شکار همسایه کیهانی پرستاره توسط تلسکوپ جیمزوب+عکس

تلسکوپ فضایی جیمز وب، همسایه کیهانی پر ستاره در فاصله ۲۱۰هزار سال نوری از ما را با جزئیات بی‌سابقه شکار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپیس، تصویر تازه منتشر شده از تلسکوپ فضایی جیمز وب، کهکشان اقماری با نام «NGC ۳۴۶» که منطقه ستاره‌زایی در نزدیکی کهکشان راه شیری است را نشان می دهد. نوارهای آبی نور، انتشارات مولکول‌هایی مانند سیلیکات‌ها و هیدروکربن‌ها را نشان می‌دهند، در حالی که رنگ قرمز گرد و غبار گرم شده توسط درخشان‌ترین و پرجرم‌ترین ستارگان در مرکز منطقه را نشان می‌دهند.

به طور کلی، اخترشناسان هزار و یک نقطه نوری را در تصویر شناسایی کرده‌اند و طبق بیانیه‌ای که همراه با تصویر است، اکثر آنها هنوز ستاره‌های جوانی هستند که در غبار پوشیده شده‌اند. این کیهان بسیار جوان‌تر از کهکشان راه شیری است. این منطقه جذاب با چشم غیر مسلح در صورت فلکی جنوبی توکان قابل مشاهده است.

فلزات سنگین معمولاً در ستارگان در بازه‌های زمانی اعصار خرد می‌شوند، سپس از طریق فرآیندهای کیهانی مانند همجوشی هسته‌ای و انفجارهای ابرنواختر به محیط اطراف خود برمی‌گردند. ستاره شناسان می دانند که غبار کیهانی از آن عناصر سنگین تشکیل شده است، بنابراین انتظار داشتند که مقدار کمی از آن را در منطقه NGC ۳۴۶ ببینند اما این عکس غبار فراوان در این منطقه را نشان می دهد.

اخترشناسان می‌گویند این تصویر که با استفاده از ابزار فروسرخ میانی جیمزوب گرفته شده است، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا درک بهتری از تعداد ستاره‌های موجود در منطقه داشته باشد.

شکار همسایه کیهانی پرستاره توسط تلسکوپ جیمزوب+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    همش فتوشاپ هیچ فضایی وجود نداره که عکسی ازش باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس