جزئیات اقدامات مجرمانه نیلوفر حامدی

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسیدگی به پرونده متهمان نیلوفر حامدی و الهه محمدی، هر ۲ متهم را در ۳ عنوان اتهامی مجرم شناخته و رای خود را صادر کرد.

به گزارش مشرق، الهه محمدی یکی از ۲ خبرنگار بازداشت شده در جریان اغتشاشات پس از مرگ مهسا امینی است.

محمدی با توجه به تحقیقات به‌عمل آمده و بررسی‌های فنی و همچنین اطلاعات آشکار مربوط به فعالیت در فضای مجازی مرتکب ۳ اقدام مجرمانه شده بود.

همکاری با دولت متخاصم آمریکا

یکی از موراد اتهامی محمدی همکاری با دولت متخاصم آمریکا است، وی با انجام تبانی با سازمان‌ها، رسانه‌ها و عناصر وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا برای اجرای پروژه دیده‌بان آزار و در راستای کمپین‌سازی و جنبش‌سازی برای براندازی نرم و بسترسازی جهت ایجاد اغتشاشات خیابانی در پوشش مسائل اجتماعی اقدام کرده بود.

سازمان موسوم به اتحاد برای ایران از جمله سازمان‌های غیرانتفاعی مرتبط با دولت آمریکاست که پس از فتنه ۸۸ راه‌اندازی و سابقه‌ای ۱۳ ساله در انجام پروژه‌های نفوذ و تغییرات اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران دارد.

اتحاد برای ایران به‌صورت مستقیم یا از طریق سازمان‌های واسطه در حوزه توانمندسازی، آموزش، شبکه‌سازی و تقویت افرادتاثیرگذار در کشورهای هدف دولت آمریکا پروژه‌های متعددی را دنبال می‌کند.

پروژه‌ای که با هدایت این سازمان برای ایران طراحی شده بود پروژه موسوم به «دیده‌بان آزار» با مدیریت غنچه قوامی است، در روند تحقیقات مشخص شده که عامل اصلی این پروژه در داخل کشورمحمدی بوده که به‌صورت آگاهانه ضمن مدیریت اکانت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی نسبت به تولید محتوا، اقدامات میدانی و هماهنگی میان شبکه مرتبطین پروژه در داخل اقدامات قابل ملاحظه‌ای را انجام داده است.

محمدی در کلیه امور محتوایی و اجرایی پروژه در داخل کشور نقش محوری داشته و برای غنچه قوامی به‌عنوان عنصر اصلی خارج نشین فعالیت‌ها را ساماندهی می‌کرده است.

شرکت در دوره آموزشی امنیت ارتباطات سازمان اسمال مدیا ترکیه، وابسته به وزارت امورخارجه آمریکا و شرکت در دوره آموزش جنبش‌سازی آنلاین سازمان ایران آکادمیا، یکی از مراکز وابسته به موسسه آمریکایی خانه آزادی از همدستان وزارت امورخارجه آمریکا از جمله موارد دیگر همکاری محمدی با سازمان‌های مرتبط با دولت آمریکا محسوب می‌شود.

اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت کشور

اقدام علیه امنیت ملی به‌واسطه نقش‌آفرینی در اغتشاشات خیابانی ایجاد شده در موضوع فوت مهسا امینی و همچنین حمله به نیروهای امنیتی نیز یکی دیگر از اقدامات مجرمانه محمدی بوده است.

محمدی به‌عنوان عنصر اصلی تیم دیده‌بان آزاردر داخل کشور حول پرونده فوت مهسا امینی اقداماتی مانند تولید محتوای گسترده و مستمر در راستای ناامن سازی جامعه توسط این نهاد، ارتباط با منبع اصلی تولید خبر در تلویزیون ایران اینترنشنال، حضور میدانی در مقابل بیمارستان در زمان فوت مهسا امینی و جمع‌آوری اطلاعات (بدون اجازه خانواده مرحومه) و انتشار آن، جمع‌آوری اطلاعات اغتشاشات روی‌داده در آن روز و اطلاع‌رسانی در جهت اهداف رسانه‌های فارسی‌زبان خارج ازکشور، القای خشونت سیستماتیک و محور قرار دادن مسئله قتل مهسا امینی، طراحی و انتشار فراخوان اولین تجمعات و اغتشاشات صورت پذیرفته بعد از فوت مهسا امینی در مقابل مجلس شورای اسلامی و بلوار کشاورز و حضور مستمر در اغتشاشات و حمله به نیروهای امنیتی را انجام داده بود.

فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

محمدی همچنین به تبلیغ علیه نظام به‌واسطه شبکه‌سازی و گروه‌سازی از عناصر موسوم به کنشگران فمنیستی به‌منظور تولید محتوا و اقدام خیابانی پرداخته است.

محمدی این اقدامات را به‌واسطه فعالیت در پروژه دیده‌بان آزار در داخل کشور دنبال می‌کرده است.

از جمله این اقدامات می‌توان به فعالیت‌های صورت گرفته در ایامی مانند ۸ مارس، کمپین‌سازی و هشتگ‌سازی و فشار به نهادهای تصمیم‌گیر برای اجرای سیاست‎های موسسه آمریکایی، مدیریت گروه‌های فمنیستی با هدف هماهنگی و تبادل نظر بین فعالان رسانه‌ای زن فمنیست در جهت انتشار محتوا، ایجاد تشکل، مطالبه‌گری و جریان‌سازی در این زمینه اشاره کرد.

سرانجام پس از برگزاری جلسات رسیدگی به این اتهامات، دادگاه باعنایت به گزارش وزارت اطلاعات و اقاریر صریح و ضمنی محمدی، وی را در مورد اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۶ سال حبس، در مورد اتهام احتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت کشور به تحمل ۵ سال حبس و درمورد اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک‌سال حبس محکوم کرده است.

محمدی همچنین به‌مدت ۲ سال از عضویت دراحزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شده است.

جزئیات اقدامات مجرمانه نیلوفر حامدی

رای پرونده نیلوفر حامدی، خبرنگاری که از تاریخ یک مهر ۱۴۰۱، بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر شد.

دادگاه، در رسیدگی به پرونده اتهامی نیلوفر حامدی، باتوجه به تحقیقات انجام شده و اخذ آخرین دفاع از متهمه و ملاحظه لایحه‌های دفاعیه وکلای مدافع او، ختم دادرسی را اعلام و مبادرت به صدور رای کرده است.

مهم‌ترین اقدامات مجرمانه نیلوفر حامدی
طبق کیفرخواست صادره نیلوفر حامدی، به سه جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، متهم شده است.

با توجه به تحقیقات قضایی، بررسی‌های اطلاعاتی و اطلاعات مربوط به فعالیت متهمه در فضای مجازی، از نظر مرجع قضایی اقدامات مجرمانه وی در محورهای زیر خلاصه می‌شود:

۱-تبانی با عناصر سازمان اتحاد برای ایران (از سازمان‌های همکار وزارت خارجه آمریکا) برای اجرای پروژه کمپین‌سازی و جنبش‌سازی در راستای براندازی نرم و ایجاد اغتشاشات خیابانی در پوشش مسائل اجتماعی

۲-اجماع و تبانی با عناصر سازمان شورای دموکراسی (از سازمان‌های همکار دولت آمریکا در اجرای پروژه مبتنی بر براندازی نرم) به واسطه شرکت در دوره‌های آموزشی این سازمان در کشورهای آفریقای جنوبی و جمهوری چک، طراحی و اجرای پروژه‌های مدنظر این سازمان در داخل کشور

۳- همکاری و ارتباط با رسانه‌های فارسی زبان برانداز وابسته به حاکمیت‌های بیگانه

۴-اجماع و تبانی با عناصر فعال پروژه‌های براندازی نرم در قالب گروه‌سازی، برگزاری جلسات آنلاین و انجام اقدامات مشترک

در ادامه توضیح هریک از این اقدامات و نحوه انجام آن باتوجه به متن دادنامه و از نظر مرجع قضایی توضیح داده می‌شود.

۱-تبانی با عناصر سازمان اتحاد برای ایران
سازمان اتحاد برای ایران از سازمان‌های مرتبط با دولت آمریکا است. این سازمان پس از فتنه ۱۳۸۸ راه‌اندازی شد و سابقه‌ای ۱۳ ساله در انجام پروژه‌های نفوذ و تغییرات اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران دارد.

دفتر اصلی این سازمان در سانفرانسیسکو قرار دارد و در انجام پروژه‌های مشترک با بخش‌های مختلف دولت آمریکا از جمله: آژانس توسعه بین‌المللی ایالت متحده (USAID) وزارت خارجه ایالت متحده؛ دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار (DRL) همکاری می‌کند.

اتحاد برای ایران، نسبت به طراحی، پشتیبانی و هدایت پروژه‌ها، در موضوعات مربوط به تامین امنیت سایبری فعالان مدنی، حقوق زنان با تاکید بر مساله خشونت سیستماتیک در نظام اسلامی، آموزش و توانمندسازی عناصر نفوذی در کشورهای ثالث، آموزش و تامین امنیت اطلاعات و تبادل اطلاعات جهت کاهش دسترسی سازمان‌های امنیتی و حقوق عناصر همجنس‌باز موسوم به LGBTQ تمرکز جدی دارد.

فرآیند انجام پروژه‌های مربوط به موضوعات فوق از طریق چندین سازمان، موسسه و دانشگاه پوششی؛ دنبال می‌شود و صرفا با تایید وزارت خارجه آمریکا نسبت به انجام پروژه‌های مدنظر اقدام می‌شود.

نکته قابل توجه این‌که همه افراد دخیل در پروژه نفوذ، توسط این سازمان ارزیابی می‌شوند و پس از آن باید توسط وزارت خارجه آمریکا چک امنیتی شوند تا پس از ارزیابی امنیتی نسبت به آموزش مسائل امنیت ارتباطات، دوره‌های خود را سپری می‌کنند.

اهداف اساسی این سازمان، درگیر کردن جامعه هدف برای هدایت جوامع محلی و در نهایت فضای ملی، برای تغییرات اجتماعی و براندازی نرم، طراحی و پشتیبانی از عناصر نفوذی، زمینه‌سازی فضای تاثیرگذاری و تغییر قوانین و ساختارهای قانونی کشور هدف است.

ابعاد همکاری نیلوفر حامدی با اتحاد برای ایران
رصد تحرکات و برنامه‌های ستاد مستقر در وزارت خارجه آمریکا در حوزه اقشار تاثیرگذار اجتماعی نشان‌دهنده برنامه‌ریزی طولانی مدت آمریکایی‌ها در طراحی، پشتیبانی و بومی‌سازی پروژه‌های این حوزه است.

پروژه موسوم به «دیده‌بان‌آزار» با مدیریت غنچه قوامی (مقیم فرانسه) پروژه‌ای است که با هدایت سازمان اتحاد برای ایران طراحی شده و نیلوفر حامدی ذیل آن اقداماتی را دنبال کرده است. قوامی ضمن همکاری با سازمان «فمنا» FEMENA با کارمندان آن از جمله: شیوا نظرآهاری (از محکومان سابق امنیتی مرتبط با گروهک منافقین) در انجام پروژه‌های مشترک ارتباط نزدیکی دارد.

سازمان اتحاد برای ایران با استفاده از ظرفیت موسسه آمریکایی فمنا و در پوشش پروژه‌های به اصطلاح کمپین‌سازی و توانمندسازی تحت عنوان خشونت علیه زنان، ضمن تلاش برای تولید محتوای مغایر با مبانی دینی و قانونی در حوزه زنان، به دنبال بهره‌گیری از زمینه‌های موجود در برخی نهادهای داخلی و استفاده از ظرفیت مسئولان دارای گرایش‌های اجتماعی خاص در جهت تغییر قوانین، ایجاد ساختارهای کاذب، نفوذ و تاثیرگذاری بر نهاد قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی بوده است.

نکته مهم در فازهای متعدد این پروژه، مسائلی مانند ادبیات‌سازی در مسئله تلاش برای القای خشونت علیه زنان و انجام فعالیت‌های میدانی و خیابانی برای نمایش تاثیرگذاری این پروژه در داخل کشور بوده است.

نیلوفر حامدی در رابطه با نقش خود در این پروژه گفته است: «دیده‌بان کارش را از سال ۹۶ آغاز کرد و من اواخر سال ۹۷ ارسال محتوا به این مجموعه را شروع کردم گاهی اوقات هم با سوژه‌هایی که خودم داشتم برای دیده‌بان می‌نوشتم غنچه قوامی سردبیر مجموعه دیده‌بان آزار بود. مدیریت تمامی رسانه‌های مرتبط از توییتر گرفته تا کارتابل اینستاگرام و کانال تلگرام را بر عهده داشت و در حالت عادی برای آن‌هایی که سوژه نداشتند و سوژه می‌خواستند هم طراحی سوژه می‌کرد.»

حامدی با معرفی دایره مرتبطان پروژه دیده‌بان آزار در خارج از کشور و عناصری که به واسطه غنچه قوامی نقشی در جریان اجرای پروژه داشتند، تصویر دقیق‌تری از ارتباط آن‌ها با موسسات وابسته به آمریکا ارائه می‌دهد.

در بین افرادی که حامدی معرفی می‌کند، علی نیکویی از عناصر برجسته همکار وزارت خارجه آمریکا در شناسایی و مقابله با جریان رسانه‌های انقلاب اسلامی است که به‌عنوان عنصر پشتیبان فعالیت‌های مربوط به صفحات مجازی (ارتش سایبری) پروژه دیده‌بان آزار نقش‌آفرینی داشته که از همکاران موسسه هرانا (با محوریت گروهک تروریستی منافقین) نیز بوده است.

۲-اجماع و تبانی با عناصر سازمان شورای دموکراسی
شورای دموکراسی از سازمان‌های فعال در پروژه‌های مبتنی بر تغییرات اجتماعی و از نهادهای موثر در اجرای پروژه‌های نفوذ و دارای سابقه در اجرای سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در کشورهای مختلف است. ریاست این شورا برعهده «جیم پرایس» (آمریکایی صهیونیست) است.

این شورا پروژه‌هایی با رویکرد تاثیرگذاری بر ساختارها و قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی ایران و تربیت افراد برای ایجاد تغییرات اجتماعی، را اجرایی می‌کند.

یکی از مهمترین پروژه‌های شورای دموکراسی که با رویکردهای فوق عملیاتی شده، پروژه «حاکمیت قانون» است. هدف این پروژه ایجاد تغییرات ساختاری در سیستم قضایی و قانون‌گذاری ایران به واسطه وکلا، کارگزاران حقوقی، روزنامه‌نگاران و ... است.

در این پروژه اقشار مذکور با پوشش مسائلی مانند: «توانمندسازی» در کشورهای ثالث تحت آموزش قرار گرفته و پروژه‌هایی را در درون کشور پیاده‌سازی می‌کنند.

تمرکز پروژه حاکمیت قانون بر روی کارگزاران حقوقی، وکلا و عناصر رسانه‌ای به واسطه دسترسی آن‌ها به سیستم قضایی، پرونده‌های حقوقی، افراد درگیر پرونده‌های حقوق بشری و امکان بومی‌سازی اهداف آمریکا طی این پروژه در درون کشور است.

در این راستا نیلوفر حامدی ضمن برقراری ارتباط با کمال حسینی؛ نسبت به حضور در چند دوره آموزشی حضوری (دوره آموزشی جمهوری چک در زمستان ۱۳۹۸) و آنلاین (در قالب موسسه ضدایرانی ایران آکادمیا، از موسسات همکاری وزارت خارجه آمریکا)، مشارکت داشته است.

باتوجه به اقرارهای خانم حامدی، وی از ابعاد دوره‌های برگزار شده، اطلاع داشته و به صورت کاملا رایگان در این دوره‌ها شرکت کرده است.

برخی از اقدامات نیلوفر حامدی در راستای اجرای محورهای آموزشی شورای دموکراسی در جمهوری چک، عبارتند از: نقش‌آفرینی در گروه‌سازی، شبکه‌سازی، ایجاد همگرایی میان عناصر داخل و خارج کشور و هشتگ‌سازی در پرونده‌های امنیتی.

۳-همکاری و ارتباط با رسانه‌های فارسی زبان برانداز
یکی از موضوعات مهم در پرونده نیلوفر حامدی، دسترسی و ارتباط با کارمندان رسانه‌های فارسی زبان برانداز؛ از جمله: اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، رادیو زمانه، ایران وایر و ... است.

حامدی در تحقیقات نسبت به تقلیل ابعاد این موضوع و همکاری با این رسانه‌ها تاکید داشت. در بین افراد مرتبط با نیلوفر حامدی می‌توان به افرادی مانند: الهام یزدی‌ها و مولود حاجی‌زاده (اینترنشنال) نیوشا صارمی (بی‌بی‌سی فارسی) بنفشه سام گیس، یونسی‌پور (ایران وایر) بنفشه جمالی (کارشناس رسانه) و آیدا قجر (سردبیر ایران وایر) اشاره کرد.

۴-اجماع و تبانی با عناصر فعال پروژه‌های براندازی نرم
نیلوفر حامدی در مراحل بازجویی خود، به حضور در دوره «خود مراقبتی» اقرار کرده است. دوره‌های ستاد نفوذ با عنوان دوره خود مراقبتی که به سفارش مجریان پروژه‌های نفوذ، غالبا به‌صورت آنلاین با حضور اساتید خارجی و ایرانی برگزار می‌شود، تلاش دارد تا با ارائه راهکارهایی به فعالان مدنی نسبت به تغییر الگوی رفتاری و کنشگری جامعه هدف از انفعالی به مطالبه‌گر اقدام کند.

یکی از آموزه‌های اصلی این دوره‌ها، حمایت حداکثری سازمان‌های مجری و رسانه‌های هم‌راستا با ستاد نفوذ در وزارت خارجه آمریکا، از دانش‌آموختگان خود به‌عنوان سربازان تغییرات اجتماعی در اجرای اهداف دشمن در داخل کشور است.

در همین راستا، دقایقی پس از دستگیری نیلوفر حامدی بلافاصله پوشش خبری گسترده این موضوع در رسانه‌های فارسی زبان و هشتگ‌سازی در بستر توییتر انجام شده است.

همچنین، شادی امین از مدیران سازمان عدالت برای ایران به‌عنوان همکار وزارت خارجه آمریکا در تاریخ ۲۳ مهرماه ۱۴۰۱ ضمن مصاحبه‌ای با شبکه BBC با تاکید بر نقش‌آفرینی متهمه در انتشار خبر فوت مهسا امینی نسبت به ایجاد فشار رسانه‌ای علیه حاکمیت اقدام کرد که این امر و همچنین بررسی سایر خطوط رسانه‌ای جریان معاند نشان از نوعی همگرایی و نزدیکی سازمان‌های وابسته به آمریکا به برخی فعالان وابسته داخلی مخصوصا نیلوفر حامدی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 11
  • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    15 10
    جاسوس خبرنگار لانه کرده در رسانه های اصلاحطلب
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    11 21
    هر کس به وظیفه کاری خود عمل کند محکوم به همکاری با دول متخاصم می شود . شماها چقدر بدبخت هستید . اگر راست می گوییدد برید سراغ پسر جاسوس میرسلیم ، نه این خبرنگار
    • سرباز IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      5 5
      این چیزایی که داخل متن خبر خوندی، وظیفه کاری بود؟؟؟؟
  • DE ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    48 22
    تو مهد دمکراسی هم اگر اقدام کلانی بر علیه امنیت ملی بکنی ۶ سال حبس نمیدن بلکه طرف رو مادام العمر زندانی میکنند.
    • ضیا IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      8 9
      بله شما راس میگی!!!!!
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      9 23
      منبع حرفات؟
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      17 6
      منبع حرف دوستمون تو اینترنت ریخته، سواد هم نداری سرچ کنی نمونش جولیان آسانژ!!!!
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      14 5
      با این وضع احکام شل و ول هزینه جاسوسی برای مملکت فروشی پایین اومده و همین باعث رونق کاسبی این مزدوران خواهد شد
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      4 6
      نظر شما بی خردان ملاک نیست
  • مسعود دیپلمات IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    16 6
    سزای اعمال این دو نفر مزدور، که موجب تشویش اذهان عمومی و تحریک اراذل و اوباش، هجمه به نیروی انتظامی و تخریب اموال عمومی و کشته سازی و . . . بوده است حداقل اعدام است و نه حبس. این دو نفر شریک جرم همه قاتلین شهدای این فتنه هستند و حق شان اعدام است.
  • امیر IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    5 6
    اینجا چیزیکه فراوانه آزادیه البته اصلش ولنگاری و هرج ومرجه بازم نالانند مثلا کسی که دوبار قتل کرده آزاد میگرده تا قتل سوم انجام بشه ( قاتل شهید غیرت)
  • محمد IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    28 11
    پزشک خارجی به جرم لایک پست حامیان فلسطین کلا اخراج و از کار برکنار میشه، بعد اونوقت این افراد با این حجم جرم 6 سال. اینم از گذشت هست... کاش تا دیر نشده سایر متهمین درس بگیرن..
  • ایرانی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    10 10
    به حکم قرآن فتنه کنندگان ( مرجفون ) باید به سختی کشته شوند
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    8 4
    حداقل حضور در خبرگزاری‌ها و روزنامه ها رو براشون ممنوع میکردن، مادام العمر.
  • هاتف IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    10 9
    این جرثومه های فساد رو باید در ملاعام اعدام کرد.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    10 8
    این مجرمین وطن فروش بزودی تبدیل به قهرمان ملی میشن و احتمالا از نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل در آینده باشن، رسانه های کثیف آمریکایی خوب کارشونو بلدن
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    شماها مصالح مملکت رو تشخیص نمیدین. در خونهایی که در اغتشاشات بعدی ریخته خواهد شد دست سانسورچیان ابله مشرق تا مرفق (آرنج) به خون آغشته است. حالیتون نیست که جنگه.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    دو زباله متعفن دو مزدور کثیف رژیم حرامزاده صهیونیستی
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    3 3
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...
  • پیر IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    ممچین خایینی باید یا تبعید به آمریکا یا اعدام اگر در چین بود تا حالا اعدام شده بود خایینی به کشور زن و مرد ندارد .وققتی بخاطر پیشیزی کشور را می فروشند وموجب خسارت مالی و جانی می شوند نباید از این افراد به راحتی گذشت.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    چرا این دو جاسوس خائن را فقط به ۷ سال حبس محکوم کرده اند مجازات آنها بسیار بسیار بیشتر از اینها باید باشد. رافت قوه قضائیه نسبت به جاسوس ها و جنایتکاران مایه تاسف است.
    • ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      0 0
      حرف مفت و الکی نزن
  • شاهین IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    3 1
    یه حبس سنگین بدین تا حالش جا بیاد…..
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      0 0
      اختلاس کردن ؟
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    غیر از حکم اعدام به این دو جرثومه فساد بدهند خیانت است به نظام جمهوری اسلامی
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    اون رسانه های فارسی زبان که همه عوامل خود شما هستن...
  • احمد IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 3
    درود به شرافت این دو بانوی ایران در قلب مردمید و بدانید کل ایران منهای چند نفر جیره خوار شما را دوست دارند
    • روحالله IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      0 0
      جاسوسی وخیانت مساوی است با صفر یعنی هیچ یعنی عدم یا همون اعدام
  • رستم ایرانی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    2 0
    این حیوونای خائن رو فقط اعدام کنید توی سیاه چال بندازین و روزی یه وعده اب و غذا بدهید تا دیگه حیوونایی مثل اینا جرات شکر خوردن اضافی رونداشته باشند
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    درود بر شرف این دو خبرنگار
    • ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 0
      کدوم شرف؟ تو اینها مگر شرفی هست؟
  • هادی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    کارهایی که اینا انجام دادن حکمش اعدامه. اما شک نکنید چنان همکاری کردن که حکمشون شده این.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس