سوریه

برخی منابع محلی سوریه از حمله به یک پایگاه آمریکا در شمال این کشور و اصابت چند پهپاد به آن خبر دادند.

به گزارش مشرق، برخی از منابع سوری، شامگاه امروز (جمعه)، گزارش دادند صدای چندین انفجار مهیب از پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه «خراب الجیر» واقع در الحسکه (شمال شرق سوریه) شنیده شده است.

به گزارش شبکه النجباء، برخی منابع می‌گویند چندین فروند پهپاد به این پایگاه حمله کردند و پدافند آمریکا هم نتوانسته این پهپادها را سرنگون کند و پهپادها به هدف اصابت کرده‌اند.

منابع محلی در استان دیرالزور هم خبر دادند صدای چند انفجار در پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی العمر شنیده شده است.

«لوید آستین» ویزر دفاع آمریکا، بامداد امروز، اعلام کرده بود نظامیان این کشور حملات تجاوزکارانه‌ای را علیه دو پایگاه متعلق به گروه‌های مقاومت در سوریه انجام داده‌اند.

آستین در بیانیه‌ای گفته بود: «به دستور رئیس‌جمهور [جو] بایدن، نیروهای آمریکایی حملاتی را به دو تأسیسات در شرق سوریه که توسط گروه‌های حامی ایران استفاده می‌شدند، انجام دادند».

این حملات توسط جنگنده‌های «اف-۱۶» ارتش آمریکا انجام گرفت و اهداف آن نیز ذخایر تسلیحات و مهمات بودند.

پنتاگون مدعی شده بود این حملات تجاوزکارانه را در واکنش به عملیات‌های گروه‌های مقاومت علیه اشغالگری نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق انجام داده است.

گروه‌های مقاومت در منطقه که با حضور نظامی آمریکا مخالفند از چند روز پیش بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر در شمال عراق و پایگاه عین الاسد در غرب این کشور را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار دادند.گروه‌های مقاومت عراقی همچنین از چند روز پیش پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی را در سوریه نیز هدف حملات خود قرار داده‌اند.

پایگاه التنف در شرق سوریه و پایگاه آمریکایی در میدان گازی کونیکو در شمال شرق سوریه از جمله مقرهایی است که طی این روزها از سوی مقاومت عراق هدف حمله پهپادی یا راکتی قرار گرفته‌اند.

پیش از این، سازمان تروریستی «سنتکام» تایید کرده بود در حملات پهپادی به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق، حداقل ۳۰ نظامی این کشور مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    گفتم که اداست
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    چرا به اسرائیل حمله نمی کنید ؟ از اسرائیل می ترسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس