کد خبر 1537697
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
انهدام یک فروند پهپاد انفجاری در استان اربیل عراق

ستاد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق از انهدام یک پهپاد انفجاری در منطقه «حریر» در استان اربیل خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه دجله، ستاد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق عصر امروز در بیانیه ای اعلام کرد که «بر اساس اطلاعات ما، یک پهپاد انتحاری در ساعت ۱۲:۱۸ ظهر امروز در منطقه ای نزدیک به روستای «باتاسی» در منطقه حریر در استان اربیل منهدم شد و خسارت جانی و مالی در پی نداشت».

پیش از این، برخی از رسانه های اقلیم کردستان عراق از حمله پهپادهای ناشناس به فرودگاه نظامی الحریر واقع در استان اربیل که پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی به شمار می آید و شنیده شدن صدای انفجار خبر داده بودند.

یک منبع آگاه در عراق در گفت و گو با شبکه المیادین اعلام کرد که گروه‌های مقاومت اسلامی عراق مسئولیت دو حمله پهپادی به دو پایگاه آمریکایی «الحریر» در اربیل کردستان عراق و «عین‌الاسد» در استان الانبار را برعهده دارند.

این منبع آگاه به شبکه المیادین گفت که «به آمریکایی‌ها این وعده را می‌دهیم که عملیات‌های بیشتری در راه است»

پیشتر دو مقام آمریکایی مدعی شدند که ارتش این کشور حمله به نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق را در صبح امروز (چهارشنبه) خنثی کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقامات آمریکایی نوشت: این پهپادها قبل از این حمله رهگیری شدند.

رویترز افزود: دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، از اشاره به مظنون این حمله پهپادی خودداری کردند اما این حمله در حالی انجام شد که واشنگتن در حالت آماده باش شدید همزمان با افزایش تنش ها در منطقه به دلیل تشدید جنگ بین نیروهای حماس و اسرائیل است.

این دو مقام آمریکایی مدعی شدند که این حمله پهپادی یکجانبه که پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق را هدف قرار داده بود، رهگیری شد. پایگاه هوایی الاسد میزبان نیروهای آمریکایی است.

به نوشته رویترز، این حمله ساعاتی بعد از حمله به بیمارستانی در غزه رخ داد که در آن صدها فلسطینی جان باختند. حمله به این بیمارستان ریسک سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی را که قرار بود امروز چهارشنبه به منظور حمایت از اسرائیل در جنگ با حماس انجام شود، افزایش داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس