کد خبر 1540710
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
هند درحال ارسال تجهیزات جدید نظامی به ارمنستان است

مقامات آگاه هندی، روز شنبه اظهار داشتند که دهلی نو در نظر داردمجموعه جدیدی از تجهیزات نظامی را به ارمنستان عرضه کند.

به گزارش مشرق، منابع مطلع روز شنبه گزارش کردند که هند در حال ارسال تسلیحات جدید به ارمنستان است، اقدامی که خشم جمهوری آذربایجان را موجب خواهد شد.

به گزارش وبگاه «ماسیس پست» به نقل از روزنامه «اکونومیک تایمز»، هند پس از تحویل موفقیت آمیز اولین سری از تسلیحات در سال گذشته، در حال ارسال تجهیزات نظامی جدید به ارمنستان است.

افراد مطلع اظهار داشتند یک مقام ارشد ارمنستان اخیرا از «دهلی نو» بازدید کرده و در این زمینه گفت‌وگوهایی انجام داده است.

باکو در حالی نگران کمک نظامی هند به ارمنستان است که این کشور در روزهای گذشته با فرانسه توافقنامه همکاری نظامی امضا کرد و بر اساس آن ارمنستان به سامانه‌های راداری و پدافند موشکی پیشرفته ساخت فرانسه مجهز می‌شود.

«سباستین لکورنو» وزیر دفاع مسلح فرانسه در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر پاریس گفت ارمنستان سه سامانه راداری «مستر-۲۰۰» خریداری خواهد کرد.

لکورنو در نشست خبری همراه با «سورن پاپیکیان» همتای ارمنستانی خود گفت: «این سامانه که قبلاً در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گرفت، به دلیل قابلیت‌های کشف شناخته شده است.»

وزیر خارجه فرانسه به ارمنستان پیشنهاد کرده که از صندوق صلح اروپا برای پرداخت خود استفاده کند، ساز و کاری که برای سازماندهی حمایت نظامی از اوکراین یا مولداوی استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، جزئیات ارسال تسلیحات ساخت هند به ارمنستان ههنوز مشخص نیست، اما این محموله ممکن است شامل تجهیزاتی باشد که به ایجاد بازدارندگی جمهوری آذربایجان کمک می‌کند.

این در حالی است که آخرین تحویل تسلیحات ساخت هند به ارمنستان شامل راکت اندازهای «پیناکا»، موشک‌های ضد تانک و مهمات بود.

به گفته «آندرانیک کوچاریان» رئیس کمیته امور دفاعی و امنیتی پارلمانی ارمنستان، تسلیحات جدیدی که به ارمنستان آورده شده در حال حاضر توسط ارتش ارمنستان آزمایش می‌شود و نتایج بسیاررضایت بخش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 33
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    11 4
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس