.

موشک عیاش با برد ۲۵۰ کیلومتری و سر جنگی بیش از ۳۰۰ کیلوگرمی خود تمامی خاک سرزمین های اشغالی را تحت پوشش داشته و حتی توان ضربه زنی به اهداف محافظت شده یا زیر زمینی را نیز خواهد داشت.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ دو روز پیش (۱۳ اکتبر) منابع رسانه ای مقاومت از شلیک یک تیر موشک بالستیک عیاش۲۵۰ به سمت شهر صفد در نزدیکی مرز لبنان و جولان اشغالی خبر دادند.

عیاش۲۵۰؛ موشکی که تمام جمعیت اسرائیل را به پناهگاه خواهد فرستاد/ آشنایی با موشک پرچمدار زرادخانه مقاومت فلسطین +عکس و فیلم
فاصله شهر صفد تا نخستین مناطق نوار غزه (حدود ۱۸۰ کیلومتر)

منابع صهیونیستی نیز با تایید خبر شلیک این موشک به سمت شهر صفد مدعی شدند این موشک توسط پدافند هوایی این رژیم و سامانه فلاخن داود سرنگون شده است.

عیاش۲۵۰؛ موشکی که تمام جمعیت اسرائیل را به پناهگاه خواهد فرستاد/ آشنایی با موشک پرچمدار زرادخانه مقاومت فلسطین +عکس و فیلم
سامانه پدافندی فلاخن داود

اما تصاویری از سوی منابع محلی در شهر صفد منتشر شد که نشان می داد آتش سوزی در منطقه ای از این شهر رخ داده که احتمالا مرتبط با اصابت موشک عیاش۲۵۰ به هدف خود بوده است.

عیاش۲۵۰؛ موشکی که تمام جمعیت اسرائیل را به پناهگاه خواهد فرستاد/ آشنایی با موشک پرچمدار زرادخانه مقاومت فلسطین +عکس و فیلم
آتش سوزی ناشی از اصابت موشک عیاش۲۵۰ به شهر صفد

تاریخچه استفاده و مشخصات موشک بالستیک عیاش۲۵۰

در چهارمین روز از نبرد بزرگ سیف القدس در ماه می ۲۰۲۱ میلادی، منابع رسانه ای مقاومت ویدئویی حیرت انگیز از شلیک یک موشک جدید (و نه راکت های معمول) از نوار غزه به سمت سرزمین های اشغالی منتشر کرد.

موشک فوق عیاش ۲۵۰ نام داشت که به افتخار "یحیی عیاش" فرمانده بزرگ گردان عزالدین قسام نامگذاری شده بود که در دهه ۹۰ میلادی توسط رژیم صهیونیستی ترور شده و به شهادت رسیده بود.

عیاش۲۵۰؛ موشکی که تمام جمعیت اسرائیل را به پناهگاه خواهد فرستاد/ آشنایی با موشک پرچمدار زرادخانه مقاومت فلسطین +عکس و فیلم


جنبش حماس در اوج نبرد سیف القدس اقدام به شلیک یک تیر موشک عیاش ۲۵۰ به سمت فرودگاه بندر ایلات در منتهی الیه جنوبی سرزمین های اشغالی و ساحل دریای سرخ کرد؛ رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به عدم رهگیری این موشک توسط پدافند هوایی خود مدعی اصابت آن به منطقه ای خالی از سکنه شد؛ سانسور خبری شدید این حادثه موجب شد تا جزئیات اصابت موشک به هدف هرگز مشخص نشود.

عیاش۲۵۰؛ موشکی که تمام جمعیت اسرائیل را به پناهگاه خواهد فرستاد/ آشنایی با موشک پرچمدار زرادخانه مقاومت فلسطین +عکس و فیلم


شلیک موشک عیاش ۲۵۰ در آن زمان پیامی واضح برای اشغالگران به همراه داشت؛ نه تنها دیگر هیچ نقطه ای در سرزمین های اشغالی در امنیت قرار ندارد بلکه به جای راکت های توپخانه ای با برد و سر جنگی متوسط، این بار با موشک بالستیک با سر جنگی چند صد کیلویی روبرو خواهند شد.

شلیک به سمت منتهی الیه مرز شمالی

این بار و در عملیات طوفان الاقصی، یگان موشکی مقاومت اقدام به شلیک موشک عیاش ۲۵۰ به سمت شهر صفد در شمال سرزمین های اشغالی کرد؛ نیروهای حماس و جهادی اسلامی فلسطین زرادخانه متنوعی از راکت های سنگین را در اختیار دارند که در حملات به بخش غربی و اشغالی بیت المقدس، تل آویو و حومه و بندر حیفا مورد استفاده قرار می گیرند.


راکت هایی نظیر خیبر، بدر۳، A-۱۲۰، R-۱۶۰ و ... که حداکثر تا ۱۶۰ کیلومتر برد دارند؛ اما هیچ کدام از تسلیحات نامبرده توان حمله به اهداف دورتر در شمال و جنوب اسرائیل نظیر بندر ایلات یا شهرهای صفد، نهاریا و کریات شمونه را ندارند.

عیاش۲۵۰؛ موشکی که تمام جمعیت اسرائیل را به پناهگاه خواهد فرستاد/ آشنایی با موشک پرچمدار زرادخانه مقاومت فلسطین +عکس و فیلم


همچنین سر جنگی این راکت ها نیز برای رسیدن به حداکثر برد معمولا سبکتر خواهند شد و اثر تخریبی مشابه با موشک عیاش ۲۵۰ را نخواهند داشت.

عیاش۲۵۰؛ موشکی که تمام جمعیت اسرائیل را به پناهگاه خواهد فرستاد/ آشنایی با موشک پرچمدار زرادخانه مقاومت فلسطین +عکس و فیلم
سامانه راکتی A-۱۲۰

اما موشک عیاش با برد ۲۵۰ کیلومتری و سر جنگی بیش از ۳۰۰ کیلوگرمی خود تمامی خاک سرزمین های اشغالی را تحت پوشش داشته و حتی توان ضربه زنی به اهداف محافظت شده یا زیر زمینی را نیز خواهد داشت و کار پدافند هوایی رژیم صهیونیستی برای مقابله با این موشک را پیچیده و دشوار خواهد کرد.

عیاش۲۵۰؛ موشکی که تمام جمعیت اسرائیل را به پناهگاه خواهد فرستاد/ آشنایی با موشک پرچمدار زرادخانه مقاومت فلسطین +عکس و فیلم


در صورتی که ارتش رژیم صهیونیستی دچار حماقت شده و قصد انجام عملیات زمینی علیه نوار غزه را داشته باشد انتظار می رود شاهد شلیک پرتعداد راکت های سنگین، موشک بالستیک عیاش۲۵۰ و موج پهپادهای انتحاری مقاومت به سوی سراسر سرزمین اشغالی در روزهای آینده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    46 6
    ماشالله ماشالله ماشالله
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    31 9
    اهداف مهم شامل باند و جنگندهاو فرودگاهای اسرائیل و محل تجمع تانک ها و سربازان در کنار ورودی غزه همچنین باید عمود پرتاب شوند تا ردیابی و منهدم نشود .
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    27 7
    جنگنده‌ها، فرودگاه، باند فرودگاه، تجمع تانک ها و سربازان اسرائیل بهترین هدف هستند
    • US ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      5 13
      اگر گنبد اجازه دهد!!
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      3 1
      خوب فکر کنید که ایران چگونه این موشک ها با این حجم را به غره فرستاده در پاسخ به تعدادی که از دید رژیم صهیونی با اتهام همه چیز را به ایران نسبت میدهند . و دیگر اینکه وقتی زیر چشم و ابزارهای رصد و چشم و گوش جاسوس ها آمادگی برای این عملیات بزرگ تاریخی در کمال خفا و پوشش رقم خورده آنهم در صورت نیاز شدید لابد میتوانستند ده ها فروند چنین موشک بزرگ و قدرتمندی پنهان کنند و احتمالا با بار مسافر وارد کنند . در آخر ماشاءالله به عزیزان مقاومت غزه که برای دفاع و مقابله با اطمینان خاطر و اتکا بنفس و امید با ساخت ابزار و ساخت نیازمندی های دفاعی دست خود را پر کرده و دشمن را متعجب و مستأصل ساخته .
  • علی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    6 34
    متاسفانه ایران خوب عمل نکرد.این همه کشته ولی متاسفانه ایران سکوت کرده.
    • جوان IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      4 8
      اینم شده حکایت انتقام سخت ت ت ت! زیاد جدی نگیر ما فقط تو ادعاییم
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    8 31
    خوراک گنبد آهنینه یکی به هدف نمیرسه
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      5 1
      منظورت همون آبکش آهنین رو به اونور هست؟؟! 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 20
    موشک های بزرگ نمی توانند از سامانه دقاع هوایی رژیم صهیونیستی عبور کنند فقط راکت با توجه به جثه کوچک و سرعت زیاد امکان گذر از پدافند این رژیم را دارند.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    29 4
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    28 5
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش صهیونیسم
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    21 4
    نماد و سبل کودکشی در جهان رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل است
  • FI ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    32 5
    چرا هیچ برخوردی با عناصر رسانه‌ای اسرائیل ( اصلاح طلبان ستون پنجمی) در داخل کشور صورت نمی‌گیرد
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    15 7
    خیلی ها هم میگن چون آمریکا به اوکراین موشک ضد کشتی برای غرق کردن ناو روسی داد روسیه نیز بایستی موشک هایپرسونیک برای غرق کردن ناوهای آمریکایی به فلسطینی ها و یا حزب الله بدهد تا این دو ناو را غرق کنند که به نظر من حتما انشالله این اتفاق خواهد افتاد تا این احمق ها باشند که سیبل دریایی در کنار سواحل کشورهای متسقل جابجا نکنند! البته با اون جنگنده های کپی بعید بدونم در مقابل جنکنده های واقعی روسی بتونند کاری از پیش ببرند!
    • پدی از پیج همسایه🙂 IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      1 2
      اره f16وF22وF35وبمب افکنB2 الکیه و سوخو که روزی یدونه شو اکراین دراز میکرد وخلبانشو زنده گیری میکرد واقعیه. مغزت اسیب دیده
  • دلاوری IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 2
    بابا مگه دیگه چیزی هم مونده که بخوان زمینی بیان نابودش کنن،چرا اینقد دروغ میگین،کل غزه رو نابود کردن رفت،ما هم باید وایسیمو نظاره گر باشیم؟
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 2
    مصر تعداد زیادی از بچه های بی سرپرست شده فلسطینی رو به ایران بده تا در صورت تمایل فامیل اون بچه ها نگهداری از اون بچه ها به خانواده های مومن ایران سپرده بشه و وقتی بزرگ شدن حق برگشت به کشورشون رو داشته باشن .نوعی قیومیت باشه
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 0
    پس گذاشتن برای کی بزنند دیگه
  • CA ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 5
    یکی شلیک کردند اون رو هم که تو هوا زدند . شما خدای جو دهی الکی هستید
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    4 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 1
    خود غزه ای هم فهمیده که موشک بزرگ و دراز معمولا به هدف نمیرسد و پدافند گنبد اهنی هوشمندانه شلیک میکند و برای هر موشک کوچک شلیک نمیکند و لازمه که مسلمانان ملل اطراف راهکاری بدهند وبهتره تعداد زیاد به سمت هدف پرتاب کنند و موقع خشاب گذاری موشک بزرگ و دراز بزنند
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    باید از صفحه روزگار محو شونند
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 2
    اونجا را ضمیمه اسرائیل میکنند و با پول غربیها بازسازی‌
  • FR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 4
    هشدار می دهیم بهیچ عنوان وارد جنگ با اسراعیل نشوید
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 1
    چیزی که استفاده وسیع نمیشه ادعاهم نداره
  • کاظم IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 1
    هموطنان عزیز در دانشگاههای دولتی وزارت علوم تحقیقات فناوری در جنوب فارس رییس دانشگاه و بعضی مدیر گروهها و معاونت اداری به کارمندان مظلوم ظلم می کنند. سازمان بازرسی کل کشور کجا است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 3
    فقط تلاویو و حیفا
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 2
    ایران به علت احتمال واکنش نظامی ائتلاف آمریکا و‌ تحریم های سخت تر ،از ورود نظامی به جنگ غزه خودداری می کند ،دور تا دور مرزهای ایران را پایگاه های نظامی آمریکایی فراگرفته و کشورهای عربی اسلامی هم از ایران حمایت نمی کنند.برای همین ایران از گروه های شبه نظامی مورد حمایت خود خواسته به صورت نامحسوس و پلکانی وارد جنگ غزه شوند. نمی توان در چنین شرایطی و تنهایی وارد یک نبرد نظامی شد ،نیازمند حمایت حداقل نیمی از کشورهای اسلامی و تشکیل ارتشی منظم ،متحد و مجهز به جدیدترین تسلیحات روز دنیا برای نبرد با اسرائیل است.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 1
    روسیه و چین با محکوم کردن اسراییل ، آبروداری کردند اما گند لیبرال دموکراسی در اومد
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 0
    به نظر می رسد هیچ کس نمی خواهد مقایسه مشروعی بین قیام ورشو و آنچه در اینجا اتفاق می افتد انجام دهد. تنها کاری که می توان انجام داد این است که دعا کنم اسراییل شکست بخورد، زیرا بدون این رژیم شیطانی که در همه جا مشکل ایجاد میکند، صلح جهانی ممکن است در راه باشد.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 2
    اسرائیل به حماس پول می‌دهد تا به او حمله کند و قیمت نفت و اسلحه بالا برود. اسرائیل قیمت تسلیحات را بالا می‌برد و پورسانت نفت از کشورهای خاورمیانه می‌گیرد.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 1
    هموطنان عزیز دنیا داره دو قطبی میشه .ظالم و مظلوم .وسط نداریم.مواظب باشین طرف ظالم را سهوا یا عمدا نگیرین.اون دنیا باید جوابگو باشیم.این قتل عام مردم غزه غیر قابل تحمله.باید کاری کنیم.مظلومان فریاد میزنن که مسلمانان جهان پس کجا هستین و به کمک قبله مسلمین و کودکان و زنان بیگناه بشتابین .فکر اون دنیاتون هم باشین .نمیشه راحت شب خوابید در حالیکه در غزه مدام بمباران هستش و افرادی شهید میشن
  • هدی علیهم IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اینکه فاتح ۱۱۰ هست .
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 1
    محور مقاومت باید همین الان اقدام کنه امریکا بلوف میزنه کفر به پیمانش پای بند نیست اسراییل هم که عددی نیست الان راحت میشه معادله را بهم زد
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    3 1
    آقای سپاه التماست می کنیم یا بمب اتم بساز یا بمب اتم بخر
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    1 0
    موشک ایران
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    5 0
    دشمنان باید با تمام وجود بدانندهیچوقت ایرانی را تهدید نکنندوبرای اینکه بخوبی بفمهندبروندنقشه ایران وخلیج فارس را درزمان اسلام وقبل ازاسلام ببینید بعد دربوق کورناهای رسانه ایشان بدمند
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 0
    دشمنان باید با تمام وجود بدانندهیچوقت ایرانی را تهدید نکنندوبرای اینکه بخوبی بفمهندبروندنقشه ایران وخلیج فارس را درزمان اسلام وقبل ازاسلام ببینید بعد دربوق کورناهای رسانه ایشان بدمند
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 0
    دشمنان باید با تمام وجود بدانندهیچوقت ایرانی را تهدید نکنندوبرای اینکه بخوبی بفمهندبروندنقشه ایران وخلیج فارس را درزمان اسلام وقبل ازاسلام ببینید(مالکیت کنعان واسلام ازآن ایران ومسلمانان بوده,هست وخواهدبود)بعد دربوق کورناهای رسانه ایشان بدمند
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    2 0
    دشمنان باید با تمام وجود بدانندهیچوقت ایرانی را تهدید نکنندوبرای اینکه بخوبی بفمهندبروندنقشه ایران وخلیج فارس را درزمان اسلام وقبل ازاسلام ببینید(مالکیت کنعان واسلام ازآن ایران ومسلمانان بوده,هست وخواهدبود)بعد دربوق کورناهای رسانه ایشان بدمند
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    2 0
    موشکی که تمام جمعیت اسرائیل رو به جهنم خواهد فرستاد ان شالله 🤲
  • محمد IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    غزه با خاک یکسان شد، کشورهای عرب و مسلمان هم که یکی از یکی منفعل تر و بی عرضه.
  • محمد IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    2 0
    نمیشه یه بار هم تو جنگ ما پیروز بشیم و تلفات کمتر بدیم.این چه پیروزییه که تلفات انسانی ما بیشتر (تلفات نظامی و غیر نظامی)، تخریب سازه ها، امکانات زیر بنایی، پلها، کارخانجات، فرودگاه‌ها و و و از دشمن بیشتره و ما ادعا داریم برنده شدیم.
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    4 0
    نیاز مهم و اصلی و اولویت فلسطین موشک های پدافندی ضد هوایی است
  • کرمانی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 3
    این همه کشور مسلمان نمی توانند با هم متحد شوند وبه کشورفلسطین کمک کنند.جایت خالیست حاج قاسم عزیز
  • علی IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 1
    بیخیال بابا . اسراییل بمب اتم میزنه
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      3 0
      قدرت خدا بالاترین قدرتهاست خدا نخواد هیچ برگی از درخت نمیفته کاش ایمان و باور ، رو از کودکان غزه یادبگیریم
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    پدافند غاصب معمولا موشکی که به سمت محل حساس میرود را میزند و بعیده بتوانند با این به مناطق حساس بزنند و تاکنون موفق نشده اند . لازمه موشک های حلبی ولی ظاهرا درشت و تقلبی ابتدا به مناطق حساس بزنند و موقعی که خشاب خالی شد موشک اصلی بزنند
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    قطعات موشک را میشود قطعه قطعه شده با زیردریایی های کوچک 5 نفره تا نزدیک ساحل غزه و غیره برد و تخلیه کرد و غواص حماس انها را بردارد و اسمبل و پرتاب کند
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    یه پیشنهاداین موشکهارو طوری طراحی کنین که اگه سامانه گنبداهنین منهدمشون کردتوی هوا به قطعات کوچکتروبمب های کوچیک ترتبدیل بشه وبه صورت بارشی توی منطقه هدف منهدم بشن
  • ایران IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    مهد کودک مشرق
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    مرگ بر اسراییل خبیث غده سرطانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس