کد خبر 1531635
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
میانگین کلاس‌های درس ابتدایی شهر تهران ۳۶ نفر است/فعالیت ۱۸۰ مدرسه ۲ نوبته

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعداد مدارس ابتدایی پایتخت با فعالیت ۲ نوبته از ۱۵۰ نفر به ۱۸۰ نفر افزایش یافته است، گفت: میانگین جمعیت کلاس‌های درس ۳۶ نفر است.

به گزارش مشرق، معصومه معصومیان درباره میانگین جمعیت کلاس‌های درس دوره ابتدایی شهر تهران، افزود: میانگین جمعیت کلاس‌های درس ۳۶ نفر است اما در برخی مناطق مانند رودبار قصران برای ۱۰ دانش‌آموز یک معلم ارسال می‌شود؛ به طور مثال به تازگی نیز بهزیستی اعلام کرد که برای یک مرکز نگهداری خود با تعداد هشت دانش‌آموز به یک معلم نیاز دارد و در مقابل این وضعیت در برخی مناطق تهران کلاس‌های درس با ۴۶ دانش‌آموز داریم.

وی ادامه داد: اکنون بیشترین تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس دوره ابتدایی مربوط به منطقه ۱۵ است و تعداد کلاس‌هایی با جمعیت بالای ۴۰ نفر در این منطقه بیش از سایر مناطق شهر تهران است.

معصومیان با بیان اینکه ۳۰ دبستان در شهر تهران، ۲ نوبته فعالیت دارد، گفت: با این روند، تعداد مدارس ابتدایی دارای ۲ نوبته از ۱۵۰ نفر به ۱۸۰ نفر افزایش یافته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: موظف هستیم بر اساس حقوق کودک در شهر تهران دانش‌آموزان اتباع و ایرانی را پوشش دهیم اما به شدت با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

سهمیه شهر تهران در آزمون استخدام آموزگار ۲۳۰۰ نفر است

معصومیان درباره تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی شهر تهران گفت: از ۶۳۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی، تعداد ۱۳۰ هزار نفر کلاس اولی هستند همچنین هزار و ۳۰۰ کودکستان هم در تهران فعالیت دارد و مراسم جشن غنچه‌ها ویژه پیش دبستانی‌ها ۱۶ مهر برگزار می‌شود.

وی درباره ساماندهی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار در کلاس‌های درس، افزود: از ابتدا مشخص کردیم که این افراد در کدام مناطق باید حضور یابند و تا ساماندهی کامل آنها نیز کادر مدرسه، کلاس درس را پوشش می‌دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران درباره کمبود معلم در مدارس دوره ابتدایی، اظهار داشت: سهمیه شهر تهران در آزمون استخدام آموزگار ۲۳۰۰ نفر است که اگر همه افراد پذیرفته شوند، نیاز ما به نیروی انسانی کامل برطرف می‌شود البته به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کمبود معلم بین همه مناطق تهران تقسیم شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    شهر تهران رو فقط حساب میکنید؟!!! شهر نسیم شهر کلاس های درس ابتدایی بالای 40 نفر و نزدیک 50 نفر دانش آموز داره و اینکه تا دیروز هم معلم نداشتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس