رئیسی -نمایه

رئیس جمهور گفت: مسئولان به اعتبار جایگاهی که مردم به آنها سپرده‌اند، تکالیفی بر عهده دارند که رسیدگی به خواست‌های به حق آنها، از مهمترین این تکالیف است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت با تاکید بر اهمیت حساسیت مسئولان نسبت به حق مردم تصریح کرد: مسئولان به اعتبار جایگاهی که مردم به آنها سپرده‌اند، تکالیفی بر عهده دارند که رسیدگی به خواست‌های به حق آنها، از مهمترین این تکالیف است.

رئیس جمهور افزود: همانطور که در زمان فعالیت در قوه قضائیه نیز همواره تاکید داشتم که نباید اجازه دهیم داد و درخواست مردم برای قضات عادی شود، هم اکنون در دولت هم به مسئولان تاکید می‌کنم که اجازه ندهید صدا و درخواست مردم برای شما عادی شود.

رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه دولتمردان باید نسبت به هرگونه ناهنجاری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حساس بوده و برای رسیدگی و رفع این ناهنجاری‌ها پیش‌قدم شوند، به برگزاری جلسات دوره‌ای بدون واسطه با استانداران کشور اشاره کرد و گفت: در این جلسات نظرات، درخواست‌ها و حتی گلایه‌های استانداران به‌عنوان نمایندگان اجرایی مردم استان طرح و دستورات لازم برای تأمین نیازها و رفع مشکلات صادر می‌شود.

تسریع در تأمین مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت و صنعت پیشران اقتصاد از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز بود.

کشف ۴ میدان نفتی و گازی جدید

در جلسه امروز هیئت دولت همچنین وزیر نفت در گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در دو سال گذشته، به مواردی از جمله کشف معادل ۲.۶ میلیارد بشکه نفت و گاز قابل استحصال، کشف ۴ میدان نفتی و گازی جدید در استان‌های خراسان رضوی، گلستان و بوشهر و همچنین نتایج مقدماتی اکتشاف یک میدان گازی جدید در استان فارس که از حجم تخمینی ۲۲ تریلیون فوت مکعب گاز خبر می‌دهد، اشاره کرد و گفت: اعلام خبر این اکتشاف مخزن شاهینی را به‌عنوان یکی از بزرگترین میادین گازی خشکی کشور معرفی خواهد کرد.

وزیر نفت تاکید کرد: بر این اساس امروز جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه برتر را در زمینه اکتشاف در اختیار دارد.

افتتاح ۲۵۰ سالن سینمای دیگر در سراسر کشور

در ادامه این جلسه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرد که وزارتخانه متبوع وی، با در پیش گرفتن سیاست‌های ابلاغی رئیس دولت مردمی مبنی بر سیاست انعطاف و گسترش فرهنگ و هنر در مقابل سیاست انسداد و انقباض دشمن، به موفقیت‌هایی دست یافته است که افزایش قابل توجه ساخت آثار ارزشی در حوزه فیلم سینمایی و رشد ۵۰ درصدی سالن‌های سینمایی کشور از آن جمله است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت مردمی نیز حداقل ۲۵۰ سالن سینمای دیگر در سراسر کشور افتتاح شده و افزایش ۱۰۰ درصدی سالن‌های سینمای کشور را شاهد باشیم، گفت: در دولت مردمی همچنین شاهد رکورد زنی در تعداد مخاطبان تئاتر و سینما بودیم. در حالی که تا پیش از این دولت بالاترین رقم فروش یک فیلم ۵۰ میلیارد تومان بود، پارسال این رقم به ۷۷ و امسال به ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است و در عرصه موسیقی و سرود و نمایش نیز همه آمار از رشد تولیدات حکایت دارد.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از همه تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته در دستگاه‌های اجرایی، بر اطلاع‌رسانی مؤثر این اقدامات به افکار عمومی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    5 2
    البته این جایگاه را عده ای از مردم به شماها سپرده اند.پس سعی کنید برای دوره بعد بیشتر تلاش کنید و کمتر شعار بدید. با تشکر م ن
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      4 0
      فکر نکنم برای وی دوره بعدی باشد
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      2 0
      کمتر خالی ببندید...
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      2 0
      جهت اطلاع، مدت زیادی است که از حالت عادی به حالت طنز و سرگرمی درآمده......
  • مستاجر بدبخت IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    5 1
    آورده برای نهضت ملی مسکن با درآمد مردم هیچ رابطه منطقی نداره ما نمیتونیم پس انداز کنیم ، سر سال که میشه باید یه چیزی بفروشیم بدیم صاحبخانه بی انصاف برای پیش خونه . دولت واقعا اگه میخواد مسئله مسکن رو حل کنه خودش بسازه بعد پولش رو از مردم بگیره خصوصا تو تهران و البرز اینکه بری تو در و دهات خونه بسازی آمار الکی بدی دردی از بی خانمان ها و مستاجرین خصوصا در تهران دوا نمیکنه قیمت ها هم روز بروز بالاتر میره سال به سال قربون پارسال . مشرق خبر ، به تیریپ قبات بر نمیخوره منعکس کن
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      3 0
      جناب مستاجر بدبخت منم مثل تو ۴۵ ساله که تو این نظام اسلامی رنگ آسایش ندیدم... تو هم زیاد دلخوش نباش...همینقدر که از اول انقلاب دولت های چپ و راست سیاسی خونه ارزون ساخته و تحویل مردم دادن اینم میاد همونکار رو ادامه میده ...
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    3 0
    چرا مثل طالبان برای پول ملی ارزش قائل نیستید چرا میزارید یک مشت بانک دلال اقتصاد کشور نابود کنند
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      0 0
      شاید اگر از نخست مانند طالبان ماهها با آمریکا قبل از بقدرت بازگشتن در دوحه مذاکره داشتیم و طبق برنامه عمل میکردیم بعد بقول یکی بد علیه سازمان ملل بگوئی اما پول ها را بگیری و کشت مواد را حرام اعلام و طبق نظر سازمان ملل بیشترین سطح کشت را داشته باشی و ....،، حق با شما بود
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    1 1
    مردم تو این حکومت جایگاهی دارن
  • GB ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    2 0
    درخواست هزاران خوانواده بی کار شده شغالهای اینستاگرام عادی شد صیانت هم شد.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 0
    جناب آقای رئیسی لطفا بدون اغماض و درنگ همانگونه از ابتدای دولت بیان داشتید هر آنکه از وزیر تا هر کدام مسامحه دارد و با عادی پنداری به بقیه هم تسری میبخشد . برخورد کنید
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    0 8
    چرا مشرق جان نظر محترمانه من را منتشر نمیکنید؟ بارها گفته ایم، علم اقتصاد همینه که دکتر رئیسی در حال انجامه و گرنه ایران هم مثل امریکا بدهکارترین کشور جهان میشه اما الان کمی فشار به مردم بیاد بهتر از بدهکاریه، اما برخی بیسوادها به دکتر رئیسی اعتراض میکنند
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    2 0
    آقای رئیسی تو که می دونی
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    3 0
    کارمندان بانک وام های چند صد میلیونی وام مسکن میگیرن و میرن با این پول خودرو شاسی بلند میگیرن.چرا پیگیری نمیکنین که این وام برای چه استفاده شده و با بهره چند درصد بوده و کل وام چقدر بوده؟
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    آقای اژه ای بانک مرکزی به موقع نام ابر بدهکاران رو اعلام نمیکنه و رئیس امور مالیاتی علاوه بر اینکه از خانه های خای و لاکچری و ماشین های لاکچری مالیات اندکی میگیره اخیرا هم از بخشودگی مالیاتی بانک های متخلف سخن گفته که از کیسه بیت المال میبخشه.کارمندان بانک‌ها وام‌های کلان مسکن میگیرن و باهاش خودروی شاسی بلند میگیرن و بهره وام معلوم نیس و وام کلانی میگیرن.لطفا پیگیری بفرمایید.مجلس محترم هم ورود کنه
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
      0 0
      بانک‌ها شدن گاو شیرده اونهم فقط برای کارمندای خودشون
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    2 0
    آقای رئیس جمهور چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین د ر برنامه توسعه هفتم و بودجه حذف شده.؟آیا در این دولت هم حق گرفتنی است و نه دادنی؟
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
      0 0
      مجلس محترم شما لطفا پیگیری کنید
  • م IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    سلطان دستورات بی حاصل و فرمایشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس