امیر فخری: تحرکات آمریکا و کشورهای فرامنطقه‌ای را در غرب آسیا رصد می‌کنیم

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: حرکات شناورهای آمریکایی در منطقه، دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس‌ها دائماً رصد می‌شود و این اطلاعات به صورت دوره‌ای در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم مجید فخری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح صبح امروز در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما، گفت: ما مجموعه‌ای را برای رصد ماهواره‌های عبوری از آسمان ایران در اختیار داریم. وزارت دفاع تجهیزاتی برای این کار تولید کرده و این ماهواره‌ها به واسطه آن تجهیزات رصد می‌شوند.

وی افزود: یک نرم‌افزار نیز توسط سازمان جغرافیایی تولید شده و در اختیار همه نیروهای مسلح قرار دارد که موقعیت و زمان عبور ماهواره‌ها را بر فراز آسمان ایران مشخص می‌کند و اطلاعات آن را در اختیار همکاران ما در نیروهای مسلح قرار می‌دهد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه غیر نظامی، بیان کرد: امروز اطلاعات جغرافیایی اطلاعات بزرگ مقیاس است و می‌تواند در تصمیم گیری‌ها به ما کمک کند. به طور مثال، در حوزه کشاورزی دغدغه‌ای که رهبر انقلاب فرمودند برآورد سطح زیر کشت و محصولات کشاورزی، شناسایی محصولات آفت دیده‌، شناسایی زمین‌های مناسب کشت، پایش سطح زیر کشت و الگوی کشاورزی با داده‌های سنجش از دور و ماهواره‌ای و هوایی قابل انجام است که یکی از موضوعاتی است که در نمایشگاه ایران ژئو رونمایی خواهد شد و شگفتانه‌ای برای کشور است.

وی ادامه داد: همه فعالیت‌های این حوزه از ابتدای کشت محصولات تا برداشت یعنی همه عرصه فعالیت‌های کشاورزی قابل رصد و پایش است. این کاری است که با مجموعه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها سازمان جغرافیایی انجام داده است.

امیر فخری همچنین از برگزاری نمایشگاه ایران ژئو در بازه زمانی دوم تا پنجم دی ماه خبرداد.

معاون وزیر دفاع با اشاره به فعالیت‌های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه نظامی تصریح کرد: خدمات این سازمان برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع در حوزه غرب آسیا و تولید اطلاعات مکانی این محدوده جغرافیایی است. بنابراین؛ نیروهای مسلح هر کجا فعال هستند و نیاز به اطلاعات دارند، ما موظف به تامین آن هستیم.

وی افزود: اگر هواپیما یا سربازی از نیروهای مسلح اقدامی در داخل یا خارج از مرز انجام می‌دهد، موظف به تامین اطلاعات آن هستیم و یا اگر شناوری از نیروهای مسلح مانند شناور دنا یا ناو بندر مکران مشغول دریانوردی هستند و باید یک دور یا ۳۶۰ درجه به دور کره زمین گردش کنند، موظف به تامین اطلاعات مکانی آن‌ها در دریا هستیم. بنابراین؛ حوزه وظایف سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح حوزه فعالیت نیروهای مسلح است و این اطلاعات مکانی اعم از نقشه‌ها اطلاعات تصویری، تصاویر ماهواره‌ای، عکس‌های هوایی و داده‌های زمینی و توصیف این داده‌ها را در بر می‌گیرد.

امیر فخری در پاسخ به سوالی درباره رصد تحرکات سنتکام در منطقه غرب آسیا توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، عنوان کرد: ما با کمک مجموعه‌های نیروهای مسلح این کار را انجام می‌دهیم. حرکات شناورهای آمریکایی در منطقه، دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس‌ها دائماً رصد می‌شود و این اطلاعات به صورت دوره‌ای در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

وی افزود: هر موجودیتی که آمریکا و کشورهای فرامنطقه‌ای در منطقه ما دارند به صورت مستمر توسط نیروهای مسلح رصد و پایش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آرش ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    ما مجموعه‌ای را برای رصد ماهواره‌های عبوری از آسمان ایران در اختیار داریم این جمله کیف میده ولی بیشتر از اون اینکه روزی ایران بتونه این ماهواره‌ها رو هر وقت اراده کرد بزنشون یا یجورایی ناکارآمد کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس