کد خبر 1532051
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
شیر رایگان در دبستان‌های دولتی توزیع می شود

سخنگوی انجمن صنایع لبنی کشور از توزیع شیر برای تمام دانش‌آموزان دبستان‌های دولتی خبر داد.

به گزارش مشرق، سید محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی کشور در برنامه رادیو گفت‌وگو درباره وضعیت توزیع شیر در مدارس، اظهار کرد: توزیع شیر در مدارس که از برنامه هفتم کشور حذف شده بود نهایتاً با پیگیری‌ها در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

وی با بیان اینکه توزیع شیر مدارس از سال ۱۴۰۳ نیازمند تنظیم لایحه و تبدیل شدن به قانون است، افزود: امسال رئیس جمهور در این خصوص دستور داد و محل تأمین بودجه شیر مدارس را هم برای تمام دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی مشخص کرد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی کشور با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس دولتی مقطع ابتدایی قرار است دو بار در هفته انجام شود، گفت: فارغ از ماجرای بودجه، آمادگی داشتیم که از محل مالیات بر ارزش افزوده، این کار را انجام دهیم که پیشنهادمان برای سال‌های آتی نیز همین است.

بنی طبا ادامه داد: خود کارخانه‌های شیر هم فارغ از این ماجرا روز شیر مدارس را گرامی داشتند و قبول کردند در برخی از ایام سال شیر رایگان را در مدارس توزیع کنند.

وی افزود: تلاش دولت این است که هماهنگی‌های لازم بین قوانین، محل بودجه، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و همچنین قراردادها انجام شود تا شیر کاملاً با کیفیت به دست دانش‌آموزان برسد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی کشور از مسؤولان مربوط تقاضا کرد که روی کیفیت شیر حساس باشند و گفت: اصرارمان بر این است که سامان غذا و دارو و وزارت بهداشت با نظارت روی این شیرها، کمک کنند تا بهترین شیر به دست دانش‌آموزان برسد چون ممکن است حمل سرد شیر مدارس به درستی و استاندارد انجام نشود.

بنی طبا تصریح کرد: درصدی از این شیرها که قرار است در مدارس ابتدایی توزیع شود باید بدون لاکتوز باشد تا دانش آموزانی که حساسیت دارند دچار مشکل نشوند.

وی اضافه کرد: امیدواریم دولت در سال‌های آینده بودجه و اعتبار مورد نیاز برای توزیع شیر رایگان در مدارس را از محل مالیات بر ارزش افزوده کارخانه‌ها اختصاص دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    0 0
    یادمه وقتی دانش آموز بودیم دهه ۴٠ و ۵٠، به اضافه شیر، بسته های غذایی متنوع و میوه تازه و غذای گرم هم می دادن. یادش بخیر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس