ادعای بی بی سی درمورد اعزام سربازان اسرائیلی به مرز لبنان

بی بی سی در گزارشی نوشت: پس از تبادل آتش در خط مرزی لبنان و سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی نگران درگیری تازه با حزب‌الله در مناطق شمالی است و نیروهای خود را به این منطقه اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری بی بی سی انگلیسی، در گزارشی به تحلیل موقعیت رژیم صهیونیستی در انتظار حمله حزب‌الله لبنان از شمال سرزمین های اشغالی پرداخته است:

براساس این گزارش: نگرانی اسرائیل در مرز شمالی سرزمین های اشغالی با لبنان قابل لمس است زیرا احتمال نفوذ از شمال وجود دارد، در چند روز گذشته چندین بار تبادل آتش صورت گرفته است. روز دوشنبه، سه سرباز اسرائیلی در درگیری با نیروهایی که از مرز لبنان عبور کرده بودند، کشته شدند اما جهاد اسلامی فلسطین مدعی شد که آنها اعضای این گروه هستند.

پس از آن، حداقل سه شبه‌نظامی حزب‌الله در حمله ارتش اسرائیل به مناطقی در لبنان در پاسخ به شلیک خمپاره کشته شدند.

این گزارش ادامه می دهد: از ۳۰۰ هزار سرباز ذخیره اسرائیلی که هم اکنون در پاسخ به حمله بی سابقه روز شنبه حماس از غزه به سوی جنوب رفته بودند، اکنون بخش بزرگی برای تقویت خطوط دفاعی به مرز شمالی فرستاده شده اند.

براساس این گزارش: افزایش نیروها به این دلیل است که دشمن دیگری در شمال سرزمین های اشغالی، اسرائیل را تهدید می کند، حزب الله (مانند حماس) از سوی انگلیس، آمریکا و سایر کشورها به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

بی بی سی در ادامه نوشت: این گروه حضور نظامی و سیاسی قدرتمندی در لبنان دارد و در کشوری بدون دولت یا رئیس جمهور کارآمد، از قدرت قابل توجهی برخوردار است. حزب الله در سال ۲۰۰۶، جنگی ویرانگر با اسرائیل انجام داد که در آن ۱۲۰۰ نفر کشته شدند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: چند روزی است که تبادل آتش در سراسر مرز بین حزب الله و نیروهای اسرائیلی وجود دارد و گروه‌های فلسطینی نیز در لبنان حضور دارند. اگر درگیری تشدید شود و جبهه جدیدی در این جنگ باز شود (که اسرائیل را وارد یک درگیری تمام عیار دیگر با لبنان کند) این موضوع در منطقه بازتاب می یابد و می‌تواند تأثیر بیشتری در خارج از منطقه نیز داشته باشد این یکی از دلایلی است که آمریکا به ارتش اسرائیل کمک می‌کند و با صدای بلند به دنیا می‌گوید آماده است به اسرائیل در دفاع از خود در برابر همه حملات کمک کند.

ورود اولین محموله تسلیحات آمریکایی به اسرائیل و استقرار یک ناو هواپیمابر آمریکایی در شرق دریای مدیترانه، این سخنان را با اقدامات عملی تأیید کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا،در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، ظهر امروز وارد سرزمین‌های اشغالی شد. آمریکا در روزهای اخیر بارها با لحنی تهدیدآمیز به حزب‌الله لبنان هشدار داده است که از درگیری با رژیم صهیونیستی دوری کند اما وضعیت محاصره غزه درحالی که مرز این منطقه با مصر نیز بسته است، دبیر کل حزب الله لبنان را به واکنش واداشته است، سید حسن نصرالله در روزهای اخیر به وضوح اعلام کرده است آمادگی مقابله با رژیم صهیونیستی را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    3 8
    حزب ا.. که از ترس اسرائیل رفته تو سوراخ و بهش امیدی نیست. تنها راه پیروزی بر اسرائیل حمله متفق دول اسلامی وملت اسلام و ارتش و نیروهای مردمی خود جوش کشورهای اسلامی بر خانه عنکبوت است واز نفس انداختن اسرائیل با جنگی طولانی مدت ونفس گیر ومستمر ، نقطه ضعف اسرائیل زود از نفس افتادنش است چون اسرائیل نیروی نظامی کمی به لحاظ تعداد دارد و نفس برای جنگ طولانی ندارد و پیچ ومهره های ارتشش هم باز شده و متلاشی وغیر متحد است درجه داران وسربازان ارتش اسرائیل مثل زمان شاه خائن از مافوقشان وارتش تمکین وفرمانبرداری نمی کنند ومحل خدمتشان را ترک کرده اند‌ اسرائیل دارد به مردم سلاح می دهد تا از خودشان دفاع کنند این یعنی اسرائیل ارتش ندارد، با طولانی شدن جنگ اسرائیل از نفس می افتد و بعد شکار کردنش راحت می شود. جنگ را باید طولانی ومستمر کرد تا اسرائیل از نفس بیوفتد. با طولانی شدن جنگ و استمرار جنگ اسرائیل از نفس می افتد. با جنگهای مقطعی ۶ روزه و۲۲ روزه و ۳۳ روزه اسرائیل از بین نمی رود جنگ را باید طولانی ومستمر کرد حداقل ۶ ماه تا یکسال به صورت مستمر دول اسلامی و نیروهای مردمی خود جوش واتش به اختیار مردمی جهان اسلام وجبهه مقاومت مستمر با اسرائیل بجنگند تا اسرائیل از نفس بیوفتد ، تنها گروگانی که اسرائیل در دست دارد باریکه غزه است که مردم غزه برای رهایی کامل از اسارت وریشه کنی غده سرطانی صبر وتحمل این سختی وجنگ چند ماهه را دارند تا برای همیشه از اسارت وعذاب وشکنجه اسرائیل خلاص شوند . این فرصت پیش آمده برای نابودی اسرائیل هر صد سال یک بار هم پیش نمی آید ونباید این فرصت نابودی اسرائیل را سوزاند. دول اسلامی وملت اسلام از آمریکا شیطان بزرگ هم اصلا نترسند کوسه های امریکایی به هیچ عنوان در این جنگ دول اسلامی وملت اسلام با اسرائیل مداخله نظامی مستقیم نمی کند و فقط مثل اوکراین سلاح‌های تسکینی به اسرائیل خواهد داد که باز هم این سلاحها ی تسکینی از نابودی اسرائیل جلوگیری نخواهد کرد.و قطعا پیروزی نهایی به اراده خداوند نصیب دول اسلامی و امت جهان اسلام خواهد شد. انشا ا‌‌‌‌...
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    شهروندان آمریکا و فرانسه و اروپا در اسرائیل را خود اسرائیل می کشد و ناپدید می کند وبه گردن حماس می اندازد تا آمریکا واروپا را در مقابل حماس قرار دهد‌ . سران خائن آمریکا واروپا این موضوع را خوب می دانند ولی چون اسرائیل فرزند حرامزاده خودشان است غرورشان اجازه نمی دهد تا با اسرائیل برخورد کنند و به رو نمی آورند.
  • فدائی ایران و اسلام🇮🇷 IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    حزب الله چهلچراغ جبهه مقاومت است! نگاهها به حزب الله است بعنوان پرچمدار گروههای مقاومت در منطقه. عظمت حزب الله را در جنگ ۳۳ روزه دیدیم. در نبرد با داعش و حفظ دمشق در روزهای اول جنگ حزب الله میدان دار بود. فلسطین آزاد خواهد شد با طرح و برنامه و کمترین هزینه برای مردم منطقه.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس