کد خبر 1535646
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه نوشت:

امروز هفتمین روز جنگ غزه است. ضربه ای که همان روز لول، به بازدارندگی اسرائیل خورد، برگشت ناپذیر است. حتی کورسویی از احتمال موفقیت برای اسرائیل وجود ندارد. نشریه آمریکایی آکسیوس معتقد است: شکست اطلاعاتی اسرائیل، گسترده و راهبردی بوده است
رسانه‌های صهیونیستی می گویند در جریان حملات فلسطینی ها، دست کم ۱۵۰۰ صهیونیست‌ کشته شده و ۳۴۰۰ نفر مجروح شده‌اند.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که ۶ هزار بمب به وزن چهار هزار تن را بر سر مردم غزه ریخته است. واشنگتن پست می نویسد: بمب‌های ریخته شده بر روی غزه ظرف ۶ روز، با بمب‌های ریخته شده آمریکا در افغانستان ظرف یکسال برابری می‌کند.
روزنامه هاآرتص با اذعان به جنایتکار بودن دولت نتانیاهو نوشته: "دولت او با تحریک شهروندان و تغذیه از عصبانیت آنها در حال ارتکاب جرائم بین‌المللی است و دارد دنیا را خراب می‌کند" .
اما رفتار جنایتکارانه ارتش اسرائیل قادر نیست ورق جنگ را برگرداند، بلکه تیرهای شلیک شده کمانه کرده است. به تعبیر روزنامه وال استریت ژورنال:
"حجم خسارات وارده نشان می‌دهداین جنگ مثل جنگ‌های قبلی نیست. فراخوان نیروهای ذخیره به ارتش اسرائیل، استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری را فلج کرده است و اکثر آن‌ها در حالت سردرگمی به‌سر می‌برند. مدیران این شرکت‌ها در تلاش برای مهاجرت به اروپا یا آمریکا هستند. خسارات اقتصاد اسرائیل فعلا بالغ بر معادل ۷میلیارد دلار برآورد شده است".
روزنامه یدیعوت آحارانوت خاطر نشان کرده: " نتانیاهو مجرم است و باید استعفا دهد. او گناهکار است چون بازدارندگی اسرائیل را از بین برد. او به همه هشدارها درباره از بین رفتن بازدارندگی و توجه دشمنان به ضعف بی‌تفاوت بود. آنچه از نیروی نظامی ما به جا مانده، تصویر هولناک "اشغال جنوب" توسط حماس است، آنچه به جا مانده دریایی از درد و بهت‌زدگی است!
در حالی که گالیت دیستل وزیر اطلاع‌رسانی دولت نتانیاهو، در اقدامی اعتراضی به عملکرد دولت استعفا کرد، گزارش ها حاکی از این است که برخی فرماندهان نظامی به نتانیاهو اعلام کرده اند ارتش امکان ورود به غزه را ندارد و باید در پی آتش بس بود.
طبق گزارش کانال ۱۲ عبری، اسرائیلی‌های ساکن سدیروت می‌گویند "ما هرگز به مجاورت نوار غزه باز نخواهیم گشت".
در چنین شرایطی، موشه یعلون، رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرد: "دولت و نخست‌وزیر آن نتانیاهو، باید استعفا دهند و شکست را بپذیرند".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس