هست.این پرونده هم یه اتفاق گذراست
  • مرتضی جلالی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    اگر راست می گویید باید هر مسئول که خانواده اش دچار تخلف شده برکنار شود ....در دوره ..ساواک به هیچ مسئول ویا خانواده آنان اجازه تخلف را نمی دادند ?
  • مرتضی جلالی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    اگر راست می گویید باید هر مسئول که خانواده اش دچار تخلف شده برکنار شود ..
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    چیزی نیست،فردا جوری ماست مالی میکنید که مردمی که حقشون خورده شده میشن گناه کار،و این نازدانه های مقام ارشد قضایی میشن معصوم و مظلوم..
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    چیزی نیست،فردا جوری ماست مالی میکنید که مردمی که حقشون خورده شده میشن گناه کار،و این نازدانه های مقام ارشد قضایی میشن معصوم و مظلوم..
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    متاسفانه مستند پرچم دار داره نفاق ایجاد می کند در سازمان قدس و شاهد
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    نهایت حکم می شود پنج سال حبس تعزیری.....
  • هموطن IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 0
    نکته این است که اگر ان رسانه ضد انقلاب افشاگری نمی کرد ایا باز هم پرونده ای علی این اشخاص تشکیل میشد یا خیر؟اگر جواب مثبت است پس چرا قبل از افشاگری انجام نشده بود ؟یعنی سیستم های نظارتی بی اطلاع بوده اند ؟یا خبر داشتند و بقول رسانه های داخلی لاپوشانی کرده بودند؟
  • سیدمحمد فاطمی نیا IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 1
    اگر قوه ی قضائیه صداقت داشت در این چند ماه در این باره اطلاع رسانی میکرد. تا آمریکا قوه ی قضائیه را لو نداد هیچ اظهار نظری در این باره نشد.چطور شد که در همین رابطه مرحوم رفسنجانی را که به حق یکی از ارکان اصلی حکومت و نظام بوده آنقدر خرد و بی اعتبار کردید که آرزوی مرگ میکرد؟! و حتی تکفیرش کردید و لائیک و غربگرایش خواندید اما حالا حاضر نیستید که اسم فرزندان مقام ارشد را افشاء کنید؟! همین کارها سبب میشود که متاسفانه مردم به رسانه های دشمن بیشتر از شما اعتماد کنند.آیا این زیبنده کشوری است که برای برپایی عدالت و اجرای احکام دینی چند صد هزار شهید والامقام و جانباز فداکار تقدیم کرده است؟! این مقام قضایی کیست که از مرحوم رفسنجانی با اعتبارتر است؟! از خدا بترسید نه از مقام قضایی!!!
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    خخخخ...عظیم خودرو با خوردن پول بیش از ۱۸۰۰ نفر راحت داره واسه خودش صفا می کنه...دستور اژه ای هم برای تعیین تکلیف این پرونده و حتی مشخص کردن بازه زمانی،دو زار ارزشی برای مقامات پایینی قوه ندار...
  • یزدان US ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    3 0
    یجور فریب دیگه
  • ب DE ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    نتیجه مهم است ، خواهیم دید انشالله اول باید پدر عزل می شد ، و ممنوع الکار دائم با وجود پدر در بالا سر محاکمه سخت است
  • ناشناس IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    2 0
    قوه قضائیه پاک، برابری قضائی بین افراد عادی جامعه و افراد دولتی و حکومتی و وابسته به حکومت و جیره خوار حکومت ، چه شعارهای قشنگی . جوابش فقط خنده تلخ است. مثل این است که کسی تو روز روشن ایستاده چشم به چشم و با کمال وقاحت میگه شب است.
  • شهروند IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 0
    وقتی اون ور آبی ها اطلاع میدن ولی خبرگزاری های ما نه . به راحتی با استناد به همین اطلاعاتشون، میتونن چند تا دروغ هم قاطی مطلبشون کنن و یا خبر رو طوری که میخوان بیان کنن . و این نقص قانون که اجازه ی اطلاع پیدا کردن مردم رو در مورد این پرونده های مسئولین یا مرتبط با مسئولین رو نمیده به وضوح در جهت سوء استفاده و منافع دشمنان عمل میکنه و این داستان ادامه داره و تکرار میشه
  • مهدی IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 0
    یه آدم دلال زمین اومده یه جا زمین کشاورزی رو داره میسازه خیلی هم راحت داره ویلا میسازه ، شورا باهاش درگیر شده بعد این دلال تو جمع وسط ملت میگه من استاندار و شهردارتونو عوض میکنم ،،،اره یه دلال که هیچ کاره مملکته فرماتدار میگه عوض میکنم ،،، بس کنید این حرفهارو همین الان پروندشو گم گور کنید خودشم ول کنید وقت دادگاه و مردمو نگیرید چون آخر این فسادها همینه و بس
  • DE ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    3 0
    ادای مبارزه با فساد کجا و مبارزه واقعی کجا ؟؟؟ مکر و حیله را با مردم بس کنید ..خود قوه قضائیه لانه فساد و ارتشا و پارتی بازی و بیعدالتی است
  • محمد US ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    سلام علیکم. متاسفانه بدترین تبعیض در برخورد را با دانه درست ها را شاهدیم کدام سلطان قیر و غارآرد نان و روغن و اقلام مصرفی مردم را عبرت مردم کردن در جراحی اقتصادی. حتی مجریان تلویزیون کنونی چند میلیارد در ده نوبت از روغن نباتی و مایع دستشویی و طرف شویی احتکار کرد درپوشش خبرنگار به راحتی از کشور بدون مراقبت خارج شد و آقای طبری مگر اعتراف نکرد. مگر. در پوشش دفتر اسناد رسمی چند صد میلیارد ازاملاک موقوفه در طرقبه و شاندیز برای کاخ و ویلا و شاه نشین فروخته نشد
  • علی IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 0
    معاون اول قوه قضاییه باشی و فرزندانت مفسد اقتصادی !!!🤔🤔 چی میشه ؟!
  • حسن IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 0
    اقا الان مشخص شد كه اين باند محمد رستمی صفا چرا با اين همه فساد و اختلاس اعدام نشدن !!!! و و نسبت به جرمي كه انجام داده بودند زندان هاي بسيار كمتري دريافت كردند الان معلوم شد كه به خاطر پسر معاون اول قوه قضاييه بوده دليل مشخص شد حالا سخنگوري قوه داره افتخار ميكنه بايد خون گريه كنه كه به خاطر پسر يك مسئول حكم درخور مفسدين را ندادن
  • یزدان IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    4 0
    خودت باور میکنی اینی که نوشتی رو ؟؟
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    مفسدین ضربه خورده بصف دستگاه قضا یکمورد ازفساد مربوطین رده بالا راگرفته همچون خرمگس برانحمله بیاورید تا یککار درست انجام ودرمبارزه بادانه درشتها کاری کرده باشید
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 0
    پیرمون کردید که به حق محمد آل محمد خدا نابودتون کنه با این وضع رسیدگی به پرونده های فساد و اختلاس و رانت. همش فریبکاری و همش سر مردم بدبخت نگون بخت شیره مالیدن.
  • بازنشسته IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    5 0
    30سال کار کردیم بفکر بازنشسته باشید همسانسازی منتفی شد
  • بازنشسته IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    10 0
    30سال کار کردیم بفکر بازنشسته باشید همسانسازی منتفی شد
  • بازنشسته IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    13 0
    30سال کار کردیم بفکر بازنشسته باشید همسانسازی منتفی شد
  • بازنشسته IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    12 0
    30سال کار کردیم بفکر بازنشسته باشید همسانسازی منتفی شد
  • بازنشسته IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    9 0
    30سال کار کردیم بفکر بازنشسته باشید همسانسازی منتفی شد
  • میثاق IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    بدون سلام اگر واقعیت دارد و جرم توبه اثبات محاکم قضائی رسیده است چرا نام سرش رانمی برید؟ از چه چیز واهمه وتراس دارید،،؟
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    فعلا قوه قضاییه خودش فاسدترینه رکورد داره
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    مشکل اساسی کشور اقتصادیست و فساد را در بالای هرم کنترل کنید که ماهی از سر میگندد نی ز دم ! مافیاهای بردگی جنسی از درون نهادها و باندها برون زده جمع کنید که نشان نفوذ است.
  • مهران CA ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    1 0
    با سلام اگه قوه قضاییه صادقه، چرا حسن روحانی و دارو دسته اش را محاکمه نمی کنه؟ در ضمن چرا نامی از این شخصی که میگید نمی برید؟
  • احمدی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام. از ۲۸ تیر تا مهر ماه، چند روز است؟ چرا دو ماه و خورده ای سکوت کردند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 0
    ۲۰ هزار میلیارد؟ حکم باید رد مال و اعدام یا حبس ابد بدون مرخصی باشه اینا از قاتل‌ها هم خطرناک‌ترن
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 0
    مصدقی چطوری قراره جواب شهدایی رو بده که بچه‌هاشونو هم ندیدن و رفتن تا مصدقی همچین زباله‌هایی تحویل جامعه بده؟
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    مسئله اصلی در جابجایی ها در قوه قضاییه، بیشتر به مثابه جابجایی افراد موافق عدالت و مخالف جو سازی است تا برخورد با فساد چرا که اگر هدف اصلی برخورد با فساد بود، معاون اول قوه قضاییه که فرزندان او در پرونده های فساد مالی شهره عام و خاص شدند و پدرشان نیز جلو آنها را نگرفت، همچنان در مسند قدرت هست و اژه ای نیز با قدرت از او حمایت می کند و حتی در کرمان، ایشان را با هاشمی رفسنجانی مقایسه می کند. پس مسئله، برخورد با فساد نیست بلکه حمایت از فساد است. یک پرونده را به دروغ، جو سازی رسانه ای می کنند تا مردم برداشت اشتباه داشته باشند تا مطالبه اشتباه داشته باشند تا آنها که در مسند قدرت هستند بتوانند نیات سو خود را عملی کنند با پشوانه کاذب مردم
  • علی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    بله بنده خداها درآمدشون خیلی کمه نسبت به سوادشون باید حداقل ۷۰ میلیون بگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس