محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک بابت پرونده فریبکاری مالی

خبرگزاری دویچه‌وله نیز در این خصوص گزارش کرد که ترامپ با اتهاماتی مواجه است که در نهایت می‌تواند امپراطوری تجاری‌اش را نابود کند.

به گزارش مشرق، «دونالد بندر» وکیل ایالتی و حسابدار سابق شرکت‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در آغاز دادگاه روز گذشته (دوشنبه) رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده مدعی شد که ترامپ از طریق اغراق درباره دارایی‌های خود حدود ۱۰۰ میلیون دلار کسب درآمد کرده است.

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، «آرتور انگورون» قاضی دادگاه ایالتی نیویورک، ترامپ را متهم کرده بود که کسب و کار خانوادگی و ارزش دارایی‌های خود را به طور متقلبانه‌ای حدود ۲.۲ میلیارد دلار افزایش داده است که از آن میان می توان به تفرجگاه مارالاگو ترامپ در ایالت فلوریدا اشاره کرد که علی‌رغم آن‌که ارزش واقعی آن ۲۸ میلیون دلار است، ترامپ ارزش آن را ۷۲۳ میلیون دلار مطرح کرده است.

طبق این گزارش، دادگاه نیویورک احتمالاً تا ماه دسامبر ادامه خواهد داشت و ۱۵۰ نفر در خصوص آن شهادت خواهند داد. خبرگزاری دویچه‌وله نیز در این خصوص گزارش کرد که ترامپ با اتهاماتی مواجه است که در نهایت می‌تواند امپراطوری تجاری‌اش را نابود کند.

ترامپ روز گذشته در دادگاه منهتن حاضر شد تا به پرونده‌ای که «جیمز لتیشیا» دادستان نیویورک در خصوص کلاهبرداری مدنی علیه او مطرح کرده، رسیدگی شود.

دادستانی نیویورک می‌گوید که ترامپ و دو پسر او به همراه کارکنان رئیس‌جمهور سابق آمریکا اموال و دارایی‌های رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را بیش از میزان واقعی ارزش‌گذاری کرده‌اند و بانک‌ها و شرکت‌های بیمه را برای کسب وام‌ها و قراردادهای بیمه با شرایط مطلوب‌تر فریب داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در صورتیکه اتهامات ترامپ ثابت شود، رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا احتمالاً مجبور به پرداخت جریمه ۲۵۰ میلیونی می‌شود و از ادامه فعالیت اقتصادی در نیویورک محروم خواهد شد.

سی ان ان روز گذشته گزارش کرد که هفته گذشته، قاضی ناظر بر این پرونده با صدور حکمی مبنی بر این‌که ترامپ مسئول کلاهبرداری است و دارایی‌های خود را به مدت یک دهه در اظهارنامه‌های مالی بیش از حد ارزش‌گذاری کرده است، ضربه مهلکی به رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا وارد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا هم‌اکنون در جریان چهار پرونده کیفری با ۹۱ مورد اتهام جرم مواجه است که به گفته خودش می‌تواند تا ۵۶۰ سال زندان برای او همراه داشته باشد.

دویچه وله در این رابطه گزارش کرد که انگورون یک هفته قبل از آغاز محاکمه ترام، مجوز تجاری املاک ترامپ از جمله برج مشهور ترامپ در منهتن را لغو کرد و احتمال می‌رود که در پی حکم دادگاه، ترامپ مجبور شود شماری از املاک از جمله این برج خود را واگذار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس