سردار فدوی: آنچه از دفاع مقدس گفته شده بسیار کمتر از آن چیزی است که در میدان اتفاق افتاده است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: با توجه به عظمت دوران دفاع مقدس طبیعتاً میزانی که از این دوران گفته شده و در حال بیان است، بسیار کمتر از آنچه اتفاق افتاده است.

به گزارش مشرق، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز (شنبه، ۸ مهرماه) در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: هرچه همدل‌ها دور یکدیگر جمع شوند خیرات خداوند بیشتر حاصل می‌شود. به خصوص هنگامی که در ایام بسیار مبارکی باشد که از یک سو هفته دفاع مقدس و از سوی دیگر هفته وحدت و ۱۷ ربیع‌الاول میلاد مبارک پیامبر اسلام (ص) واقع شده است.

وی افزود: از حضور در چنین مراسم‌هایی به خصوص وقتی که در میان جوانان در دانشگاه‌ها باشد بسیار استقبال می‌کنیم.

سردار فدوی در پاسخ به سوالی درباره نقش مادران شهدا و زنان در دفاع مقدس، تصریح کرد: اگر زنان و مادران نباشند، کاری اتفاق نمی‌افتد. اگر زنان، مادران و همسران پای کار باشند آنگاه همه مردان پای کار هستند. در صورتی که اگر زنان اراده کنند و مردان آن‌ها پای کار نباشند باز هم زنان قادر به انجام آن کار هستند.

وی ادامه داد: از شروع نهضت، نه در سال ۱۳۵۷ بلکه از سال ۱۳۴۲، زنان به پیروی از حضرت امام خمینی (ره) پای کار بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اهمیت نقش بانوان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: امام خمینی (ره) از آغاز نهضت اسلامی سه مرتبه گفتند که زنان رهبر ما هستند؛ یک‌مرتبه زنان محله چهارمردان قم، مرتبه دوم زنان شهر قم و بار دیگر نیز زنان کل کشور. در حالی که ایشان فقط یک بار این تعبیر را برای مردان به کار بردند و آن هم در هنگام شهادت شهید حسین فهمیده بود.

سردار فدوی با بیان اینکه بانوان و زنان ما نقش بسیار اساسی دارند، تصریح کرد: تجلی رحمت للعالمین بودن پیامبر اسلام در وجود حضرت فاطمه (س) تجلی پیداکرده است که موضوع بسیار مهمی است. پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده است که دختر رحمت است و پسر نعمت، نعمت را شما باید حفظ کنید و رحمت شما را حفظ می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی درباره میزان مطالب بیان شده از دوران دفاع مقدس تا به امروز، خاطرنشان کرد: مسلماً هنگامی که یک عظمتی که در طول تاریخ وجود نداشته، رخ داد و جبهه حق انقلاب اسلامی برقرار شد و همه دنیا یعنی جبهه‌ باطل شیطان بزرگ از روز اول با انقلاب اسلامی جنگیده‌اند یعنی کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.

وی در پایان افزود: با توجه به عظمت دوران دفاع مقدس طبیعتاً میزانی که از این دوران گفته شده و در حال بیان است، بسیار کمتر از آنچه اتفاق افتاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس