1

در شبی که هاشمی رفسنجانی در کیش به سرمی‌برد، اکانت توییتری‌اش نوشت که دنیای فردا دینای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها مدتی بعد نامه آمریکا به سازمان ملل علیه برنامه موشکی ایران فاش شد!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۶ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی، جنایت فجیع صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه، احتمال حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو و تاثیر جنگ غزه بر پرونده هسته ای و مذاکره دوحه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

با تداوم حملات اسرائیل به نوار غزه، تحرکات سیاسی، دیپلماتیک، نظامی و دفاعی آمریکا در منطقه هم وارد دور جدیدی شده است. در همین‌ زمینه امروز چهارشنبه شاهد سفر جو بایدن به مناطق اشغالی؛ هرچند که دراین‌باره برخی کارشناسان معتقدند بنیامین نتانیاهو با هدف فرار از شکست در برابر مقاومت فلسطین، بایدن را به اراضی اشغالی دعوت کرده است؛ اما به نظر می‌رسد هدف اصلی سفر بایدن به منطقه برای حضور در نشست چهارجانبه اردن باشد.

روزنامه شرق در واکنش به تحولات جنگی در غزه و سفر بایدن به منطقه نوشته است:

با دو بار حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در اسرائیل و همچنین سفر لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، هنوز تل‌آویو نه به تضمین لازم برای حمایت از اسرائیل در قبال حمله احتمالی دیگر بازیگران در صورت آغاز عملیات زمینی به غزه رسیده و نه اختلافات دو طرف (اسرائیل و آمریکا) درباره رسیدن به راه‌حلی برای شیوه، وسعت و عمق عملیات زمینی به نتیجه رسیده است. با توجه به این نکات، بجنوردی باور دارد که با سفر امروز بایدن و نیز حضور دیروز سه‌شنبه ژنرال کوریلا تلاش می‌شود که وضعیت سیاسی، دیپلماتیک، میدانی، نظامی و دفاعی به شکل هم‌زمان مدیریت شود.

سکوت خاص کارگزار پروژه ققنوس پس از جنایت جنگی در غزه! / هاشمی رفسنجانی هم طرفدار گفتمان موشکی شد

روزنامه اعتماد هم به بررسی آینده مناسبات تهران و غرب زیر رادیکال جنگ غزه پرداخته و نوشته است:

گشایش اخیر ایران و امریکا برای تبادل زندانیان و آزادسازی دارایی‌های مسدود شده، حاصل دو سال مذاکرات فشرده بود که به صورت نانوشته و با وساطت عمان و قطر به سرانجام رسید. این توافق به معنای حل ریشه‌ای مشکلات میان طرفین در زمینه برجام و پرونده هسته‌ای نبود. امریکا به شکل سنتی و در وضعیت جاری، اسراییل را متحد استراتژیک خود می‌داند و منتها باید توجه داشت که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا با بنیامین نتانیاهو اختلافاتی جدی دارد.

در ادامه این گزارش آمده است:

بایدن باور عمیقی به ایده دو کشوری برای حل بحران دارد، اما نتانیاهو از اساس، هیچ‌گونه حقی برای فلسطینی‌ها قائل نیست. با این وجود بایدن در سخنرانی خود قاطعانه از ضرورت نابودی حزب‌الله و حماس سخن می‌راند. این بدین معناست که از قبل اختلاف موضع عمیقی میان امریکا و ایران وجود داشته و دارد.

روزنامه هم‌میهن نیز در گزارشی به بازتاب جنایت اسرائیل در غز پرداخته و نوشته است که کروبی و حسن روحانی به محکومیت این جنایت پرداخته‌اند، در حالی این اتفاق افتاده است که میرحسین موسوی از کارگزاران اصلی پروژه قنوس(پروژه سازمان سیا برای اغتشاشات) به دلیل نزدیکی فکری به عوامل جنایت حاضر نشده است حتی در یک خط آن را محکوم کند.

سکوت خاص کارگزار پروژه ققنوس پس از جنایت جنگی در غزه! / هاشمی رفسنجانی هم طرفدار گفتمان موشکی شد

در بیانیه کروبی که روزنامه هم‌میهن آن را پوشش داده، آمده است:

کیست که نداند مجازات جمعی دو میلیون انسان بی‌گناه جنایت جنگی است؟ کیست که نداند مسدود کردن آب، غذا، سوخت و برق بیش از دو میلیون انسان غیرنظامی جنایت جنگی است؟ و به‌راستی کیست که نداند مقصر جلوه دادن مردم مظلوم فلسطین، بمباران بی‌سابقه مناطق مسکونی، اخراج اجباری از محل سکونت‌ و بمباران همان مناطقی که پیشتر منطقه امن اعلام شده، مقدمه‌ای برای پاکسازی نسلی است؟

سکوت خاص کارگزار پروژه ققنوس پس از جنایت جنگی در غزه! / هاشمی رفسنجانی هم طرفدار گفتمان موشکی شد

هاشمی طرفدار گفتمان موشکی بود!

سال ۱۳۹۵در حالی‌که هاشمی رفسنجانی در کیش به سرمی‌برد؛ اکانت توییتری‌اش نوشت که «دنیای فردا دینای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها» بود که بسیاری را به تعجب واداشت. پس از این جمله بود که مفاد نامه آمریکا و متحدانش به «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد علیه برنامه موشکی ایران فاش شد. خبرگزاری «رویترز» نوشت که آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کردند آزمایش‌های موشکی ایران در تقابل با قطعنامه ۲۲۳۱ (قطعنامه تصویب توافق برجام) شورای امنیت است.

حالا پس ازهفت سال یکی از همراهان هاشمی در روزنامه ارمان ملی با جعل تاریخی نوشته است:

هاشمی، پس از اطمینان از قدرت موشکی ایران، معتقد بود در کنار قدرت بازدارندگی موشکی، باید ایران آمادگی داشته باشد تا برای دفاع از حقوق حقه خود در مجامع جهانی، باب گفت‌وگو و تبادل نظر را نیز باز کند و چون ایشان همان‌گونه که خود بارها تصریح کرده بود، توأماً هم فرمانده جنگ و هم منادی صلح بود و اعتقاد قلبی داشت که توسعه و پیشرفت پایدار در سایه جنگ، نزاع و خونریزی، میسر نخواهد شد، در پی آن بود که به جنگ خانمانسوز، پایان دهد که همین کار را هم کرد. در پایان این نوشتار، دوباره تاکید می‌کنم: امیدوارم این توضیحات، برای کسانی که از روی ناآگاهی، چنین نقل قول جعلی را به بهانه‌های مختلف تکرار می‌کنند، مفید باشد؛ ولی در مورد کسانی که خود را به جهالت زده و با اغراض سیاسی و جناحی، نمی‌خواهند حقیقت را بفهمند؛ قطعاً، فایده‌ای نخواهد داشت!

سکوت خاص کارگزار پروژه ققنوس پس از جنایت جنگی در غزه! / هاشمی رفسنجانی هم طرفدار گفتمان موشکی شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 10
  • سید فروزان CH ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    34 6
    اکر موسوی بیانیه در محکوم کردن رژیم اشغالگر و حمایت از فلسطین میداد باعث تعجب بود ، بیانیه کروبی و روحانی هیچ ارزشی برای ملت ندارد که این افراد همان سرمایه های داخلی رژبم اشغالکر هستند بهمراه خاتمی یار شفیق سورس از دشمنان بزرگ ایران
    • حجت IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      3 24
      آب و بریز همونجا که گُندتون گفت...
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      22 4
      تفاله های بیدین آمریکا و اسرائیل در ایران 3 درصد هم نیستن ولی خیال می کنن شونصد درصد و بیشمارن!!خخخخخخخخ
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      4 20
      من که از مخالفین این افراد هستم اما جالبه که طرف بیانیه بده یه جور میکوبینش بیانه نده یه جور دیگه اونم.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      9 0
      اُف بر هاشمی رفسنجانی که روحانی رو تو پاچه ملت کرد.
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      6 1
      هاشمی طرفدار برجام و بتن ریزی هسته ای و موشکی بود زیرا از سیاست خارجی و روابط بین الملل چیزی نمی دانست.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 27
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
    • ما ملت امام حسینیم. IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      17 4
      به موقع اش ندای یا حیدر یا حیدر کور وکرتان خواهد کرد .برسرعهدی که بستیم هستیم زالوهاااااا.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      8 1
      ملعون توکه جرات وشهامت شهادت در راه حق نداری ما به شهادت افتخار می کنیم ما افتخار می کنیم که حتی سیاه لشکر حق باشیم تو سیاه لشکر جنایتکار ترین دشمن بشری سر انجام هم لاش مرده ات خوراک کفتارانی مثل خودت خواهد شد
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
      0 0
      وظیفه تک تک شما غربگدایان بی ناموس خود خوانده جانفشانی در راه اربابهای صهیونیست همجنس باز تروريست آدمکشتون هست. بنابراین هرچه سریعتر به سرزمین‌های اشغالی بشتابید و به عنوان مدافعان صهیونیزم بجنگید و به درک واصل شوید!!
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    15 4
    بر پدر ومادر انگلو ساکسون وصهیونها لعنت باد
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    12 3
    اینهایی که راجع به جنگ ایران و عراق دارند مصاحبه می کنند دارند برای ادبیات سازی علیه ایران در جنگ ایران عراق خوراک کافی در اختیار اپوزیسیون قرار می دهند فرقی بین اپوزیسیون و اصلاحطلبان نیست راجع به جنگ ایران و عراق با اینها صحبت نکنید فقط داخل نیروهای مسلح برای خود اونها شما هنوز متوجه نشدید اینها با شما مصاحبه می کنند اطلاعات جمع می کنند بعد به شکل نظریه پردازی و داستانی علیه تون استفاده می کنندهمون کاری که علی علیزاده کرد شما را از لحاظ ذهنی استدلالی شناخت و بعد باعث این شد که علیه تون استفاده بشه جنگ شناختی اول با جمع آوری اطلاعات شناختی از منابع دست اول شروع میشه مصاحبه راجع به جنگ را با اینها متوقف کنید
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    12 3
    هرچه زمان میگذرد پوچ بودن نظریه هاشمی در مورد موشکی عیانتر میشود خدا ازش بگذرد
  • علی GB ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    19 3
    فرمانده کل قوا تکلیف گفتار هاشمی رفسنجانی را همان موقع مشخص کرد. یا نا آگاه به مسائل دنیا و مسائل نظامی. یا خائن به کشور و ملت ایران.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    2 16
    طبق فیلم ها کار حماسه تا هجمه ای علیه اسرائیل ایجاد کنه تا از حمله زمینی به غزه خودداری کنه
    • ایرانی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      4 1
      براساس دهها سند غیرقابل انکار کار #کودک_کُشان صهیونیستِ و البته بی خردی و نادانی و مرض ذهنی شما برای صدمین بار اثبات خواهد شد ولی از آنجا که عنود و بسیار وقیح هستید نه توبه میکنید و نه خجالت میکشید.
  • GB ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    15 2
    هاشمی رفسنجانی سیاستو کجا خونده بود که بفهمه .
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    4 0
    ازایستادن درمقابل طاغوت تا رویارویی بازنک که درمقابلش نشسته وتکانی نخورد تا فتنه هشتادوهشت وهنر توپاچه ملت کردن روحانی .انسان رایاد ان دعا میندازد کهخدایا اخر وعاقبت ماراختم به خیر کن
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    3 0
    بدبختی جهان اسلام ادمهای نادان وخاعنی هستند که که در طول تاریخ بزرگترین ضربه هارو زدند
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    4 0
    هاشمی یک اح مق بود زمان جنگ 28نفر ازافراد باوجدان بیش از نود درصد بمبهای هواپیماهای عراق رامسلح نمیکردند تامردمان شهرهای ایران کشته نشوند وشهید ستاری درجلسه شورای عالی دفاع این مسئله را اعلام میکند ولی توصیه میکند که این مسئله محرمانه بماند وصدام وعواملش متوحه این قضیه نشوند تااینکه این راز مهم را هاشمی باحماقت محض در خطبه های نماز جمعه فاش میکنند وصدام 28 نفر ی که دراین مورددخالت داشتند را شناسایی واعدام میکند بعد از آن همه بمبهای انداخته شده منفجر میشدند وتلفات بیشماری بهمردمان شهرهای ایران وارد میشد خداوندلعنت اش کند
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    2 1
    ملاک ادامه تدریس استادان دانشگاه را از مقاله خارجی محوری خارج کنید و به آسانی به اساتید دانشگاه فقط با چاپ مقالات خارجی ارتقا رتبه ندهید. جلو رانت و فساد استادان دانشگاه را بگیرید. استادان حریص و طماع جوان مردم را برای دادن مقاله انگلیسی به عنوان تنها تعریف حرکت علمی پر امتیاز که می شناسند، از حقیقت دانشگاه و اجتماع دور کرده. بدون احساس نیاز اساتید به پروژه های علمی صنعتی، که بتواند جوان و زندگیش را تامین کند دانش آموختگانی بی عمل و بدون انگیزه برای فعالیت در کشور خواهیم داشت، از فرار دانشجویان عالم بترسید ولی از فرار اساتید بی عمل نترسید
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    3 0
    دلیل اینکه اسرائیل غژه رو میکوبه بی دفاع بودن اون هست اگر یک کشور قدرت دفاعی و تهاجمی قوی و متقابل داشته باشه در هزینه فایده طرف رو پشیمان و منصرف از حمله میکنه و براش امنیت و عزت و قندار به همراه میاره از روحانی باید پرسید چرا با توسعه موشکی و دفاعی مخالف بود و به سازمانهای تحقیقات نظامی بودجه کافی نمیداد ؟
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 0
    کل دانشگاه‌هاي کشور يك مقدار از حالت كاربردي خارج شده‌اند. بايستي به دروس و تحقيق‌هاي كاربردي توجه بيشتري شود. افراد بايد مهارت‌هاي عملي را ياد بگيرند و دروسي كه طراحي مي‌شود و تحقيقاتي كه انجام مي‌شود، بايستي متناسب با نياز مشتري‌ها و جامعه باشد. در حقيقت چيزهايي كه دانشجوها ياد مي‌گيرند، بايستي مشكلي را از جامعه برطرف كند. مثلاً يك بقال اگر متوجه شود محصولي كه براي فروش آورده يك هفته به فروش نرفته است، ديگر آن را در ويترين مغازه‌اش نمي‌گذارد و به كارخانه پس مي‌دهد. این حرف های استاد دانشگاهی است که دانشجویش خودکشی کرد!
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    1 0
    نابود کردن سیستم مالی و ارزش پول ملی ، نابود کردن کارگاهای تولیدی و عمرانی و عدم اجازه قیمت گذاری براساس عرضه و تقاضا باعث نابودی مردم و اقتصادشان است . فقط عدم رشد قیمت زمان شیخ عبا ایتالیایی رو مردم یادشونه ولی نابود کردن سیستم مالی و تولید کشور یادشون نیست . افزایش قیمت ها فقط برای جلوگیری از نابودی کارخونه ها و مقطعی به اجبار خراب کاری های شیخ عبا ایتالیایی بوده است
  • امیر ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اون ۶ میلیونی که ثبت نام کردند برند غزه دقیقاً الان کجا هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس