شوک بزرگ به ستاره‌های فوتبال ایران؛‌بازیکنان پرسپولیس و سپاهان عازم خدمت

معاونت انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در یک تصمیم مهم و اثرگذار، طرح تعویق اعزام به خدمت سربازی ورزشکاران حرفه‌ای را متوقف کرد.

به گزارش مشرق، چند سال پیش بود که ستاد کل نیروهای مسلح در راستای کمک به حضور بازیکنان سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در تیم‌های ملی، به ورزشکاران شاغل در این رشته ها که در لیگ برتر بازی می‌کنند، اجازه داد که تا سن ۲۸ سالگی برای باشگاه‌های خود به میدان بروند و در صورت دعوت به تیم ملی، این معافیت را تا ۳۰ سالگی ادامه دهند و سپس برای گذراندن دوران سربازی، راهی تیم‌های نظامی شوند.

این موضوع چند هفته قبل نیز به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد چرا که (بعنوان مثال) میلاد سرلک و پیام نیازمند با عبور از ۲۸ سالگی، می‌بایست از اول شهریور ماه خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کنند اما دعوت آنها به اردوی تیم ملی در فیفا دی پیشین و دو دیدار برابر بلغارستان و آنگولا سبب شد تا طبق قوانین، زمان حضور آنها در تیم‌های نظامی ۶ ماه به تأخیر بیفتد که این موضوع باتوجه به حضور مجدد آنها در تیم ملی بازهم به تعویق می‌افتاد.

بیشتر بخوانید:

مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ: تمدید معافیت سرلک عجیب نبود

در ابتدا عنوان شد که این قانون دچار یک سری تغییرات شده و بازیکنان برای اینکه از معافیت تا ۳۰ سالگی برخوردار شوند، باید هر ۶ ماه معافیت خود را تمدید کنند که این موضوع منوط به این است که پس از پایان فرجه ۶ ماهه، این بازیکنان در اردوی بعدی نیز به تیم ملی دعوت شوند تا این معافیت هر ۶ ماه یکبار و تا ۳۰ سالگی بازیکن تمدید شود.

اما حالا خبر رسیده که این قانون دستخوش تغییرات بزرگی شده و با نامه‌ای که ستاد کل نیروهای مسلح برای باشگاه‌های لیگ برتری ارسال کرده، بازیکنان دیگر شامل هیچ تبصره ورزشی برای معافیت از اعزام نیستند و تنها می توانند از معافیت های قانونی مانند تحصیل در دانشگاه ها استفاده کنند.
در این نامه که به امضای سرتیپ فرج‌الله مرادی معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح رسیده و به سازمان وظیفه عمومی فراجا ابلاغ شده، این طرح متوقف شده است.

البته طبق اخبار واصله، باشگاه‌های لیگ برتری در تلاش هستند که مجوز معافیت بازیکنانی که با این قانون، سرباز محسوب می شوند را حداقل تا پایان فصل جاری کسب کنند و در واقع این بازیکنان از فصل آینده راهی یک تیم نظامی شوند تا خدمت سربازی خود را سپری کنند در غیر این صورت همین نیم فصل تعدادی از ستاره‌های مهم باشگاهی باید راهی تیمهای نظامی مثل ملوان و فجر سپاسی بشوند.

این قانون باعث ایجاد یک انقلاب بزرگ در فوتبال ایران می‌شود چرا که بسیاری از بازیکنان مطرح لیگ برتر که در حال تحصیل نیستند و به امید استفاده از دو قانون ۲۸ و ۳۰ سالگی مشغول فعالیت بودند،باید راهی خدمت سربازی شوند.

باشگاه‌های لیگ برتری سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در جریان این تغییر قانون قرار گرفته اند و باید دید درخواست آنها مبنی بر تعویق این قانون تا سال بعد با موافقت سازمان نظام وظیفه مواجه خواهد شد یا خیر.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ادرین DE ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    4 0
    همون تحصیلی هم باید تا یه سنی باشه، ما که دو سال رفتیم ولی هیشکی نمیره دیگه، همه یه ضمانت مالی میذارن از کشور فرار میکنن
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      2 1
      چه طور استقلال اون فصلی که بدون باخت قهرمان شد و جام طلایی گرفت وسط فصل دو تا از بازیکناش که اتفاقا ملی پوش هم بودن سر ۲۸ سالگی رفتن خدمت؟ یکی از آمشنهایی که تیم حکومتی به بازیکناش تو قرارداد میده معافیت از خدمته.یکی مثل امیری همه میدونن معافیتش جعلیه بازم کاری باهاش ندارن.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    16 5
    گوش این سرباز فراری ها رو باید کشید ...
    • تتا IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      1 12
      چقد مردم عقده ای شدن
    • تک سوتر DE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      9 2
      باید پیچوند. چقدر مردم ولنگاری شدن. ستاره شوتبالیست نخواهیم چه باید بکنیم؟
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    19 1
    مگر اینها چه ارزشی داشتن که تا الان شامل چنین رانت بزرگی شدن.؟ اینها که دست اخر به وطنشون خیانت میکنن چرا نباید برن سربازی تا بلکه ادم بشن یکم؟ چرا منی که تو معدن کار میکنم و دارم برای اقتصاد کشورم و پابرجایی کشور سخت کار میکنم نباید شامل اینجور امتیازات و معافیتها بشم اما چند تا فوتبالیست مفتخور که روزها توپ بازی میکنن و شبها تو پارتیا هستن و توی اوضاع حساس هم طرف دشمن را میگیرن باید از این امتیازات مفت و باد اورده برخوردار باشن؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    25 2
    این مفت خورها سربازی نمی رن حقوق کلان میگیرن، معاف از مالیات هم هستن و اون وقت اون قدر شرافت ندارن که سرود ملی کشور رو بخونن باید با همین روش ها آنها را تنبیه کرد
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    12 3
    دانشگاه آزاد ما داریم می آییم....
  • US ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    3 10
    تمام این بازی ها زیر سر کیسه است امتیاز فقط از دو باشگاه دیگه کم بشه بازیکنای دو باشگاه دیگه برن خدمت
    • لنگی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      7 5
      نگوووووووووو هر کی ندونه اینو دیگه همه میدونن که مفت خورترین باشگاه با اختلاف لنگه یه باشگاه منفور در ایران تمام جامهاش اسنبی هستش و با کمک وزارت و فدراسیون و کمیته داوران بدست اومده حرف از شرف و وجدان نزن که ملت خنده شون میگیره تازه اینقدر به لنگ لطف کردن که یک امتیاز کم کردن وگرنه مثل سپاهان باید سه امتیاز کم میشد
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      14 0
      استقلال فصل پیش دو تا از مدافعین اصلیش وسط کورس قهرمانی مثل مرد رفتن پادگان زیر پرچم خدمت کردن تیم نظامی هم نرفتن خدمتو بپیچونن با اینکه بازیکنای تیم ملی بودن.این قانون هم الان برای ضربه به سپاهان وضع شده تا نیازمندو از سپاهان بگیرن و حریفان تیم حکومتی رو تضعیف کنن وگرنه سرلک که بود و نبودش واسه پیروزی فرقی نداره
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      16 0
      چقد کینه ای و عقده ای هستی
  • حامد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    17 0
    مگه خونشان رنگین تر ازمردم است این مفت خور ها که میلیاردی پول می گیرند دوسال هم خدمت کنند چی میشه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    6 3
    تا دانشگاه آزاد هست غمی ندارند.
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
      11 0
      اول از همه باید بساط این دانشگاه کذایی جمع بشه، ضررش بیشتر از منفعتش هست، اگه هزار نفر واردش بشن 100 نفر اهل درس هستن 900 نفر دیگه اومدن برای گند زدن به تمام بخش های این مملکت!
  • فرزاد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    18 0
    والا بازی تیم ملی همش با تیمهای زپرتی و درب و داغونه ،به نظر من باید یه دو ماه هم به سربازیشون اضاف بشه
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    1 0
    مگه تخم دوزرده می کنند. یا خونشان قرمزتر از بقیه هستش
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    26 0
    این نظام وظیفه لنگیی که ما دیدیم حتما موافقت میکنه! آخه رو چه حسابی سرلک رو قبل از دعوت به تیم ملی معافیت شو تمدید کرد؟
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    4 0
    باید برن خدمت سربازی تا مقداری دستشون بییاد که برای این مملکت چه خونها که ریخته نشده بعد زورشون مییاد پرچم کشور رو ببرن بالا یا سرودملی رو بخونن یه ذره از محمد صلاح یاد بگیرید
  • سجاد جوانمردی FR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    جهت اطلاع به کیسه کشا بگم که بازیکن تیم دوچرخه‌سوارن برای سلامتی ورزش میکنند و هیچ وقت خوشون در حد بازیکنان تیم سرورشون پرسپوليس کبیر مقایسه نکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس