به گزارش مشرق، مهدی خراتیان، فعال رسانه در رشته توئیتی نوشت:

بایدن در پاسخ به پرسش خبرنگار در مورد صحت گزارش Times of Israel مبنی بر همراهی واشنگتن با ارتش اسرائیل درصورت اعلام جنگ حزب الله به تل آویو، درحالیکه سالیوان، بلینکن، کربی و مک گرک پیرامون وی بودند، گفت: «صحت ندارد»، «من هرگز این را نگفته‌ام».

بنظر میرسد که در جلسات دوتیم امنیتی برخلاف جلسات عمومی که دوستانه و حتی رمانتیک به نظر میرسید، فضا بسیارجدی و پرچالش بوده است. بایدن درمورد عدم تکرار اشتباهات آمریکا در تلافی حوادث ۱۱سپتامبر صراحتا به نتانیاهو هشدار داده است. همچنین وی درمورد عبور تل آویو از خطوط قرمز قوانین جنگی نیز به نتانیاهو هشدار داده است:«من با اسرائیلی‌ها خیلی صریح بودم و در اینجا ببینید، اسرائیل بشدت قربانی شده است، اما میدانید، حقیقت این است که اگر آنها فرصتی برای تسکین رنج مردمی که جایی برای رفتن ندارند(مردم غزه) داشته باشند، این همان کاریست که باید انجام دهند و اگر این کار را نکنند، به شیوه‌هایی که ممکن است ناعادلانه باشد، پاسخگو خواهند بود. نکته من به همه این است که اگر فرصتی برای تسکین درد دارید، باید این کار را انجام دهید. و اگر این کار را نکنید، اعتبار خود را در سراسر جهان از دست خواهید داد.» بنظر میرسد.

تیم امنیتی نتانیاهو بر ورود به جنگ زمینی مصر است چون گالانت از جنگی طولانی سخن گفته و گانتز نیز به بایدن گفته که این جنگ ممکن است سالها طول بکشد. تیم بایدن درمورد لزوم عدم ورود تل آویو به جنگ پیشدستانه علیه حزب الله نیز به تیم نتانیاهو هشدار داده است.

در یک جمع‌بندی، حرف بایدن به نتانیاهو این است که حمایت واشنگتن از تل آویو بی قید و شرط نیست و اگر تل‌آویو بخواهد بر اشغال زمینی غزه یا کشتار بی‌مهابا اصرار کند، واشنگتن ممکن است در حمایتهای خود تجدید نظر کند.

هشدار تیم بایدن به نتانیاهو در مورد ورود زمینی به غزه

هشدار تیم بایدن به نتانیاهو در مورد ورود زمینی به غزه

هشدار تیم بایدن به نتانیاهو در مورد ورود زمینی به غزه

هشدار تیم بایدن به نتانیاهو در مورد ورود زمینی به غزه

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 4
    دودولتی وباید گشتهای مداوم بذارن
    • رضا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      6 1
      دولتی به اسم اسراییل نداریم،اینوبفهم
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    حتمن ناوهاش رو برای حمله به اسراییل فرستاده خخخخخ
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...
  • احمد IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 1
    اسقاطیل جرات ورود زمینی به غزه را ندارد که اگر داشت تابحال چنین کرده بود. شیطان بزرگ می داند اگر تحمل مسلمانان به پایان برسد نه تنها اسقاطیل بلکه تعدادی از حکومتهای منطقه نیز سرنگون خواهند شد. به امید آن روز
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      1 1
      حرفی نزن که بعدا توش بمونی عزیزم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس