به گزارش مشرق، علی رضا کمیلی، فعال عرصه اجتماعی و تشکلی، عضو اتحادیه بین المللی امت واحده، محقق فلسفه اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت:

رژیم صهیونیستی از روز اول، جنگ زمینی علیه غزه و از بین بردن حماس را وعده داد تا بتواند اندکی از ضربه سهمگین بیش از ۲۰۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰ اسیر بکاهد ولی چرا پس از ده روز هنوز حمله زمینی نکرده است؟

می توان یک دلیل اصلی و یک دلیل فرعی را شمرد: دلیل اصلی، پیام شفاف ایران مبنی‌بر این است که غزه بعنوان آخرین سنگر مقاومت فلسطینی خط قرمز ماست! برای باور این مسأله هم حمله به ناو آمریکا توسط یمنی ها، حمله به چاه نفت آنها در سوریه، حمله به پایگاههای شان در عراق و حملات حزب الله را میتوان نام برد. پیام واضح و جدی بود و نقش ایران محوری...

فشارهای مردمی هم مهم بود. خصوصا پس از ماجرای حمله به بیمارستان المعمدانی، چهره رژیم خیلی خراب تر شد و فشارهای مردم بیشتر. این مسأله هم مانعی برای امکان حمله گسترده به غزه محسوب می شد و حالا هم تنها راه باز شدن رفح و رسیدن کمک ها همین فشارهاست.

حالا رژیم که از طرفی مجبور است برای آبروی از دست رفته به غزه حمله کند و از طرفی نگران تهدیدهای جبهه مقاومت است در حال جلب حمایت آمریکا و انگلیس و فرانسه است ولی از طرف آنها هم برای شعله ور کردن درگیری در منطقه منع شده است لذا یک حمله محدود زمینی به غزه قابل پیش بینی است.

لذا بنظر می‌رسد استراتژی «مرگ تدریجی» را برای غزه در پیش بگیرد. یعنی حصار را محکم نگه دارد تا مردم کم بیاورند. بمباران و ترور سران نظامی را ادامه دهد و نهایتا با تضعیف حماس و غزه، قبل از شروع آتش بس و مذاکرات تبادل اسرا، بتواند اسرای خود را آزاد نماید! چون می داند که برگه اسرا که حالا دست حماس است می‌تواند منجر به امتیازدهی خیلی زیاد به او بشود.

البته آینده را نمیشود پیش بینی کرد ولی شواهد مرا به چنین سناریوی مختاری رسانده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    خدا صهیونیزم رو نابود کند. بندگان خدا هم خیلی در حال زحمتند الحق و الانصاف...خدایا خود نصرت بده به یارانت.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    تلفات اسراییلی ها بیشتر از فلسطینی ها بشه آتش بس میکنن
  • مسعود دیپلمات IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    طوفان الاقصی را نباید با دست خالی شروع میکردند و حالا که شروع کرده اند نباید تا حذف رژیم کودک کش متوقف کنند. همه جوانان را مسلح کنند و تا قلب دشمن بتازند و هیچ متوقف نشوند . محکم و استوار به مقابله با صهیونیست ها تا پیروزی کامل ادامه دهند. چنین موقعیتی دیگر بدست نمی آید، کار را تمام کنید، مذاکره بی مذاکره : أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ ، الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ نقاب از چهره کریه رژیم غاصب افتاده است ، مردم عالم برخاسته اند، فرصت را از دست ندهید. الآن وقت موعود است هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة. صهیونیست ها نه می خواهند و نه می توانند غزه را از بین ببرند، زیرا با حذف غزه، دیگران را طرفمستقیم خود خواهند کرد، واین همان چیزی است که دشمن از آن اجتناب دارد.
  • مسعود دیپلمات IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    صهیونیست ها نه می خواهند و نه می توانند غزه را از بین ببرند، زیرا با حذف غزه، دیگران را طرفمستقیم خود خواهند کرد، واین همان چیزی است که دشمن از آن اجتناب دارد.
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 3
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...
    • محمد IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      0 0
      آقا جون برو این شعار رو تو سایت های اسرائیلی بذار، پدر ما رو در آوردی
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    ایران تا پیروزی غزه دست بالا را خواهد داشت و پس از پیروزی فلسطین بر اسراییل ، شرایط عوض خواهد شد
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    واقعیت امر این است که مردم مظلوم غزه زیر بمب و موشک هستند همه هم فقط شعار می‌دهند آخرشم اسرائیل این بندگان خدارو آواره صحرای سینا می‌کند و بخش های دیگری از فلسطین رو اشغال می‌کند فقط شده شعار
  • ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    پیروزی غزه مثل آفتاب در وسط ظهر تابستانی روشنه ، دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
  • ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    کار نتانیاه‌و با خودکشی اش به پایان خواهد رسید
  • ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    کار نتانیاهو با خودکشی اش به پایان خواهد رسید. ۱۴۰۲/۸/۱۷

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس