به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در کانال خود در ایتا نوشت:

بیانیه گام دوم انقلاب از مهم‌ترین، راهبردی‌ترین و جهت‌بخش‌ترین بیانیه‌هایی بوده است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در طول ۳۵ سال اخیر صادر کرده‌اند.

این بیانیه نقشه راه چهل سال دوم انقلاب اسلامی است. همواره باید مورد توجه آحاد ملت، جوانان و به ویژه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کشور باشد.

نخستین توصیه راهبردی رهبر انقلاب در این بیانیه، ناظر به «علم و پژوهش» است. که ابزار عزت و قدرت و اقتدار یک کشور است.

در سایه توصیه‌ها و پیگیری‌های رهبر فرزانه انقلاب، در نیمه دوم گام اول انقلاب، جهشی معجزه‌گون در عرصه دانش و پژوهش را شاهد بودیم. سرعت شتاب رشد علمی کشور یازده برابر متوسط شتاب رشد علمی جهان بود. با اینکه یک درصد جمعیت جهان را داریم، نزدیک به دو درصد تولید علم جهان را داشته‌ایم و به رتبه شانزدهم در میان دویست کشور جهان دست یازیده‌ایم. و در برخی از حوزه‌های علمی، مرزهای دانش را درنوردیده‌ و به یکی از مرزداران و مرزبانان دانش تبدیل شدیم.

در عین حال، رهبر حکیم انقلاب در بیانیه گام دوم می‌فرماید:

«این راه طی‌شده، با همه‌ی اهمّیّتش فقط یک آغاز بوده است و نه بیشتر. ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم. باید از مرزهای کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها عبور کنیم. ما از این مرحله هنوز بسیار عقبیم؛ ... ما اکنون حرکت را ‌آغاز کرده و با شتاب پیش می‌رویم ولی این شتاب باید سال‌ها با شدّت بالا ادامه یابد تا آن عقب‌افتادگی جبران شود.»

رهبر انقلاب به منظور بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های کشور در خدمت دانش و پژوهش، ضمن اشاره به جایگاه و وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در جهش علمی، خطاب به جوانان می‌فرماید: «مطالبه‌ی عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید. سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است. به‌پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما بشدّت بیمناک است ناکام سازید.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 0
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس