تشدید تدابیر امنیتی در پایگاه‌های آمریکا در سالروز شهادت سردار سلیمانی

منابع عراقی خبر دادند در آستانه سالروز شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه و نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق، تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف سفارت و پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق اتخاذ شده است.

به گزارش مشرق، منابع عراقی، امروز (دوشنبه)، خبر دادند که در آستانه سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی، تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف تعدادی از مواضع حساس آمریکا در عراق اتخاذ شده است.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از یک مقام مسئول در فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق نوشت: «نیروهای امنیتی در خصوص وقوع هرگونه حمله محتاط هستند و تدابیر امنیتی در اطراف مواضع حضور نیروهای آمریکا در عین الاسد و ویکتوریا تشدید شده است.»

این منبع که نخواست نامش فاش شود، اضاف کرد نگرانی‌هایی در خصوص حمله پهپادی و موشکی برخی گروه‌های مسلح وجود دارد و اقدامات کنونی در این راستا صورت گرفته است. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تنشی در عراق صورت نگیرد.

او در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه قرار است گروه‌های طرفدار سازمان الحشدالشعبی عراق در خیابان فرودگاه بین‌المللی بغداد -محل شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس- تظاهرات برگزار کنند، همچنین خبر داد: «بغداد -پایتخت[عراق]- شاهد تدابیر امنیتی شدیدی بوده است؛ به‌ویژه در خیابان فرودگاه بین‌المللی بغداد.»

این منبع عراقی در عین حال اشاره کرد: «دستورات اکیدی به نیروهای امنیتی در مناطق شمالی در مجاورت منطقه کردستان داده شده تا از استفاده از این مناطق به عنوان مبدأ حمله موشکی به پایگاه الحریر در اربیل جلوگیری شود. این در ارتباط با اطراف پایگاه عین الاسد در استان الانبار نیز صدق می‌کند. تدابیر در بغداد در نزدیکی سفارت آمریکا و مناطق نزدیک به آن در منطقه سبز هم تشدید شده است.»

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق در بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اقدامی جنایتکارانه در حمله پهپادی به شهادت رسیدند.

دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، پارلمان عراق لایحه اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب و دولت این کشور را ملزم کرد که به حضور تمام نیروهای بیگانه به رهبری آمریکا در خاک عراق پایان دهد؛ اما اجرای این مصوبه در دولت پیشین عراق به طور کامل عملی نشد.

سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به دلیل نقش کلیدی در مبارزه با گروه‌های تروریستی-تکفیری داعش به‌ویژه در عراق و سوریه، در سراسر خاورمیانه مورد احترام هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس