بانک‌هایی که به بنگاه‌داری اصرار می کنند، اخطار می‌گیرند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بانک مرکزی بر میزان بنگاه‌داری بانک‌ها نظارت دارد و بانک‌ها به صورت منظم مورد پایش قرار می‌گیرند و تذکرات لازم و اخطارهای لازم به بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند، داده می‌شود.

به گزارش مشرق، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره مطالبه رهبر انقلاب پیرامون موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها گفت: بانک مرکزی یکی از نظارت‌هایی که انجام می‌دهد نظارت بر میزان بنگاه‌داری بانک‌ها است و بانک‌ها به صورت منظم مورد پایش قرار می‌گیرند و تذکرات لازم و اخطارهای لازم به بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند، داده می‌شود.

منظور در ادامه تصریح کرد: امیدوار هستیم که بانک‌ها بتوانند هرچه زودتر بخش دارایی‌ها یا سرمایه‌های راکد خودشان در بخش‌های بنگاهداری را آزاد کنند، این‌ تسهیلات باید به جریان ارائه تسهیلات بانکی و کمک بیشتر به فعالان اقتصادی تبدیل شود.

منظور همچنین اظهار داشت: در مجموع روند پایش و کنترل و مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات به بخش تولیدی و خدمات یک روند رو به رشدی است.

مشکل بنگاه داری بانک‌ها و عدم مدیریت نقدینگی و ایجاد تورم ناشی از عدم هدایت مانده‌های آن، یکی از مسائلی است که به بهانه‌های مختلف از سوی رهبر انقلاب گوشزد شده است. دولت سیزدهم نیز اعلام کرده مخالف بنگاه داری بانک هاست و برای حل این مسئله تلاش می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    بیا پولهای ما رو از بانک های امارات بیرون بکش غارت کن ببینم می تونی یا نه خخخخخ
  • هوشنگ IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    هر غلطی دلتون خواست بکنین که ما در بانکهای شما پولی نداریم 😂😂😂😂😂😂
  • حمید IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    وای وای اخطار نکشیدشون یه وقت اینا پیاده نظام جنگ اقتصادی دشمن علیه ما هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس