وزیر راه و شهرسازی: برای یک مهندس هیچ بن بستی وجود ندارد+فیلم

وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت سیمان و فولاد برای ساختمان‌سازی به‌ویژه نهضت ملی مسکن باید پایین بیاید، باید تلاش کنیم واحدهای مسکن نهضت ملی را هر چه می‌توانیم ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهیم.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل در واکنش به اینکه چرا مخالف ادامه عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا هستید، گفت: به دستور رئیس‌جمهور باید نهضت کاهش قیمت تمام شده در بخش ساختمان داشته باشیم، اما این مهم با تداوم عرضه سیمان و فولاد در بورس ممکن نیست.

بذرپاش با تشریح نکاتی که دولت تلاش می‌کند قیمت نهایی مسکن را پایین آورد، تاکید کرد: دولت قیمت زمین را که در قالب طرح واگذاری ۹۹ ساله بود به صفر رساند، باقی موارد مصالح است. قیمت دستمزد نیروی انسانی مثل کارگر و تکنسین را نمی‌توانیم کاهش دهیم، اما در بخش مصالح با کار کارشناسی انجام شده مطمئن هستیم در صورت کاهش قیمت، می‌توانیم قیمت نهایی را کاهش دهیم.

وزیر راه افزود: اصرار دارند که مصالح را بورسی کنند. حتی اگر می‌خواهید در بورس کالا عرضه کنید فرمول قیمت پایه را تغییر دهید، ما اصرار داریم و با توهین رسانه‌ها و افراد به دولت کوتاه نخواهیم آمد.

این مقام مسئول تاکید کرد: قیمت سیمان و فولاد برای ساختمان‌سازی به‌ویژه نهضت ملی مسکن باید پایین بیاید، باید تلاش کنیم واحدهای مسکن نهضت ملی را هر چه می‌توانیم ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهیم. این تلاش باید از سمت همه باشد و فلان شرکت فولادی نمی‌تواند با عرضه در بورس ۴۰ درصد قیمت را افزایش دهد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح‌کرد: بورس راه نینداختیم که قیمت کالا را افزایش دهیم، حالا بماند ذات بورس چیست، بماند تعیین روش‌های قیمت پایه چیست، اما اگر اصرار بر عرضه بر بورس کالا است بدانید که عامل گرانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 1
    وزيري كه كار بلد نيست و تجرب ندارد و سواد اين كار ندارد وعده هاي سر خرمن مي دهد و از خودش رفع تكليف مي كند ،
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    مصالح ساختمانی :چشم آقای وزیر هرچی شما بگید
  • US ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 1
    یه چیزی از بازار رقابتی دنیا یادگرفتن ولی ناقص، اونجا گاز دولتی وآب وبرق دولتی ورانتی ونصف قیمت نمیگیرند ، همه مواداولیه تولید ازبازار آزاد تهیه میشه وقیمت محصول انتهایی جهانیه ، اینجا همه چی با ارز ترجیحی باهاشون حساب میشه بعد قیمت فولاد وسیمان صبح به صبح بانرخ دنیا تنظیم میشه، مگر حقوق ودستمزدها درایران هرماه باخارج تعیین میشه ، بذرپاش بامافیای ساختمان مبارزه کن، یک سراژدهای فسادتوزمین وسیمان وفولاده
  • DE ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 1
    مهندس مشخص نکردن چه زمانی دوس دارن مصالح بیاد پایین. بگن لطفا که مصالحا برن برنامه ریزی کنن بیان پایین
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 1
    آقا یاد نگرفتی تا حالا که قیمت یک اتم هم با دستور پایین نمی آید که اگر اینجوری بشه قاچاق میشه. ببم باید اوضاع و اصول اقتصاد را دزست کنی بازار خورش راه خودش را پیدا می کنه. می فهمی که
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    راه حل ساده است بیشتر کارخانه های سیمان و فولاد کشور مال شرکت های دولتی بانک ها یا خصولتی ها هستند. اگر بهر دلیل در ظرف سه ماه از این فرمایش ایشان قیمت این دو قلم کالا تا میزان مورد قبول کاهش نیافت دستگاه قضائیه باید مدیران آنها را محاکمه کند. ببینیم دولت انقلابی می تواند انقلابی باشد؟
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    وزیر مسکن فقط عباس آخوندی که ر....د به مسکن سازی کشور آن هم با افتخار و تمام قد !!!!!
  • کریم IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    امروز 5جم مهر 1402 بانک مسکن خراسان رضوی :وام نهضت ملی مسکن ۵۵۰میلیون با سود ۲۳ درصد است هیچ ابلاغیه ای مبتی بر ۱۸ درصد اعلام نشده تا دولت ۵درصد را به ما ندهد رییس جمهور ک هیچ هر کس دیگر هم دستور دهد برای ما مهم نیست برای ما شورای پول و اعتبار مهم است ما بانک هستیم نه زیر دست دولت یا تقسیط کنید با سود ۲۳ یا هم جریمه تاخیر میخورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس