کد خبر 1538878
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
واکنش پکن به گزارش ضد چینی پنتاگون

گزارش پنتاگون می‌گوید چین زرادخانه هسته‌ای خود را با سرعتی تصاعدی افزایش داده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت آن دو برابر شود؛ سخنگوی وزارت خارجه چین ادعاهای پنتاگون را جانبدارانه خوانده است.

به گزارش مشرق، پنتاگون به تازگی در گزارشی ضد چینی از توسعه فعالیت‌های این کشور در زمینه هسته‌ای نوشته و ادعا کرده که پیش از این پکن تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای داشته است.

به گزارش «فاکس نیوز»، در گزارش سالانه پنتاگون در مورد رشد نظامی چین ادعا شده که این کشور به سرعت در حال افزایش زرادخانه هسته‌ای خود است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را به بیش از هزار عدد برساند.

پیش از این برخی تخمین‌ها از سوی پنتاگون ادعا می‌کرد که پکن تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای داشته است. در این گزارش که روز پنجشنبه «با اشاره به هدف حزب کمونیست چین برای داشتن ارتشی در سطح جهانی تا سال ۲۰۴۹ ارائه شده»، نوشته شده قابلیت‌های در حال تحول ارتش چین به توانایی این کشور برای پیروزی در جنگ‌ها علیه «دشمن قوی» (ایالات متحده) و مقابله با طرف‌های ثالث در درگیری با چین کمک می‌کند.

پنتاگون در این گزارش ادعا کرده است: جمهوری خلق چین احتمالا از راکتورهای تولیدکننده با نوترون سریع و تاسیسات بازفرآوری سوخت هسته‌ای جدید خود برای تولید پلوتونیوم جهت توسعه برنامه هسته‌ای‌ خود استفاده خواهد کرد در حالی که این فناوری‌ها برای اهداف صلح آمیزی در نظر گرفته شده‌اند.

در گزارش پنتاگون آمده است: ارتش چین همچنین در حال توسعه موشک‌های بالستیک جدیدی است که به طور قابل توجهی نیروهای موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خود را بهبود بخشیده و به تولید کلاهک هسته‌ای بیشتر کمک می‌کند.

به ادعای پنتاگون، ممکن است چین در حال توسعه سیستم‌های موشکی قاره پیمایی باشد که به آن اجازه می‌دهد، اهدافی در ایالات متحده آمریکا و مناطقی نظیر هاوایی و آلاسکا را هدف قرار دهد.

به ادعای وزارت دفاع آمریکا، جنگ روسیه در اوکراین چالش غیرمنتظره را برای پکن ایجاد کرده و چین در حال آموختن درس‌هایی از جنگ اوکراین است تا آنها را در رابطه با درگیری احتمالی بر سر تایوان پیاده کند.

به گزارش فاکس نیوز، چین در حال حاضر بزرگترین نیروی دریایی جهان را دارد و از سال گذشته تعداد کشتی‌های جنگی‌اش را از ۳۴۰ به ۳۷۰ فروند افزایش داده است. انتظار می‌رود پکن تا سال ۲۰۳۰ تعداد کشتی‌های خود را به ۴۳۵ فروند برساند.

ادعاهای بدون پایه و اساس پنتاگون علیه قابلیت‌های هسته‌ای چین در حالی مطرح می‌شود که «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه این کشور روز جمعه در واکنش به گزارش منتشر شده عنوان کرد، پنتاگون واقعیت‌ها را نادیده گرفته و گزارش منتشر شده‌اش مملو از جانبداری بوده و تئوری تهدید چین را ترویج می‌کند.

مائو ادامه داد تا زمانی که هیچ کشوری از سلاح هسته‌ای علیه چین استفاده نکند یا این کشور را تهدید به استفاده از آن نکرده باشد، تهدیدی از سلاح هسته‌ای چین در جهان وجود نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس