کد خبر 1531846
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
شکار یک سحابی نارنجی رنگ توسط هابل+عکس

تلسکوپ هابل یک سحابی پاییزی را که به رنگ نارنجی درخشان از ستاره‌های جوان و داغ تشکیل شده شکار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپیس، تصویر جدیدی از تلسکوپ فضایی هابل، سحابی را در رنگ‌های زیبای پاییز نشان می‌دهد. این تصویر بخشی از سحابی به نام Westerhout 5 را نشان می‌دهد که در فاصله 7هزار سال نوری از ما قرار دارد و به سحابی روح نیز معروف است.

این یک سحابی گسیلشی است، به این معنی که رنگ‌ها و اشکال فوق‌العاده آن توسط گازی ایجاد می‌شود که از نور ستاره‌های درخشان و داغ یونیزه شده است. همانطور که ستارگان بسیار پرجرم متولد می شوند و تندبادهای بزرگی از تشعشعات و جریان های ذراتی به نام بادهای ستاره ای را از خود ساطع می کنند، ذرات مواد مجاور را از بین می برند. این باعث ایجاد حفره هایی در داخل سحابی می شود و در بین این حفره ها گاز بیشتری به هم رانده می شود. سپس ستاره های بیشتری می توانند در این مناطق متراکم تر تشکیل شوند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه در این تصویر، ناحیه تاریک در بالا وسط است. این محفظه متراکم گاز، در برابر تشعشعی که گاز اطراف خود را یونیزه می کند، مقاوم تر است و نوعی تخم مرغ ایجاد می کند که از آن می توان ستاره های جدیدی متولد شود.

در این تصویر، تخم‌مرغ‌ها به ساختار خاصی متصل نیستند، اما شکلی شبیه قورباغه با سر و دم دارند. در نهایت، این حفره‌های گاز ممکن است با افزایش چگالی در ناحیه اطراف و داغ‌تر شدن ستارگان جدید، ستارگان جدیدی شکل دهد.

شکار یک سحابی نارنجی رنگ توسط هابل+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    2 0
    سبحان الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس