حکم ۱۵ سال حبس محمد رستمی صفا ابربدهکار بانکی اجرا شد

محمد رستمی‌صفا، متهم اصلی پرونده گروه رستمی‌صفا، ابربدهکار بانکی جهت اجرای حکم ۱۵ سال حبس راهی زندان شد.

به گزارش مشرق، با اقدام دادسرای اجرای احکام تهران، حکم حبس محمد رستمی صفا، متهم اصلی پرونده گروه رستمی‌صفا، ابربدهکار بخش غیردولتی که در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ با تشکیل شرکت‌های متعدد، تسهیلات ارزی و ریالی کلانی را برای تولید و واردات از بانک‌های پارسیان، ملی، سپه، توسعه صادرات و تجارت دریافت و بخش عمده این تسهیلات را به خارج از کشور منتقل کرده بود، اجرا شد.

محمد رستمی‌صفا به دلیل عدم بازپرداخت تسهیلات در مهلت مقرر و عدم بازپرداخت بدهی بعد از اقدامات حقوقی طلبکاران و به دلیل انجام تخلفات متعدد، با شکایت بانک‌های شاکی از سال ۱۳۹۹ تحت تعقیب کیفری قرار گرفت.

روند رسیدگی به پرونده گروه رستمی‌صفا

گروه رستمی‌صفا با مدیریت محمد رستمی‌صفا با همراهی بستگان و نزدیکان خود و از طریق انجام تخلفات متعدد، توانسته بود در دهه ۸۰ تسهیلات و اعتبارات کلان ریالی و ارزی از سیستم بانکی کشور یعنی پنج بانک: پارسیان، تجارت، توسعه صادرات، ملی و بانک سپه دریافت کند.

محمد رستمی‌صفا، بدهکار دانه درشت بانکی بوده که از سال ۱۳۸۲ و با انجام تخلفات متعددی، تسهیلات دریافت کرده و نسبت به تادیه بدهی‌های خود به دلایل نامعلومی خودداری کرده و از طریق دریافت اعتبارات ارزی، مبالغ کلانی را از کشور خارج کشور و اقدام به سرمایه‌گذاری در خارج از کشور کرده است.

باتوجه به عدم استرداد تسهیلات دریافتی تا سال ۱۳۹۳، در اسفندماه همان سال علیه محمد رستمی‌صفا، شرکا و معاونین وی اعلام جرم صورت گرفت و در نهایت در اوایل سال ۱۳۹۴ بازداشت شد.

پس از تشکیل پرونده، علی‌رغم اینکه دادسرای تهران به منظور جلوگیری از هرگونه اخلال در واحدهای تولیدی متعلق به رستمی‌صفا و وصول مطالبات بانک، فرصت بسیار زیادی در اختیار وی گذاشته بود، وی با ترفندهای مختلف از انجام این مهم امتناع کرد تا اینکه، در تاریخ۲۰ فروردین ۱۳۹۹، شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ تهران، قرار جلب به دادرسی پرونده محمد رستمی‌صفا را صادر کرد.

پس از ختم تحقیقات مقدماتی، محمد رستمی‌صفا و اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به او، طبق گزارش‌های معاون حقوقی سازمان اطلاعات سپاه و با شکایت بانک‌های شاکی از سوی دادسرای امور اقتصادی تحت تعقیب قرار گرفتند و پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه ارسال شد.

پرونده اتهامی محمد رستمی‌صفا و سایرین با صدور کیفرخواست به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارجاع شد و رسیدگی به این پرونده در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران آغاز و در طی دو سال اخیر همزمان با آغاز دوره تحول و تعالی در قوه قضاییه، و با توجه به تاکیدات رئیس عدلیه مبنی بر رسیدگی علمی به پرونده‌ها، جلسات متعدد رسیدگی به پرونده با حضور هیات‌های کارشناسی پولی، بانکی، ارزی، مالی، اقتصادی، و گمرکی برگزار شد و ابعاد این پرونده از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

تخلفات گروه رستمی‌صفا در راستای دریافت تسهیلات و اعتبارات کلان ریالی و ارزی

طبق گزارش سازمان اطلاعات سپاه، اسناد دریافتی از سوی بانک‌های شاکی و تحقیقات بازپرس پرونده مشخص شد گروه رستمی‌صفا طی آن سال‌ها در راستای دریافت تسهیلات کلان و عدم بازپرداخت آن، مرتکب تخلفات و جرایم متعددی شدند.

ارائه اطلاعات خلاف واقع جهت اخذ تسهیلات، ارائه فاکتورهای صوری، ارائه صورت‌های مالی ساختگی، عدم واردات کالاهای مورد ادعا به منظور دریافت اعتبارات ارزیف عدم ارائه اسناد مثبته گمرکی در گشایش‌های اعتبارات اسنادی، مصرف تسهیلات در غیر از محل خود، تخلفات ناشی از تبانی متهم با برخی مدیران ارشد و میانی بانک‌ها، ارسال اطلاعات خلاف واقع به بانک مرکزیف بیش ارزش‌گذاری ملک‌های تهاتری، عدم توجه به تسویه بدهی بانک از محل تسهیلات بانکی، عدم توجه به تذکرات بانک مرکزی در عدم پرداخت تسهیلات به متهم، تخلفات متعدد جهت پنهان کردن موضوع معوقات متهم، اخذ تسهیلات از سیستم بانکی به نام نزدیکان و معتمدان از تخلفات گروه رستمی صفا با مدیریت محمد رستمی‌صفا بوده است.

اتهام‌های محمد رستمی‌صفا

محمد رستمی صفا، در شکایت بانک‌های شاکی متهم به اتهام‌های ذیل شده است:

-مشارکت در اخلال در نظام پولی و ارزی کشور به نحو عمده از طریق قاچاق عمده ارز با خروج غیرقانونی منابع ارزی دریافتی از بانک‌های شاکی به خارج از کشور در قالب قراردادهای غیرواقعی و با اسناد مزورانه به منظور اخذ تسهیلات بانکی

-کلاهبرداری از بانک‌های شاکی از طریق ارائه اسناد غیرواقعی و مزورانه تحت عنوان اسناد بانکی برای دریافت تسهیلات و اعتبارات

رای دادگاه جرایم اقتصادی در مورد متهم محمد رستمی‌صفا

شعبه دو دادگاه انقلاب، ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، بعد از بررسی پرونده و نظرات هیات کارشناسی، بررسی دفاعیات و ادله ابرازی در جلسات متعدد رسیدگی و در راستای توجه به دفاعیات متهمان و وکلای آن‌ها با ذکر دلایل محکومیت متهمان این پرونده را تحلیل و ارزیابی کرد و رای پرونده گروه رستمی‌صفا را در مرداد ماه سال جاری صادر کرد.

طبق رای صادره، دادگاه با ذکر دلایل و مستندات قانونی آن، متهم محمد رستمی‌صفا را به تحمل ۱۵ سال حبس و رد مال به بانک‌های پارسیان، توسعه صادرات، سپه، تجارت، ملی و بانک ملی شعبه هامبورگ، طبق مبلغ مشخص در دادنامه و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    50 1
    واقعا ؟!!! این همه جرم تاثیر گذار در جامعه و این حکم صادر شده آیا همخوانی دارن؟؟؟ در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات در عرصه ی مبارزه با فساد در رده های بالا ، همین حکم های غیر بازدارنده و برخورد ضعیف قوه ی قضائیه با چنین مجرمانیه
    • رضا ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      4 0
      پس چرا اینارو که باعث کسترش فقر و بی کاری و ضربه به آبروی نظام و اقتصاد هستن اعدام نمیکنید؟؟؟؟ ولی کسی که سطل آشغالی آتیش زده اعدام کردید؟
    • محمد ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      38 1
      همه این اقا دزده ها دور هم جمع میشن وچند فنجان چای دبش را در سینی پذیرایی گذاشته وخدمت قوه قضائیه وهمکاران می فرستند
    • سوخته ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      16 0
      این دزدان کثافت باید اعدام بشوند البته با آن مسئولان خائن که زمینه دزدی را فراهم کردنند
    • جمشید ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      2 0
      خودکار های کیان صفا و محصولات این ملعون باید توسط مردم تحریم شود
    • ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      5 0
      طرف اشناس چندروز دیگه هم با وسیقه ازاد میشه
    • ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      1 0
      جسارتا عفو بهش ندن با اعمال شاقه بگذرونه
    • کارگر ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      مثل اول انقلاب مصادره اموال.
    • ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      3 0
      خودش و نزدیکانش بایستی مصادره کل اموال شان صورت میگرفت و اعدام میشدند. این حکم با پارتی بازی صادر شده است
    • ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      1 0
      از سال 82 تا زمان جلب در سال 99 نزدیک به 17 سال طول کشید و پنج دولت عوض شد و بدتر اینکه سال 94 بازداشت شد 5 سال فرصت را برای چه به او دادند وقتی دیدند فایده ندارد باز کاری انجام ندادند تا سال 99 و الان 1402 بیست سال گذشت و 15 سال حبس . چرا وقتی این همه ارز از کشور خارج کرد ردگیری نشد یا شد چشم پوشی گردید؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    54 1
    حالا می رسیم به اینکه چرا اقتصاد کشور با وجود همه گونه پیشرفتهای نظامی و علمی و مهندسی و پزشکی اینقدر درب و داغون است علت اصلی ، زنجیره ای از فاسدان بالفطره و خیانتکاران واقعی و صد البته در لباس اسلام چه اصلاح طلب و چه اصولگرا و مردمی بیچاره و نیازمند نان شبشان و نگران اینکه در شرایط مستاجری و بدبختی های آن چه خاکی برسرشان بریزند اگر با همین فرمان پیش برید در آینده نه چندان دور اسمی از دین باقی نمی ماند.
    • محمد ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      سودش برای ملت چیه ۱۵سال یا ۱۰۰سال
    • محمد ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      سودش برای ملت چیه ۱۵سال یا ۱۰۰سال
  • ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    34 1
    یه آفتابه دزدو دستش رو قطع میکنن
    • ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      8 1
      شما یه آفتابه دزد نشون بده که چهار انگشتش قطع شده باشه ما که ندیدیم. درد همین که اصلا دست هیچ دزدی به جرم دزدی بریده نمیشه تا دیگه کسی جرات نکنه دزدی کنه
  • ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    23 1
    این .....که در شرایط بحرانی اقتصاد مملکت رو بخاطر منافع خودشون به لجن میکشند و بازدارندگی کشور رو در مقابل دشمن که خصوصا با حربه اقتصادی میخواد کشور و ملت رو از پا در بیاره ملعبه خودشون قرار میدن دیگه چکار باید بکنند تا مفسد فی الارض شناخته شوند و اعدام شوند ؟ برای همچنین شخصی آیا واقعا اون زندان خصوصی که مثل هتل براش میمونه میتونه عبرت آموز باشه؟
  • ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    17 0
    وقتی یک حقوق بگیربازنشسته به بانک سپه جهت وام ۵۰تا۱۰۰میلیونی مراجعه میکندبایدکفش آهنی بپوشدوچندپوشه مدارک ببردودرصف قرارگیردبنازم به اینگونه افرادرستمی صفاوهادی رضوی واکبررحیمی چای دبش وخاوری وجهانبانی که دقیقامثل فلافل فروشی ...پرکن ببر...شده وچندصدهزارمیلیاردتومانی می برندبازگرداندن پولهای سال ۸۲یعنی مسخره بازی ارزخارج کرده دراختیاربچه هایش گذاشته والان یک صدم آنرابدهی پس میدهدهمین راه ادامه دهیدمرگ برامریکامرگ براسراییل مرگ برانگلیس..
  • ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    13 2
    17000000000000 توی شهرداری گم شده ؟
  • رضا ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    24 3
    تا کی باید اینگونه افراد بیت المال را به جیب بزنند. هرکس پول دارد برود تجارت کند، ندارد بتمرگد. مردم با خواندن اخبار این چنینی از نظام کینه به دل می گیرند. شما را به خدا و خون شهدا بس کنید.
    • ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 1
      آقا رضا اتفاقاً اینکه مردم از دستگیری‌ها و مجازات ها هم باخبر بشوند خیلی هم خوب هست نه اینکه فقط خبر دزدی‌ها منتشر بشه. دزدی و اختاس هم همه جای دنیا هست و مختص به کشور ما نیست همیشۀ تاریخ همین بوده...
  • رضا ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    8 1
    تا کی باید اینگونه افراد بیت المال را به جیب بزنند. هرکس پول دارد برود تجارت کند، ندارد بتمرگد. مردم با خواندن اخبار این چنینی از نظام کینه به دل می گیرند. شما را به خدا و خون شهدا بس کنید.
  • ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    18 0
    فقط 15 سال
  • گواه صادق ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    20 0
    از سال 82 دزدیده وبرده الان محکومش کردین به 15 سال حبس همه رو خورده وبرده چی میخواین ازش بگیرین؟؟؟ خسته نباشید .این هم رفت بغل دست بابک وهدایتی واون زنیکه وسلطان چای دبش و... وهزاران مفسده دیگه بیچاره مردم روز به روز فقیر تر ودزدی ها وفساد عمیق تر
  • محمدایوب ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    37 2
    درود بر قوه قضاییه به این میگن عدالت بعداً پنج سال که گذشت اورا وزیر امور اقتصاد و دارایی کنید علی برکت الله
    • ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      27 1
      همه دارن دستگاه قضایی رو مسخره میکنن، اینا هم اینقدررررر پر رو شدن می‌دونن ۴ روز دیگه رأفت اسلامی شامل حالشون میشه ،درود بر دستگاه فشل و مقتدر قضایی
    • فاطمه ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      4 10
      یک خانم روسری از سرش بردارد حکمش سنگینتر است .
    • ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      8 3
      یعنی می گی جای خاندوزی بشه؟
    • ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      6 0
      تجارت میکنه مقدار ی شیتیل میده زندان تره مقداری هم سرمایه گذاری میکنه تا زندان نیوفتاده چند برابر اصل سرمایه در این تورم از جون مردم بکشه بعد زندان با تسویه اصل وام به قیمت چندین سال قبل با یک ناتوانی بزرگ به ثروتی عظیم برسد تا با چند تا عفو اسلامی هم آزاد بشه برگرده سر ثروتی که براش زحمت کشیده حبسش رفته با رفقا دور هم
  • ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    12 1
    یعنی کانادا نیست...
    • alir ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      14 0
      یک بی سواد دزد! که متاسفانه دیر بهش رسیدین. هر جا فساد های سنگینی باشد حامیان قدرتمندی نیز دارد!
    • سعید ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      1 0
      به زودی میره
  • ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    11 1
    ضرب زدین بابا
  • ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    15 2
    فقط؟ مهافرید خسروی ازین کمتر بود دارش زدید
  • عبداله ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    16 0
    !!!!!!!!!!!!!!!!! همین؟!!!!
  • ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    15 0
    بااین حکم آبکی خیال مفسدین اقتصادی راحت شدکه فعلا مجازاتی در کار نیست وهمه اینها برای سرکار گذاشتن مردمه.
    • ناشناس ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      7 0
      ملت، بازنده همیشگی و قطعی همه اتفاقات و زد و بندها و معاملات و تصمیمات درست و غلط اند، مردم مرغ عزا و عروسی اند.
  • داودی ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    8 0
    خوب تا اینجا عالیه ولی تکلیف پولها چی میشه ؟
  • ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    11 0
    با این حکم به یاد حکمهای ابر رانت خواران میفتم که زندان برایشان لوسانجلس میماند
  • ارش ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    8 0
    این همه اقتصادو نابود کرد مردما گشنه کرد دست کم روی ده درصد درامد هشتادو پنج ملیون اثر روانی گذاشت فقط پانزده سال قوه قضایه هم به این بی بخاری نوبره
  • محمد ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    12 1
    همچین تیتر زدید که یک لحظه خوشحال شدم که اعدام شده است ، یعنی باید چقدر فساد اقتصادی داشته باشی تا مشمول فساد فی الارض شود؟؟؟!!!!
  • ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    17 0
    ۱۵ سال؟ زرشک!! یادمه طرف ۳ بسته بادوم زمینی دزدید ۳ سال حبس براش بریدید، این کفتار پیر باید اعدام بشه
  • ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    11 1
    بعد از یکی 2 ماه یا کاناداست یا یک جای سویت میدهید تا کیف کنه
  • ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    هرچي ميزان اختلاس بيشتر مجازات سبكتر مثلا چاي دبش اخرش يه چيزي هم ميگيره
  • ناشناس ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    6 0
    واقعا چنین جرمی خیانت به کشور و مردم نیست؟ ترور اقتصادی نیست؟ پس بقیه گروه چی شدند؟ کلی دست اندرکار و واسطه و عامل داشته از بانکها و ادارات و گمرک اونها چی شدند؟ محکوم به رد مال شده قبول آیا رد مال انجام شده؟ خداوکیلی از اون پولها بعد از چندین سال چقدرش برمیگرده؟ با این خبر قطره چکانی و سفارشی و ملاحظاتی میخواهید ثابت کنید که شفافید؟ نه حتی نصف شین شفافیت رو هم نشون ندادید.
  • ناشناس ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    4 0
    واقعا شما پیرو عدل علی هستید؟ نظام شیعه علوی اینه؟
  • ناشناس ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    5 0
    بنده معلم بازنشسته نشسته هستم. برای ایجاد فضای آرام و منضبط، دانش آموز ناهنجار را به مبصری کلاس انتخاب می کردم، تا آن شخص، کلاس را در نبود معلم بهتر اداره نماید. لذا برای بسته شدن روزنه‌های فساد بانکی از افرادی مانند رستمی صفا بعنوان رئیس بانک مرکزی استفاده شود تا این مشکل برای همیشه حل شود . چون تا به حال از افراد دست پاک و بی عرضه کاری بر نیامده است.
  • ... ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    12 0
    ملت میخوان یک وام ده ملیونی بگیرن دوتا ضامن میگیرید استعلام میکنید قسطی بدهی نداشته باشه خود وام گیرنده هم همینطور پس چطور این یارو بدهی داشته سابقه اش خراب بوده چندین وام کلان گرفته ما یه قسط نمیپردازیم بانک میخواد ضامن هارو گروگان بگیره
  • ترابیان ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    این حرام زاده را اگر اعدام‌نمی کنید حداقل در زندان انفرادی نگهداری کنید مدیراندفاسد بانکی که به این جانور وام ها و ارز های کلان داده اند و به ملت خیانت کرده اند را سریعا بازداشت و به سزای عمل ننگین خود برسانید اگر جنبه انتخاباتی نداشته باشد
  • ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    طرف اگر میدونیت با خوردن و بردن این همه پول فقط۱۵سال زندان میره فک کنم خیلی زودتر کارش رو به عنوان مفسد اقتصادی شروع می کرد.خخخخ. خب تکلیف اون ثروت دزدیده شده چی میشه؟ ضربه ای که به اقتصاد و اعتماد مردم زده چی؟ اون بانکی که حتما باهاش همدست بوده چی؟
  • ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 1
    همیشه فکر می کردم چرا نظام با این زالو صفتان برخورد نمی کنه ولی وقتی دقت کردم دیدم کم هم برخورد نشده از مه افریدامیرخسروی،درمنی،وحید مظلومین سلطان سکه،شهرام جزایری،حسین فریدون ،جهانگیری،کرباسچی ولی .......
  • ترابیان ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    چرا تصویر این گوره خر را را با ماسک نشان دادید بی اعتمادی عجیبی با صدور این احکام نسبت به قوه قضائیه در جامعه ایجاد کرده اید
  • ناشناس ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    فکر می کنید این آقا از اتهام خود می ترسد ؟ بعد از یکی دو سال آزاد میشه . نگران نباشید .م جریان قانون قاطعیت چندانی ن دارند
  • فرزین ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    حتما بعد از چند ماه مر خصی و استراحت در هتل اوین عفو می خوره و میاد بیرون
  • ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    نمونه این داعشی اقتصادی فراوان موجود کسانی که به حق وحقوق بیت المال واعتماد حوزه اقتصادی خسارت ملی وارد میکنند قطعا تنها نیستند متولیان قوه محترم قضاییه ابروی نظام را حفظ کنید
  • ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    هیچی یه مدت میبرن هتل زندان اب ها که از اسیاب افتاد یواشک مرخصی با حقوق بهش میدن بهش میگن برو حال کن
  • ناشناس ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    6 0
    نمیشد یه لحظه ماسکش رو بردارند و عکس بگیرند؟ خود این کار یعنی "عکس با ماسک" اما و اگر زیادی داره که کمتر کسی متوجه شده، بعدا چه کسی رو بجاش میخواهید بذارید که خودشو فراری بدید؟ استاد شیره مالیدن سر مردمید.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    7 0
    باید اول بچه هایش را جلوی چشمش اعدام میکردید و بعد خودش را اعدام میکردید با این قوانین و این دادگاه ها فساد جمع نمیشود . این افراد مجرم اقتصادی نیستند این افراد تروریست اقتصادی هستند و قوانین کشور بازدارنده نیست . ناامنی در همه جهات کشور را تهدید میکند و با این قوانین در بند گربه های اشرافی زندان سلطنت خواهند کرد و چند وقت یکبار به دلیل بیماری و درمان از زندان مرخص میشوند و ...
  • ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    پول بی زبون مردم رو دادید به این شارلاتان خورده رفته الان 15 سال زندان؟ فقط همین؟ مردم رو خر گیر آوردید واقعا. آدم یاد کتاب قلعه حیوانان میفته
  • ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    یارو سطل زباله آتیش زد اعدام شد اونوقت این فساد به این بزرگی همش 15 سال زندان؟
  • ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    6 0
    تا کی میخواین مردم رو ....فرض کنید؟
  • اميد ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    واي چرا درس عبرت نميگيرين شما هم تصميم گرفين عبرتي براي تاريخ بشين
  • حمید ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    این دروغ بیش نیست محمد رستمی یکی از بهترین و بزرگترین کارآفریننان ایران است علت ایجاد مشکلات برای ایشان تخلف نیست بلکه حذف تمام سرمایه داران بخش خصوصی که وابسته به جایی نیستند میباشد
  • مسعود دیپلمات ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    این بازاری مفسد فی الارض هم چند روز دیگر مانند رفاقایش برای رد مال آزاد می شود تا برود خارج و ارز های خارج شده را برگرداند!. عمرا" به همین خیال باش تا اموراتت بگذرد! مگه ازبقیه گرفتی که از این هم بگیری. خودتی!
  • ایرانی ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    عجب ! چطوره که رافت اسلامی فقط شامل حال غارت گران بیت المال میشه، تو این چند ساله چقدر حکم های سنگین برای افراد بریدید ک داد مردم رو دراورد، تازه همین ۱۵ سال هم اجرا نمیشه ، سر از کانادا درمیاره.
  • بی طرف ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    بیایم یکم بی مقرضانه و بی طرفانه قضاوت کنیم ادما را همین ادمی که اینجوری باعث ابروی 70 سالش شدن یکی از کارافرینان نمونه چند دهه قبل تا الانه ...بهتره ی سرچ ساده تو گوگل بزنید خودتون متجوجه میشید که سر سفره این ادم چقد کارگر نون میبرن سر سفره هاشون همین ادم زمان جنگ کلی خدمت کرده به مملکت هم مالی هم تولیدی من که 5 سالی در یکی از مجموعه های ایشون کسب تجربه کردم و کار و تحصیل کردم میخوام بهتون بگم دزدی این ادم و امثال این ادم از کشور بیرون نرفته و دوباره صرف همین مملکت و همین مردم شده .خیلی راحت امول و کارخونه های این مرد شریف را ب تازگی مصادره کردن و ب نام خودشون کردن و یک ریال ب جیب مردم نخواهد رفت.
  • حمید ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    ای کاش این احکام واقعا اجرا شود و فقط جنبه گول زدن مردم بدبخت را نداشته باشد. و ای کاش با توجه به صدمات جبران ناپذیری که از ناحیه این دزدان به مردم وارد شده ، در خصوص صدور احکام برای این دزدها از ملت نظر خواهی شود نه اینکه دزدی توسط دزد دیگر محاکمه و در نهایت نتیجه اش بشود. شهرام جزایری، تبری و ..... هزاران دزد دیگه و مخصوصا این دزدی آخری در قالب شرکت چای..‌‌‌ دیگه آدم می ماند که به چه کسی و به کجا باید پناه برد......
  • ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    تمام این افراد باید به بیگاری کشیده بشن نه این که برن هتل
  • ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    حکومت اسلامی این چه حکمی من دراوردی هست؟ پولا رو که حسابی سرمایه کرده این 15 سال بهش ببخشید ما راضی تریم یعنی بقیه درس عبرت میشه براشون با این تنبیه؟؟؟؟
  • ایثارگر ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    برادران من این همه حجم پول را در مملکت کی به دزد حرفه ای داده است. قبل از محمد رستمی صفا باید دنبال وام دهنده بانکها می رفتند. یارو یک کارگاه فنی باز کرده برای قطعات نایاب خودرو را میخواست طراحی و ساخت نماید یکسال به آن بانک به این بانک دوید درنهایت یک ریال از منابع بنگاه زودبازده به ایشان وام نداند. چرا؟ خود وام دهندگان منشا فساد است اول سهم خویش را میخواهند بعد به او وام میدهند. این همه فساد مالی کشور و اختلاس مالی کشور، ایران را از توسعه وپیشرفت بازنموده است. این جزایری این نوچه احمدنژاد این طبر این خاوری این سید مجید حسینی آخه چرا این حجم سرمایه مملکت را به یک کسی می دهند. به قرآن ملت دیگه به تنگ آمده است فساد مالی درتمام رده های کشور نهادینه شده است. نمی دانم که درقیامت به ملت ستمدیده ایران چه جوابی خواهند داد. وام ازدواج دو جوان که برند زندگی خویش را سروسامان دهند شش ماه طول می کشد. مرکز ومنشا کلیه فساد مالی در کشور بانکها هستند بانکها باید پاکسازی کنند. دولت جوابگوی ملت نیست چون کاررا به کاردان نداند. چرا آتش می گیرم من جانباز 8 سال دفاع مقدس هستم جانم را برای این خاک وبوم فدا کردم که امثال رستمی های بی دین بی ولایت وضدنظام جمهوری اسلامی سرمایه وپول مملکت را خیلی راحت از کشور خارج نماید به کشورهای عربی سرمایه گذاری کند معلومه که دست پشت دستها وجوددارد. خون شهدا کجاست غیرت رزمندگان کجا رفت زجر ودرد جانبازان چه شده است. برادر من نمی دانید که چگونه شب را صبح می کنیم این خس خس های سینه شیمیایی زندگی را برای ما زهرمار کرده است. وای آن روزی که درقیامت یقه مسئوالان را خواهم گرفت.
  • ali ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    15 سال حبس باید هر روز اعدام بشه تا قدر زندگی مردمی که خراب کرده رو بفهمه
  • علی ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    یعنی چی 15 سال حبس ...پس عدالت کجا رفت ....اگه من قاضی بودم علاوه بر مسدود کردن اموال خودش و وبستگانش تادرجه 5 ، معاونین و کلیه کسانی که درجریان تخلفات ایشون بودند از جمله مسوولین بانکها و حتی معاونین بانکهایی که در جریان این تخلف بودند رو بازداشت ، تبعید به جای بد آب و هوا , و مجبور به اشتغال در واحد بازیافت شهرداری تهران می کردم .البته خودش رو هم به جرم مفسد فی الارض به اعدام محکوم میکردم . این عدالت علیست......
  • ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    مهم نیس میره اوین با شهرام جون جوج میزنه بر بدن هتل اوین برای اینا چند ستارس
  • مهدی ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    از۱۵ سال ۵سال با مرخصی می گذراند بعد بخشش شاملش می شود تازه تو زندان هم چون پول دارد مثل ارباب زندگی می کنه مملکت و مردم هم که توسط امثال اینها به فنا رفته و تعجب است که خیلی با رئوفت با مفاسد مالی برخورد می شود..؟؟
  • ایرانی ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    این حکم شرم اوره معلومه ازبالا سفارش شده
  • علی ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    با سلام این افراد چرا حکم اعدام ندارند نکنه که....
  • ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    به منم این همه پول مفت بدید بعد بیست سال بگیریدم ببریدم زندان 15 سال هم نه 25 سال بندازیدم زندان.بخدا که راضی راضی ام ازتون....
  • ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 0
    فساد سیستماتیک
  • گالیله ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    پس مفسد فیالارض کیست چرا آن اعدامش نمیکنید اعدام. در خواست همه مردم ایرانه
  • کامران ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    این همه بجه های مردم و خبرنگارها با افساد فی الارض و محکومیتهای سنگین در قوه قضاییه حکم گرفتن اونوقت این یارو با اینهمه اختلاس از سال 80 تا الان و اینهمه فرجه پرداخت همه رو سر کار گذاشته 15 سال زندان گرفته؟شوخی تلخ روزگاره احکام هایی که بدلایل مختلف صادر میشه و با هم هیچ تناسبی نداره البته اگه 6 ماه هم تو زندون بمونه معرکه است
  • Amir Navid ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    باور کنید اگه مردم از این دزدی ها خبر نداشته باشند و اطلاع رسانی نشه ، خیلی بهتر است از اینکه چنین دزدی بزرگی صورت بگیره و چنین رای صادر بشه !!! تازه با اطلاع رسانی چنین رای منت هم سر ملت میزارن!! آقا دزدی خودتونو بکنید و کاری با مردم نداشته باشید . اجازه بدین مردم همین زندگی زیر خط فقر خودشونو بکنن . چرا مردم اذیت می کنید ؟!
  • سیف ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    چه عجب! تا اونجایی که ما دیدیم فقط دزدی‌ها و اختلاس‌ها بُلد و منتشر میشه! ولی از دستگیری‌ها و اجرای احکام خیــــــلی کمتر اشاره میشه! همینه که ملت از دزدی‌ها باخبر میشن ولی از مجازات‌ها بی‌خبرند و این مایه تاسف هست
  • بهنام ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    قانون هم برای قشر ضعیفه
  • ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    بيچاره كارگران شركت‌هاي اين بي شرف كه چه عذابي كشيدن. البته مديرانش يه سره حال كردن واسه خودشون ،‌ چون از كثافت كاري هاش خبر داشتن و باج ميگرفتن . ولي كارگر بدبخت چه ظلمي كشيده ...
  • محمد ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    زندان برای چی خودتون و مسخره کردید اینکه پول داره زندان هم براش مثل قصر میمونه با هزارتا نوکر و پادو .
  • ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    وزرای دولت های قبل از جمله بیژن زنگنه و آخوندی کی بازداشت می شوند
  • reza ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    بیست سال این همه پول دست این آقا بوده هیچ جریمه ای ندارد اینهمه سود بیجا کرده سرمایه برای خود انباشته حالا فقط رد مال باید باشد
  • ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    بابک جون رو هم پیگیری کنین ببینین چی شد
  • Mojgan ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    واقعا ۱۵ سال زندان برای کسی که این همه دزدی کرده ؟چقدر جوونا نتونستن ازدواج کنن بخاطر بی پولی چقدر زندگیا پاشیده شده از بی پولی چقدر کودکان در فقط غذایی چقدر مردان شرمنده ی زن و بچه موندن چقدر دانش آموزان ترک تحصیل و چقدر مادران دل شکسته از نداری آیا تماس این همه جرم فقط ۱۵ سال زندانه ؟آیا جواب خون شهدا رو میتونین اون دنیا بدین ؟آیا حق الناس این مردم با ۱۵ سال جبران میشه ؟
  • ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    قوه قضاییه واقعا خسته نباشی 15سال حبس کلا؟؟؟؟؟؟؟
  • مجتبی ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    میگم جرم این با شخصی که با اسلحه فقط از یک بانک سرقت ميکند چیه، چرا اون اعدام ولی این 15 سال
  • پرویز ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    کیف کردن شون بعد ۱۵ سال درست میشه.مردم هم که اصلا مهم نیستن.کسی که ۵۹ سالشه هنوز مستاجره. اونی هم که ۳۰ سالشه امید به آینده نداره.واقعیت امروز،جامعه ما همین است
  • ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    میزاشتید ایرانو هم قولت میداد بعدن میگرفتید
  • ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    این عزیز دل و دزد گرامی هم پس از خوردن یک استکان (( چای دبش )) چند روزی در هتل 5ستاره اوین همانند دزدان کلان دیگر و گرانقدر و محترمی همچون : مهدی هاشمی رفسنجانی - حسین فریدون - اکبر طبری - محمدعلی هادی - شبنم نعمت زاده - هادی رضوی - مهدی جهانگیری با سلام و صلوات می آید و یک پست بالای مملکتی می گیرد . بقول حسنک : علی برکت الله .
  • رضا ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام.15 سال دیگه در میاد بیرون صفا میکنه.به فرض اینکه رد مال هم بکنه آنقدر سود کرده که تا هفت پشتش تامین شدند.خنده داره .والله ما هم هوس اختلاس میکنیم با این بل بشویی .حداقل اعدام میکردید که حساب کار دست دیگران می آمد.
  • ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    پرونده از سال 1392 تا 1402!
  • ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    5 1
    به والله از آنچه از بزرگان سراغ داریم اگه ۱۵ روزش رو بکشه
  • حقیقت گو ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    5 0
    برای مبارزه واقعی با فساد (البته مبارزه واقعی ، نه سیاه بازی ای که نظام تا الان بازی کرده ) باید ابتدا قوه قضائیه پاکسازی شود ، دوم ، چطوری یک گروه پانزده سال مشغول غارت مردم بوده ‌و آب از آب تکان نخورده ، سوم ، تا کی مردم باید تاوان زدوبند و فساد بانک‌ها را با خلق پول ؤ در نتیجه آن تورم و گرانی پس دهند ؟
  • ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    وااااای خدای من!!!!! چه حکم سنگینی براش بریدن........
  • ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    آخه این مفسدجنایتکار رو به ۱۵ سال حبس محکوم میکنن؟!‌ بفرض اینکه همه زندونش رو هم بکشه اینمقدار جزا که واسه بقیه دزدا هم بازدارنده نیست! مثل مه‌آفرید باید با اینا رفتار بشه! یه آفتابه دزد رو دستش رو قطع میکنن ولی ۱۵ سال حبس واسه این زالو که بعید نیس جاسوس و نفوذی هم باشه میبرن، خدائیش آخه این کجاش عدالته؟
  • ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    پس میزان ضرر و زیان ریالی به نرخ روز چی می شود اگر افراد عادی بود دوبله حساب می شود. عدالت
  • ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    حکم ۱۵ سال حبس ابربدهکار بانکی اجرا شد محمد رستمی صفا . جان باوفا فقط صفا فقط شلامتی بژن قدش .۱۵ شال ژندون عوضش شند میلیارد پول.مگه شالی شنده ژندان رفتن ؟؟ من حاژرم ابدی بشم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس